C4 ja pussihousujen kahina

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja Pas(i)kiainen, 5.11.2017.

  1. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Tarkotit varmaan tätä...

    http://tbichips.com/?page_id=109

    Ongelmahan tuossa on se onneton vanhaan tuplakaasari-imusarjaan perustuva imusarja...vaikkakin sen esikuva oli kilpakäyttöön tehty...muutenhan tuostakin olisi saanut ihan hyvin potkua.
    Joka tapauksessa potkiihan tuokin takapyöristä 40 hp enempi kun mitä alkuperäinen moottoriteho + vääntö kasvanut, silti näyttää päälle ihan vakiolta eli toimisi MR-autossakin.

    ECM-boxin vaihto truck #1227747 tai mieluummin henklilöauton #12277165 mahdollistaa helpomman säätämisen helposti vaihdettavien lastujen muodossa...käytännössähän tuohon kannattaisi tehdä suoraan EBL-modi, niin boxi olisi itsessään sen jälkeen täysin säädettävä, eikä tarvitsisi pelleillä lastujen kanssa.

    Mutta, eipä tuota kannata lähteä pilaamaan kun MR-auto, laittelee nuo pikku jutut kuntoon ja nauttii ajamisesta :odwink:
     
  2. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Tänään tuli ameriikasta TPS-anturi ja lambda. Eli suorinta tietä TPS-anturin vaihtoon! Olin tehnyt hienon erikoistyökalunkin että anturin saa sitten mitattua ja asemoitua oikein. Lähti paaaljon paremmin käyntiin ja kaasun vaste parani huomattavasti.

    Tulpat vielä vaihtelen ja mittailen tulpanjohdot, vaikka tuoreelta vaikuttavatkin molemmat, sen jälkeen tarttee perehtyä tohon IACien sielunelämään, putsailla ne ja olen myös ymmärtänyt että niitä voi säätää jollain tapaa.

    [​IMG]
     
  3. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Samanlainen TPS adjusting "työkalu" itelläkin :odcool:

    Ongelmahan siinä on että se IAC-signaali on jaettu kahdelle IAC:lle yksinkertaisesti vain haaroittamalla johdot.
    Varsinkin vanhemmiten niiden toiminnassa alkaa tulemaan eroja, toinen voi olla vaihdettukin jossain vaiheessa, johdoissa ja liitoksissa voi olla vikoja yms.

    Tuossa on kiintoisa juttu, jossa toinen IAC jätetään kokonaan pois ja tulpataan...sen jälkeen molemmat TB:t yhdistetään putkella ja kierrosten korjailut hoitaa sen jälkeen vain yksi IAC.

    https://www.thirdgen.org/forums/tbi/487269-crossfire-tech-both-tbs.html

    Siellä on myös juttua TB:n porttailusta...viri viri :odwink:
     
  4. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Noiden sääsuojattujen liittimien kanssa hyvä työkalu on myös ompeluneula. Sen saa työnnettyä siitä kumin ja johdon välistä kumpaakaan rikkomatta liittimeen. Ja eiku mittaamaan.
     
  5. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Tuotakin voi kokeilla tässä.

    http://winaldl.joby.se/

    Jonaksella itsellään samanlainen -84 Vette...tosin ei ihan vakio enään.
     
  6. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    [​IMG]

    Vaihtelin corvetteen tulpat, tulpanjohdot, ja ilmanputsarin. Vain laadukkainta AC Delco osaa mr-autoon, kaikki muuhan olisi suurta vääryyttä ;D

    Ja ne eturenkaat oli muuten oikein päin. Takarenkaat oli irti, niin siellä vanteen sisäpuolella luki mihin se on tarkoitettu. Eli pitää ns haukata ilmaa.
     
    Camino'79 tykkää tästä.
  7. Harri S

    Harri S Double Gearhead

    Prkl. Se johtosarja. Sori.
    Laitan huomiselle muistutuksen asiasta jos tarve on edelleen akuutti.
     
  8. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Laita vaan, ihaillaan vähän mitä liittimiä siinä on ku toi mun johtosarja on aika huono.

    Jos vaikka saisi entrailtua.
     
  9. viikinki75

    viikinki75 Double Gearhead

    Eilen otettiin kannet irti LT1:stä. Missä halvimmalla kansien plaanaus? (alukannet) Mitä muuta kannattaisi tehdä, kun pieni budjetti käytössä? = Mahdollisimman halvalla pitäisi päästä, mutta muutama lisähevonen ei olisi pahitteeksi...:cool:

    Eli mikään uusi nokka, tms. ei ole vaihtoehto.
    Auto on käyttöautona suuren osan vuotta.
     
    Muokattu: 12.12.2017
  10. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Enpäs tiedä oliko tässä topicissa puhetta, mutta kiekkamittarihan tässä tempuili kylmänä, eli ei näyttänyt mitään ja heräili sitten auton lämmetessä, ehkä.

    3e panostuksella ja perehtymisellä, sai tehtyä itse sellasen tach filtterin mikä noita ongelmia aiheuttaa. Itselle kun on tuttua lähinnä releiden kytkentä niin hetki piti ajatella vaikkei montaa komponenttia tulekaan, että mites tää kytketäänkään.

