Bel Airit & Impalat harvassa?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Yogi, 27.7.2005.

  1. gecko

    gecko 1st gear

  2. ruostesiipi

    ruostesiipi 1st gear

    tuli sitten toinenkin x runkoinen perheeseen ton '59 seuraksi kun vaimoke osti 64 bel airin ..jos jollain sattuis lojumaan sitä lämppärin ja puhaltimen säätö paneelia irtaallaan niin ois tarvis ja pyyhkijöitten katkaisin kanssa vois kiinnostaa jos joltain löytyis..ebaystä löytyy kyllä ,mut kysellään täältä nyt ensin
     
  3. Bluestone

    Bluestone Double Gearhead

    Uusi 63-64 virtalukon patruuna avaimineen löytyisi kyllä jos tarvetta olisi jollakin...
     
  4. jjjkkk

    jjjkkk 3rd gear

    Olisi tarvetta.
     
  5. janiluo

    janiluo Gearhead

    [​IMG]
    [​IMG]
    Tänään tuli lumisateessa kaivettua kontista talvella ostamani kaksiovinen herkku.
    Eikö joku toinenkin vastaava tullut tänä vuonna maahan vai oliko Bel Air?

    - Jani -
     
    Muokattu: 7.4.2018
    Vuokralainen, miguelo ja Jussi289 tykkäävät tästä.
  6. HC-Silence

    HC-Silence 3rd gear

    Laitoin tuonne ostopuolellekin jo ilmoituksen, mutta siellä tuskin kaikki tajuaa käydä, niin kyselisin vaan sellaista, että onko kellään jäänyt 65' 2dr hardtop impalan takapenkkiä ylimääräiseksi? Myös ne takapenkin viereiset quaterpanelit/käsinojat kiinnostelisi.

    Rapakon takaajan noita löytyisi, mutta koitetaan ensin näin!
    Penkki ois tärkein löytää...
     
  7. Kimmoh

    Kimmoh Gearhead

    Moro

    Minulta löytyisi ko. mallin istuin- ja selkänoja osat.

    T.Kimmo
     
  8. HC-Silence

    HC-Silence 3rd gear

    Lähetätkös mulle puhelinnumeron, niin saadaan homma etenemään.
     
  9. 1960

    1960 1st gear

    Montako 59 4dht impalaa on suomessa?Ennen tämänpäivän erästä vierailua,luulin että niitä on 6.
     
  10. 59Kingswood

    59Kingswood Double Gearhead

    voisin väittää nähneeni yli 10 ja ainakin 2-3 4d ht BelAiria siihen päälle...
     
  11. janiluo

    janiluo Gearhead

    [​IMG]

    Oiskohan kellään täällä myydä kuvan mukaista 1961-64 Impalan "Upper Trunk Floor" korjauspalaa?

    Olisi projekti sitä vailla mutta ei budjetti kestä osalle lentorahtia ja pitäisi saada nopeasti.
    Voin hoitaa samanlaisen tilalle konttirahdilla jos joltakin sellainen joutaa heti.

    Jos jollain on 1961-64 korin takaosa myydä varaosiksi niin voin hakea vaikka koko kopan ja kaivaa osat siitä itse.


    [​IMG] [​IMG]



    - Jani -
     
    Muokattu: 18.6.2018
  12. zero

    zero 3rd gear

    Kokemuksia -60 bel air kardaanin mielipiteistä vähän rajumpaan madallukseen? Nyt näyttäisi olevan 2" pudottavat akselit edessä ja takana lyhyemmät jouset. Ilma-alustaa ajattelin ensi talvena rakennella niin tuli mieleen että mitenkä kardaani mahtaa myöntyä moisiin ideoidin, tarviiko sinne rakentaa liuku tms?
     
  13. Bat ass

    Bat ass Gearhead

    Itellä aikanaan -60 delivery, jossa hydraulit/ilmajouset, kardaanilla ei ollut mitään ongelmaa, mutta otti takapenkin alta tunneliin kiinni ala-asennossa ja takajalkatilat kuluivat puhki, samoin laatikon shifterin keinu palikka otti joskus maahan ja heitti vaihteen lukko ykköselle, myös etupalkki hieman kulahti, etupalkkiin kannattaa tehdä joku suksi, tms jolloin et tule isoa tökkäystä kun ajaa esim sentin maanpinnasta olevaan kaivonkanteen, testattu on...
     
  14. zero

    zero 3rd gear

    Tuskin tulee ihan niin matalana ajeltua, tai ei sitä tiedä kun onhan se aina hyvän näköistä kun mennään matalalla ;) Juuri tota "suksea" eturungon alle mietein, ihan sen takia että jos joskus tulee joku ylilyönti niin ohjaisi vähän yli eikä suoraan kolauttaisi runkoa kieroksi :odroll:
     
  15. rodhot

    rodhot Gearhead

    Itse tein etupalkista laatikon palkkiin kolmen millin pellistä suojan koneelle jaa laatikolle.
     
  16. zero

    zero 3rd gear

    Jotain tän tyylistä tarvii varmaan ideoita, onneksi töissä on laser leikkuri :odcool:
     
  17. 59Kingswood

    59Kingswood Double Gearhead

    Hiukan niukemmalla maavaralla ihan pihoista/parkkipaikoilta kadulle laskeutuessa kriittisimmät kohdat on suunnilleen moottorin/vaihteiston saumasta n. metrin matka taaksepäin sekä takapuskurista n. metrin matka eteenpäin. Joten vaihteisto seutu kannattaa suojata ja esim. '59-60 ja '65=> myös bensatankki on vaaravyöhykkeellä.
    Kaupungeissa kaivonkannet ym. ja maaseudulla kaikenlaiset kivet ja kannot on tietty ihan oma lukunsa... Esim. omasta viisysistä löysin sellasen lähes kahden aikamiehen nyrkin kokoisen kiven vaihteistopalkin päältä yhden maaseutukierroksen jälkeen :odeek: Oli laatikon öljypohjakin ottanu samassa yhteydessä osumaa, mutta sillä kerralla ei menny puhki...
     
  18. ruostesiipi

    ruostesiipi 1st gear

    oisko kellään kuvaa minkälaisia panssareita ootte kyhäillyt?ois tohon muijan 64 tarvis kun meinaa etupalkki raapia uhkaavasti kenttää välillä..joskus se vielä repäsee ölppäpohjan paskaks joko moottorista ja/tai laatikosta..
     
  19. zero

    zero 3rd gear

    Mulle voi syöstä piirrustuksia niin leikkelen laserilla niitä merikontillisen
     
    ruostesiipi tykkää tästä.
  20. ruostesiipi

    ruostesiipi 1st gear

    jos teet merikontillisen niin voisin pari ostaa sulta☺
     
    zero tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!