Käyntiongelma (Ford Kent 1.6)

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Jenkki92, 24.4.2018.

  1. Jenkki92

    Jenkki92 Gearhead

    Terve, kysellään viisaammilta että missä asennossa pyörijä pitäisi olla ykk:ssa, omasta mielestäni pitäisi osoittaa 1 sylinteriä mutta tällähetkellä osoittaa vastakaiseen suuntaan.

    Ja sitten kysyisin vielä että mistä johtuu kuin kaasua rupeaa painamaan niin kone alkaa käymään huonosti ja välillä sammuu? Tyhjäkäynnillä käy ihan nätisti mutta pari kertaa on käynyt niin että jo startatessa on käynyt huonosti mutta sammutamalla ja käynnistämällä uudestaan moottori käy jälleen ihan nätisti. Seuraavat osat on tullut vaihdettua:
    Tulpat, Johdot, Puola, Virranjakajankansi, Pyörijä, Kärjetön sytytys (Pertronix), Imusarjan tiiviste, Kaasari, Bensapumppu, Kaikki letkut, mutta mikään ei ole vielä auttanut joten nyt olisi hyvät neuvot kalliit. Kansi on tällähetkellä nostettu pois venttiilien tarkistuksen vuoksi mutta silmämääräisesti näytää kaikki olevan kunnossa. Joten nyt ei muuta kuin ideoita kehiin mistä jatketaan vian etsintää.
     
  2. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Tossakin koneessa on kaks mäntää ykookoossa yhtä aikaa.
     
  3. spede

    spede Gearhead

    Eikös kentissä ole 1243 sytkä järjestys kun normaalisti 1342.
     
  4. Rockmaple

    Rockmaple Gearhead

    Pyöritä kampiakselia yksi kierros niin pyörijä osoittaa oikeaan suuntaan.
     
    Pertti K tykkää tästä.
  5. kepuri

    kepuri Gearhead

    olikos voortissa puolalle tuleva virtajohto vastusjohtoo,eli tuleeko puolalle ok jännite?entä toimiiko kaasarissa kiihytyspumppu?entä pensanpinta kaasarissa?
     
  6. jarikoi

    jarikoi 2nd gear

    Keskipakosäädin jumittelee, huohotinventtiili tai tehostin vuotaa tms.
     
  7. Jenkki92

    Jenkki92 Gearhead

    Jos pyöritän kierroksen niin jakopään merkinnät eivät osu enää kohdalleen.

    Jännite on mitattu ja se oli ok, kaasari on ihan uusi joten luulis kiihdytyspumpun ja bensapinnan olevan ok.

    Keskipakosäädin on tarkistettu ja liikkuu ihan mukavasti, huohotinventiili on ollu irti ja putsattu mutta voiko huohotinventiili aiheuttaa tuommosen vian? Tehostimesta otettiin letku irti ja tulpattin mutta ei tehnyt mitään vaikutusta.
     
  8. hantta

    hantta Double Gearhead

    Kyllä ne merkit osuu ;)
     
  9. wiwwe

    wiwwe 3rd gear

    Onkos sulla ollu jakaja kokonaisuudessaan irti koneesta?
     
  10. hantta

    hantta Double Gearhead

    Onko jakajassa alipainesäätäjä? Tulppaa letku kokeeksi, jos on otettu väärästä lähdöstä.
     
  11. fairlane -67

    fairlane -67 Gearhead

    Se sytty olis hyvä kattoo lampulla kohilleen, sen verran klappia jo pelkäs pyörtimes et ei sen asentoo kattomalla sitä ennakkoo paikalleen saa.
     
  12. urho3

    urho3 Gearhead

    Ei kaikissa autoissa oo ykkönen työtahdissa vaikka merkit on kohdakkain.
     
  13. hantta

    hantta Double Gearhead

    Nokka pyörii puolet siitä kuin kampiakseli, eli joka kieroksella merkit on paikallaan ;)
     
  14. hantta

    hantta Double Gearhead

    Tai sitten ei :)
     
    Jussi289 tykkää tästä.
  15. hantta

    hantta Double Gearhead

    Mutta miten ihmeessä merkki on kohdillaan nelosella?
     
  16. urho3

    urho3 Gearhead

    Siis kampiakselia kun pyörittää niin joka kierroksella on merkit kohdakkain?
     
  17. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Siis dampperin sytkämerkki on kohdillaan mutta sekopäässä merkit ei ole.
     
  18. Jenkki92

    Jenkki92 Gearhead

    Jakaja on ollu irti pari kertaa ainakin ja jakaja on nostettu pois kuin dampperin merkki on ollut TDC merkin kohdalla ja jakopään rattaiden merkit vastakkain mutta pyörijä on osoittanut poispäin 180 astetta 1 pytystä. Kerran tuli laitettua että pyörijä osoitti 1 pyttyä mutta silloin ei auto lähtenyt käyntiin vaan piti kääntää jakajaa 180 astetta. Siksi kysyin jo tuossa alussa missä asennossa pyörijä pitää olla ykk:ssa, sillä niissä koneissa mitä on tullut värkättyä on pyörijä aina osoittanut 1 pyttyä ykk:ssa.

    Ei se olekaan kohdallan vaan nokka akselin merkki on 180 astetta poispäin kampiakselin merkistä mutta pyörijä osoittaa tuolla hetkellä 1 pyttyä ja se on se asia mitä en saa päähä että miksi, eikö pyörijän pitäisi osoittaa 4 eikä 1 tuolla hetkellä?

    Lampulla ollaan kyllä katsottu sytytys kohdilleen.
     
  19. urho3

    urho3 Gearhead

    Sekin asia on et mistä päästä lähdetään lukemaan sylinterit vaikuttaa. No mut jos se pyörii niin ei sytty oo hirveesti pielessä.
     
  20. jorkkeri72

    jorkkeri72 Gearhead

    siellä on sitten pakotahdin aika silloin kun merkit natsaa,eikä silloin kipinä kuulukkaan tulla.
     

Kerro tästä muillekin!