Moottorin pesu irrallaan

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja busgods, 24.1.2018.

Tags:
  1. f34

    f34 Double Gearhead

    Ymmärsin aloittajan viestistä, että menee maaluksen jälkeen vielä vuodeksi ajoon, ennen kuin hyllytetään?
     
  2. busgods

    busgods Gearhead

    Jees. f34 oikeilla jäljillä, luki alkuperäisen viestin vaikka hivenen mutkikas tietty onkin allekirjoittaneen ajatusta seurata. :D Käyttöön pitäisi palautella toviksi vielä tämän sipistelyn jälkeen. Hankaluutta tuon vettä ulkoistavan starttimenetelmän käyttöön tuo se että siitä pesusta menee aika pitkä aika kuitenkin ennen kuin starttausta voi edes harkita. Veikkaisin että kuukausi pari ainakin. Ehkäpä nyt vaan pulttaan kiinni nuo orkkis pakosatsit ja katsotaan kuinka pahasti ovat hommien tiellä. Pieni voitelu sylintereille voisi olla hyvä teki niin tai näin. Hyviä ajatuksia teemasta on tullut herroilta, kiitokset niistä.
     
  3. busgods

    busgods Gearhead

    No niin, homma saatu kutakuinkin tehtyä siihen pisteeseen että koneen nostoa takaisin keulille voi ruveta suunnittelemaan. Päädyin tekemään pudistuksen seuraavasti. Laitoin sekä nostolaipan että pakosarjojen ja koneen väliin rakennusteippiä liimapuoli lohkoon päin. Näytti tiivistävän reijät niin ettei koneeseen ylimääräisiä juurikaan päätynyt. Teipit olivat jopa tarttuneet niin hyvin kansien pakopuoliin että valusarjat irrallaan teipit pysyi vielä hyvin lappuina kanavien edessä. Pesuhommassa käytin alkuun jotain perus liuotinpesua ensimmäisellä kierroksella. Sen jälkeen teräsharjaa, POR firman puhdistustuotteita ohjeen mukaan ja painepesurilla loput. Pohjalle laitoin POR15 rust preventive maalia ja päälle engine enamelia. Omaan silmään lopputuloksesta tuli oikein fiksu jos ja kun vielä pysyy paikallaan. Siveltimellä hoidin koko homman, venakopat olis kyllä ollut parempi ruiskuttaa, niiden pinta tietty sais olla vähän sileämpi. Tässä nyt jäin tosin vielä miettimään valukoppia jotta välttyisi öljyvuodoilta kun nämä orkkiskopat oli ehkä hivenen käytössä väsyneet. Ohessa vielä kuva tuotoksesta jos kiinnostelee...
    [​IMG]
     
    -Skeletor-, Nikuzai, Vuppe ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!