Power Stroke 6.0

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja pimeroolis, 22.1.2012.

  1. pimeroolis

    pimeroolis 3rd gear

    No mist ostit auton, liikesta vai yksityishenkilölt. Eks siinnä on kaupan purku ehdot olemas. Tai korvausvelvollisuus. Turbo on olnu hajalla jo ennen sun ostoa. Jos on sen verran vaurioita jo näkyvissä, sit ei pysty enä todennäköisest entisöimä. Tule melkein yhtä kalliks kun uusi tai tehdaskorjattu turbo. Sisältön saa siihen uuden, mut jos jo holkit on kulunu sen verran että siivet on ottanu runkon kii, sit ilmeisest romukoppa. Ja ne kompressorin siiven kappalet voi ol päätyny jo mootorin saakka. Neuvotelemaan myyjän kans!!! Tos esimerkkejä tehdaskorjatuista. https://www.rockauto.com/en/catalog...turbocharged,1427891,engine,turbocharger,5764
    http://www.ebay.com/bhp/powerstroke-turbo
     
  2. Ivar

    Ivar 1st gear

    Yksityiseltä ostettu. Onneks on pakopuolen siipi ottanu osumaa, et eiköhän ne rojut ole lentäny putkesta ulos.
    Imupuolen siivet onneks täysin ehjät.. se siinä vaan jännittää että eihän sieltä koneesta ole tullu jotain turbon läpi, toivottavasti laakerit vaan sen verran horot että napannu reunaan kiinni.. ja on orkkis ilmansuodatin.
     
  3. pimeroolis

    pimeroolis 3rd gear

    Orkkis ilmasuodatin kannataakin pitaa, jos nyt ei meinaa helvetista lisaa voimaa. Sinne mahtuu lähes 2 kilo pölyä. Ja on sentään imuilma puhdistety. Noiten virisuodimein kans on aina jotaakin sivutoiminta, niitä pitaa säänölisest pesta ja öljyt jne. Ja moneesti jos ne hörpää konehuonen kuuma ilma ei oo niistä kovin paljon hyöty. Noh kokeile jostaakin turboja korjavasta liikesta kysy tarjous siihen korjauksen. Kun sitä nyt ei täs netis näy eikä pysty mittailema mihin saakka se on kulunu. See ei oo sen kummoisempi turbo, muutuvageomeetrinen Garretin GT3782VA . Viet sen liiken pöydälle ja kysyt hinnan sit näet kannataako ja pystykö korjama. Tai osta uus tai tehdaskorjattu. Siel kuiteenkin varma geometria muutavat siivet ja see niitä kääntävä"unison ring" kulunu ja sen tähden siivet jumitta ja koko fooni ei toimi oikein. Turbo hajomisen on monesti selvät syyt.
    Tukossa oleva ilmaputsari.
    Pakoputkisto, vaimennin, katalysaatori on tukossa.
    On yritety kotikonstein saada äänitehoste siihen pakoputkistoon. Irroitetu vaimennin, katalysaatori ja hitsattu tilalle suoria putkia. Silla konstilla ei saa kuitenkiin vapaasti henkitävä putkea, tulos voi ol päinvastainen. Vääristä mittasuhteista voi saa aikaseks jonkinsorttisen resonansinilmiön, mika sit kuiteenkin esta virtausta.
    Laitetu paikalle joku tuuneri, lastu. Mut mootorin henkitys sisälle ja ulos on jääny vapautamat(tehdas putkistot paikalla) Turbo saa kasvanusta poltoainen syötöstä käskyn ja yrittä saa vastaava painetta aikasiks, mut kun henkitys estetty sit paineet turbiinin, kompressorin aksellil kohdistu yksisuuntaisest. Lämpötila kasva nopiast yli sallitun ja ....
    Huono öljyn saanti, tässä mootorissa vaikuta aika paljon oilcoolerin kunto oikeat öljyt vaihtoväli ja suodatimet.
    Raahatan peräs isoja kuormia, tuunerilla laitetu paikalla väärä siihen toimintaan ei sopiva tune.
    [​IMG] [​IMG] [​IMG]
     
    Muokattu: 12.4.2018
  4. Ivar

    Ivar 1st gear

    Noniin, nyt on uus turbo, ei riemulla rajaa kun fordilla ajaa..

    Samalla tuli vaihdettua EBP anturi ja liitin, korjattua yksi johto, putsattua egr solenoidi, mapille uusi letku, öljyt vaihdettua ja uus ilmansuodatin laitettua..

    Onkos kenelläkään kokemusta ilmastoinnin kennosta? Rokkiauton kuvissa näyttivät melko erillaisilta kaikki, mikähän se mahtaa olla oikea..

    Ja muistaako kukaan moniurahihnan pituutta mikä tuossa koneessa on? Yhellä laturilla olevillekin oli tarjolla eri mittasia hihnoja. Vanhassa hihnassa ei lue enää mitään ja näyttää olevan vaihtokunnossa.
     
