TH 700 R4

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja kari2730, 26.4.2018.

  1. kari2730

    kari2730 1st gear

    Hei kertokaahan mikä johto on se. Laatikossa siirtäjä vivun puolella olevassa sähköliittimessä jossa on 3 johtoa
    Sininen Violetti ja ruskea niin tämä ruskea johto
     
  2. Hai

    Hai Double Gearhead

    Turpiinilukko
     
  3. kari2730

    kari2730 1st gear

    Tiedän että se kolmen johdon liitin on turpiinilukon mutta onko tämän liittimen ruskea johto joku ohjausjohto kun niihin kahteen tulee virta ja violetistä katkeaa kun painaa jarrua ( olen yrittänyt ymmärtää tammi kuussa käydyn keskustelun ylempää kytkentä kuvaa mutta vaikeaa on ) kun musta tuntuu että se lukko ei pelaa tai olen melko varma
     
  4. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Se mistä katkeaa virrat, se tulee jarruvalokatkasijalta tuoden 12V turbiinilukon ohjaukselle, vaalean ruskea varmaankin on TCC eli turbiinilukon ohjaus ja vaalean sininen täytyy olla "4th Gear in" eli siitä ECM tietää koska se voi kytkeä TCC:n päälle...laatikoissa on sitten erilaisia sisäisiä kytkentöjä.
     
  5. kari2730

    kari2730 1st gear

    Äsken jäi mainitsematta kun kytkee virran niin siniseen tulee virta koko ajan violetti katkoo jarrua painettaessa mutta siintä ruskeasta ei ole edes maa yhteyttä sen verran vielä kun ajelin viime kesänä niin ihmettelin kun en huoma mitää kytkeytymistä tai vapautumistä pitäisikö se huomata takapuolessa ei ole kierroslukumittaria aikasemmin oli lava dodge siinä sen kyllä huomas
     
  6. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    - Violettiin tulee 12V jarrupolkimen kytkimeltä.

    - Siniseen tulee 12V ECM:lta ja laatikon High Gear/4th Gear kytkin maadoittaa sen kertoen ECM:lle että se voi kytkeä TCC:n laatikon puolesta.
    Tämän rinnalla voi olla laatikon sisäinen TEMP SWITCH, joka pakottaa turbiinilukon päälle jos öljyn lämmöt nousevat liikaa, mutta tätä ei ole kaikissa laatikoissa.

    - Ruskea/Beige, ECM maadoittaa tämän johdon ja turbiinilukko TCC kytkeytyy.
    Lukon voi kytkeä päälle kokeilu mielessä myös ALDL-testiliittimen F-navasta maadoittamalla sen, jolloin lukon tulisi kytkeytyä.

    Turbiinilukko toimii joko 4th gear tai 4th and 3rd gear riippuen laatikon sisäisistä kytkennöistä...

    Jos TCC solenoidi on vialla, niin ei ole mitenkään paha homma vaihtaa jos tälläinen laatikoista mitään tietämätönkin onnistui siinä, samalla kun vaihtaa öljyt ja suodattimen.
    Pari ruuvia auki/kiinni kun suodatin on pois ja liittää johdot...eikä ole kallis.

    Tuossa Astron kaavio, laatikko ja lukko oikealla alhalla...tuo OPEN ON 3rd & 4th on kummallinen, en tiedä mitä teksti ja kytkimen kuva yrittää kuvata solenoidiako...luulisi että silloin pitäisi lukea CLOSED ON...lukko päällä kolmosella, sekä nelosella...muissa kaavioissa ei ole ollenkaan tuota.

    [​IMG]
     
    Muokattu: 26.4.2018
  7. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Tuossa 88 - 89 C1500 pick up:n kaavio

    [​IMG]
     
  8. kari2730

    kari2730 1st gear

    Meinasin lähteä tekemää testejä tonne tien päälle otan liittimen irti ja kytken siihen ruskeaan johtoo vastus mittarin ja katson mitä tapahtuu jos ei maayhteytty. kokeilen seuraavaa (tässä vaiheessa liitin kytketynä) vedän siintä ruskeasta johdon sisälle kytken sen maihin ajon aikana ja toivon että laatikko lukitsee turpiinin auto on muuten 88 lava chevy MENIKÖ OIKEIN
     
  9. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Noita paineantureita on kahdenlaisia. musta yleensä maadoittaa paineesta ja vaaleat irrottaa paineesta.
     
  10. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    No se selittää tuon miksi lukee noin...kuten jo mainitsin laatikon sisukalut ei ole minun juttu.

    Minusta helpompi testata lukon toimintaa on maadoittaa siitä ALDL pistokkeelta F pinni...ei tarvi vedellä mitään johtoja sisälle auton alta...laittaa vaikka painonapin tai jonkun katkasijan johtojen väliin ja toinen johto maihin.

    Ilmainen WinALDL ohjelma olisi tässäkin taas avuksi...näkee tuleeko laatikolta "4th gear in" tieto ja milloin ECM käskyttää lukkoa ja menikö päälle...näkee myös koneen kierrokset jos ei ole rundaria....
     
    Muokattu: 27.4.2018
  11. kari2730

    kari2730 1st gear

    Mistä mä löydän ton F pinnin tai edes ton ALDL pistokkeen
     
  12. wiwwe

    wiwwe 3rd gear

  13. kari2730

    kari2730 1st gear

    Kiitos paljon tiedosta löysin liittimen siintä se on helpompi kokeilla tänään en ehtinyt ajamaan mutta huomenna voisin ehtiä sen jälkeen voidaan palata asiaan
     
  14. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Kun yhdistää pinnit F ja A, niin TCC solenoidin pitäisi kytkeytyä.

    [​IMG]
     
    Muokattu: 27.4.2018
  15. kari2730

    kari2730 1st gear

    No niin nyt on ajot suoritettu vika oli tällä kertaa ratin ja penkin välissä vaihteisto pelaa moitteitta nii vähä epäilinkin onhan kyseessä CHEVROLET
     
  16. kari2730

    kari2730 1st gear

    P.S kiitos kumminki kaikile hyvistä neuvoista
     

Kerro tästä muillekin!