    Nyt näyttää kierroslukua hienosti kylmänä ja kuumana ja ihan uskottavia lukujakin vielä :)

    Kesää odotellessa ;)
     
    rallikuski, Jussi289 ja isalmela tykkäävät tästä.
  11. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Vaihtelin tuon ilmastoinnin kompuran kannakeraudan, kun oli hitsailtu kasaan ja hihna kitkutti kylmänä koska linja oli pielessä. Tuollainen silumiinikalikka. Vielä tulee uusi kiristin.

    [​IMG]

    Ja muistakaa tsekata kangaspäällysteiset bensaletkut taas tänä keväänä, onneksi huomasin, meinaan tuota kun vähän taivutti niin sillä tahdilla rupes bensaa tulemaan pihalle että hohhoijaa.

    [​IMG]
     
    xarper, Jussi289, isalmela ja 1 muu tykkäävät tästä.
  12. Visa

    Visa Gearhead

    Kyllä se vaan tuntuu nyky bensoilla ja varsinkin E85:lla, jos ajaa, niin ainoa vaihtoehto letkuksi on ptfe letku. Tietysti vaatiihan se päivitystä liittimiinkin, mutta ei tarvi miettiä enää ikinä uusiksi asiaa
     
  13. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Nuo kangaspäällysteiset letkut (esim biltema) tuntuu olevan kurasinta paskaa.
     
    -nikke- ja xarper tykkäävät tästä.
  14. z 28 jari

    z 28 jari Gearhead

    Kun laittaa semmoset letkut mitkä on SAE30R9 spekin mukaiset,niin ei tarvi murehtia kestääkö nykybensaa/alkoholia.Ja uppoasennuksiin SAE30R10.
     
  15. xarper

    xarper Gearhead

    Täysin liioteltua tuo E85 ja bensaletku ongelmat.
     
  16. Visa

    Visa Gearhead

    Noh. Ketäänhän en kiellä autoansa polttamasta, mutta varsinkin autot mitkä seisovat talven yli ja käyttävät E85 polttoainetta, niin kylläpä vaan tahtovat letkut murentua tuon näköisiksi seisonnan aikana, mitä Paskiaisen kuvassa näkyy. Näitä olen nähnyt useita, jopa alle vuoden vanhoja letkuja mennyt ihan haperoksi.

    E. Oikeastaan en edes ymmärrä miksi arpoa asiaa, kestääkö joku letku, minkä hoitaisi kuntoon hyvinkin kohtuu panostuksella?
     
    Muokattu: 17.3.2018
    Toope tykkää tästä.
  17. xarper

    xarper Gearhead

    Ihan yhtälailla ne murenee sillä 98.
     
  18. LPV

    LPV 3rd gear

    Nuo "karvaletkut" meni jo aikoinaan -80 luvulla mopobensasta alle vuodessa pashaks. Silloin ajettiin lyijyllisellä 99llä. Sekoitin öljyn itse. Mulla on tuossa avatarin FBssä ollu sama letku vuodesta 2004. Se on ollu irti monta kertaa kun kaasari on putsattu. Se letku on SAE ja Nato hyväksyttyä tms. OLN tyyppistä. Edelleen kimmoisaa ja bensafiltteri on helppo vaihtaa. Kun ostaa kerralla hyvää...
     
  19. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Jotain sisustan sipistelyä on tullut tehtyä. Lasikatkaisimet vaihdoin, kuskin ikkuna rupesi toimimaan sillä, apparin ikkuna toistaiseksi mykkä. Tuohon pitää perehtyä.

    Sit tuohon tuulilasin kuskinpuolen alalistaan vaihdoin tuon verkon :D vanha oli mysötty ihan paskaksi ja korjailtu asiaankuuluvasti tuulilasiliimalla ja pellinpaloilla tms. Pyyhkijän runkoihin vaihdoin uudet kumit. Toi on aika toptip kaikille, meinaan noi sulat maksaa yleensä suomessa aika suolasesti...

    [​IMG]

    Vanteet tasapainottelin, koska joku hölmöläinen oli tasapainottanut lyöntipainoilla, vanteet joissa on kiillotettua alumiinia ja suojalakka. Ei hyvä yhdistelmä. Takarenkaat meinasin kiillottaa ja lakata uudestaan, syksyllä varmaan koska kumit on aika huonot, ja mukava duunailla sit ilman kumeja. Onko kellään kokemusta tommosen vanteen kiillotuksesta ja sit sen kiillotetun vanteen lakkauksesta? Vanteita painotellessa selkisi myös että tässä on Z51 vanteet, takavanteet on tuuman leveämmät kuin etuset 8) 16x8,5 ja 16x9,5

    Jarruille tein semmosen pikatsekin, et kaikki on herkkää ja ok. Satuloihin tarttee eteen duunaa remontti, pölysuojat rikki, männät ok. Parempi tehä nyt kun on vielä muuten herkät.

    Kevään ekan reissunkin kurvailin. Keskiviikkona tarttee puuhailtana kattoo ohjauskulmat, vaihtaa pa-suodatin ja mahdollisesti öljyt, katotaan vähän miten ehtii. Olis toi kiva pestä ja vahatakin.

    Tossa pari kuvaa hylsystä.

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    FuryIII '71, isalmela, musta78 ja 1 muu tykkäävät tästä.
  20. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Jännää, et tohon törmää ihan muka ammattilaisellakin jatkuvasti, jos et vittu vahdi vieressä ja sano. Toki rengasasentajaksi varmaan pääsee melko alhaisellakin ÄÖllä.
     
    DX, palontie ja Gary Grand tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!