    Janne76 tykkää tästä.
  5. Janne76

    Janne76 3rd gear

    Mistäs löysit noin äkkii uuden turbon?

    Jos laitat Motorcraftin hihnan (yhdellä laturilla), niin ei tarvii miettiä pituuksia kun on vaan yks vaihtoehto :)
     
  6. Ivar

    Ivar 1st gear

    Turbotekniikka Oy

    Tuli nopeasti tehtaalta ja hinta oli kohtuullinen, täysin uusi garretti kaikkineen kilkkeineen ja asennussarjoineen.

    Toiset paikat tarjosivat korjausta tai korjattua turboa samaan rahaan, sekä korjauksessa olisi kestänyt viikko tai kaks.
     
    Janne76 tykkää tästä.
  7. pimeroolis

    pimeroolis 3rd gear

    No helvetti ja taivaspaikkakin on taattu [​IMG] . Jos menee remmin vaihtoon, niin tarkast samalla niiten tukirullien ja kiristmen ja sen rullien kunto. Jos jo ennesta on kuulunu auton etupääst epäilyttävä kitina, kilina.... Serpentiini remmi toimi aina täysin hilja. Kannata vaiht ne rullat. Kun niissä leikka laakerit jossakiin välis kii, kun saata ol viel alkuperäisetkiin paikal. Ja jos laakeri leikka sit vedetän se rulla sielt laakerin päältä poies ja täytes vauhdis sen seuraava lentotrajektoori on arvamaton. Sinne etupään saatta syntyä aika sekasorto. 3232,15mm eli 127,25 in kattelin oma vararemmi ja 8 ura tai ribi
     
    Tonto75 tykkää tästä.
  8. Janne76

    Janne76 3rd gear

    Jarruneste DOT 3 joka on Fordin suositus, kannattaako vaihtaa samat vai laitanko DOT 4 ?
     
  9. juhamann

    juhamann 3rd gear

    Onko 7.3 Excursionissa ja 6.0 Excursionissa täsmälleen sama takakardaani? Onko ristikot Dana Spicer 1410?
     
  10. juhamann

    juhamann 3rd gear

    Itse oon laittanu ihan Halpa Hallin DOT 4 ja hyvin toimii.
     
    Janne76 tykkää tästä.
  11. pimeroolis

    pimeroolis 3rd gear

    Kyl sinne DOT4 kiin kelpaa .mut järjestelma olis hyvää pestä ennen
     
    Janne76 tykkää tästä.
  12. pimeroolis

    pimeroolis 3rd gear

    Mahtasisko ol? On niis ainaakin erilaiset vaihdestot.
     
  13. PekkaKoi

    PekkaKoi 1st gear

  14. SILLKARI

    SILLKARI 1st gear

    Ei suoraa tietoa juuri näistä, mutta ihan yleisesti kannattaa pyytää myyjältä VIN-numerot ja käydä Carfaxista katsomassa Ameriikan pään historiaa.. ei maksa juuri mitään ja antaa vähän tietoa että mitä jenkkilän päässä niille on sattunut.. Ainakin pahimmat uineet pommit saa suodatettua heti pois.
     
  15. Heikki_00

    Heikki_00 1st gear

    Tervehdys vaan kaikille, täällä onnellinen(toistaiseks) uusi excursionin omistaja!

    Täytyisi näin talven lähestyessä alkaa suunnittelemaan talvirengasta tuon mörön alle...
    Yhdet 20" vanteet tuli kaljuilla kumeilla auton mukana ja niille tekisi mieli laittaa tuommoset nokian lt2:set.
    Mahtaako tuohon saada vielä tuon 275/65/20 renkaan muutoskatsastettua?
    Jos muita hyviä rengasvaihtoehtoja on tarjota niin ehdotuksia vaan tulemaan!
     
  16. Janne76

    Janne76 3rd gear

    Onnea Fordin hankinnasta.
    Se on kyllä ihan vakiokoko 34”
     
  17. juhamann

    juhamann 3rd gear

    Vakiokoko 265/75R16 on itse asiassa 31.6" ja tuo 275/65R20 on 34.1". Itselläni otteessa 315/75R16, muutoskatsastettu korotussarjalla. LT2:t on muuten hyvät gummit!

    https://tiresize.com/comparison/

    Tuosta linkistä on hyvä vertailla eri rengaskokoja keskenään.
     
  18. Janne76

    Janne76 3rd gear

    jaa juu, sehän oli excursion, mä vastailin vaan oman autoni F250 tietojen mukaan :)
     
  19. juhamann

    juhamann 3rd gear

    Äffäläisessä ja Excursionissa on sama rengaskorkeus vakiona.
     
  20. Ivar

    Ivar 1st gear

Kerro tästä muillekin!