49-54 servoletti

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Buddy, 17.12.2005.

  1. -late-

    -late- Gearhead

    Mä rassasin ja rassasin alipainepyyhkijää aikani saamatta sitä kunnolla toimimaan. Se nahkataimikälie ei ollut enää tiivis kuluneessa kotelossa niin reistaili. Mobla kun kyseessä niin hommasin joltain jenkkityypiltä kunnostetun moottorin. Hienosti toimii se.

    Käyttövoimana on pääasiassa imusarjan alipaine. Sen lisäksi voi olla alipainepumppu joka auttaa sillon alipainetta ei riittävästi ole. Käsittääkseni alipainemosan imu ei riitä ainoaksi käyttövoimaksi. Ainakin mun uustuotantopumppu tuottaa kovin vähän alipainetta.

    P.S. en perhana vieköön meinannu saada salasanaa uusittua kun zyzteemi kysy montako olutta on mäyräkoirassa!? Totaalinen blackout kun en semmosia koskaan osta, yksikkö olutta on 24. Joskus haksahdan 3/4 yksikköön kun kehnon Iisalamelainen toimittaa sotasankaria vaan semmosessa.
     
  2. dustez

    dustez Gearhead

    lmctruck myy 149 taalaa sitä sähköstä kittiä, mulla tosiaan se vm 54-55 yks osanen tuulilasi. sama kori on kun vm 47-53.
     
  3. sibe70

    sibe70 Gearhead

    47 ja 51 molemmissa mulla orkkis alipainemoottori pyyhkijöillä. Hyvin toimii
     
  4. dustez

    dustez Gearhead

    Onko sulla se alipainepumppu siellä bensapumpulla vai vaan imusarjan alipaine ? On vissiin aika tarkka myöskin asennostaan jos moottori huonosti linjassa niin kanittaa vastaan.
     
  5. sibe70

    sibe70 Gearhead

    Ei oo pensapumpussa alipainepumppua.
    Jos pyyhkijän moottori on vaan hyvin putsattu vanhoista kovettuneista rasvoista ja laitettu uudet vaseliinit niin ei mitään ongelmaa
     
  6. Vezques

    Vezques 3rd gear

    Saattaa tämäkin olla taas kesällä ajossa:
    [​IMG]
     
    Morbidelli tykkää tästä.
  7. -late-

    -late- Gearhead

    Hyvältä näyttää, vähän vielä ja "on the road".
    Aina kun näen jarrun kiinnitetyn tohon rintapellin lätkään, tulee mieleen että miten se lätkä on kiinnitetty? Alunperinhän toi on kiinni "peltiruuveilla". Enpä kyllä ole koskaan kuullut jarrun irronneen/löystyneen vaikka tehostamattomissa joutuu kohtuudella poljinta painamaankin.
     
  8. Morbidelli

    Morbidelli 3rd gear

    Vanhoihin autoihin, kun laitetaan rintapeltiin jarrupaketti, kannattaa varmistua tuo pellin tukevuus. Meinaan kun paniikki jarrutuksessa runttaa jarrua kunnolla voi rintapelti antaa myöden. Noinkin pienihalkaisijainen tehostin voi vaatia kohtuullisesti jarrutus voimaa kuskin kintusta. Itte huomasin kun kaveri paineli jarrua kunnolla, niin rintapelti pullisteli samaan tahtiin. Piti laitella vähän lisätukia, niin asettui paikalleen tehostin jarruttaessa.
     
  9. Eyetech

    Eyetech Gearhead

    Olisko kellään ylimääräistä oven aukaisukahvaa myydä, sisäpuolelle?
     
  10. Morbidelli

    Morbidelli 3rd gear

    Nippelit myynti tiskillä oli hyvä valikoima kahvoja ja veivejä, löytyy varmaan jostain nettisivulta myös.
     
  11. Eyetech

    Eyetech Gearhead

    Hemmetti, niin tietenkin....
     
  12. Vezques

    Vezques 3rd gear

    [​IMG]
    Jarrupaketin kiinnityskohdan pelti tehtiin 5mm teräslevystä sekä sisäpuolella oleva on erikseen kiinni koelaudan tukiraudassa.
     
  13. jusa67

    jusa67 3rd gear

    Kellään historiatietoa tai vaikka kuvia ? UG-747 aniliininpunainen 1951 Styleline. Tuotu tietääkseni 2007-08. On nyt omistuksessani ja tarkoitus olisi saada rottakuosisena liikenteeseen Oriveden miittin mennessä. Jonkun kuvan löysinkin netin syövereistä vuoden 2009 pick-nicistä.
     
    Muokattu: 17.5.2018
  14. sibe70

    sibe70 Gearhead

    Loytyy
     
  15. Eyetech

    Eyetech Gearhead

    Teppo toimitti jo :)
     
    sibe70 tykkää tästä.
  16. Vezques

    Vezques 3rd gear

    Kyllähän se ajoon saatiin. Parina päivänä nyt heittänyt pikku koeajolenkkiä:
    [​IMG]
     
  17. sibe70

    sibe70 Gearhead

    Onko kellään ylimääräistä 216cid vetolevyä jossa on ehjä startti kehä?

    Olisin kiinnostunut ..
     
  18. -late-

    -late- Gearhead

    Vanhaan 216:seen (-53) ei ollu automaattia mut siihen käy käsittääkseni 6 volttisen 235 vetolevy. Ne on kuiten niitä kuuluisia kanan hampaita. Automaatin hammaskehiäkään ei taida saada uutena (tai enpä tiedä nykytilannetta).

    Manuskan kehiä sai uutena ainakin joskus. Koneistamo sovitti mulle '55:n vetolevyyn 6v manuskan hammaskehän (12 volttisen hammastus on eri). Hyvin wörkkiny kymmenkunta vuotta.

    Mulla olis jotain 6v manuaalikamaa jouten. Tsekkaan kunnon jos kiinnostaa.
     
  19. sibe70

    sibe70 Gearhead


    Juu, kiinnostaa.
    Voishan tonkin hammaskehän vaihtaa toki toistenpäin niin sais hyvän siitä mikä mulla on mutta kato jos sulla on hyviä niin edetään sen mukaan
     
  20. -late-

    -late- Gearhead

    Muistaakseni hampaissa on viisteet vain toisella kyljellä. Käännettäessä voi joutua tekemään viisteet tai hyväksymään ettei joka toinenkaan kerta bendix osu hampaalle. Manuskan kehä on säteen suunnassa paksumpi kuin automaatin. Ei siis aivan heittämällä sovi vetolevyyn.

    Voin muistaa väärinkin mut vaihtoehdot taitaa olla:
    - etsiä hyvä alkuperäisosa
    - kääntää olemassa oleva ja viilailla
    - manuskan kehän sovitus vetolevyyn
    - uudempi 12v vetolevy ja startti (jos autossa 12v zydeemi)
    - ostaa uus pikkulohko, TH350 ja taka-aksila. Levyjarrut, ilmajouset ja vaihtovirtalaturi sopii myös kuvioon :)

    Palaan asiaan illemmalla...
     

Kerro tästä muillekin!