Sähkö ongelmaa

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja p0ks, 27.4.2018.

  1. p0ks

    p0ks 2nd gear

    Elikkä lähtökohtana -73 chevy missä hei jakaja ja huomasin vahingossa kun mittailin jakajalle tulevia sähköjä että jakajan bat tulevaan johtoon tulee ilmeisesti myös maa?
    Oli yleismittari sillä piipaus asennolla eli kun bat piuhaan laitto toisen pään ja toinen pää osui imusarjaan niin se piippas, sama päti muihin kohtiin konetta mitkä on maadotettu näinhän ei sais olla?
    Ei ollut merkitystä oliko päävirtakatkaisijasta virrat pois/avaimen asennosta.
    Luultavasti jostain joku piuha sulannut mutta miten vedän uudet johdot?
    Virtalukolta suora piuha jakajan bat napaan ja toinen startille? Startissa 3 napaa 1 akulta suoraan ja 2 jotain muuta. Muistaakseni R ja S.
    Alko myös semmoin ongelma että tuntus startti potkivan jotenkin takasin kun pitää niin pahaa ääntä ja pauketta, myös bendeksi jää välillä jumiim vetolevyyn, pohdin että voisiko tämä johtua siitä että virtalukolta lähtevä piuha saa jostain maata?
     
  2. p0ks

    p0ks 2nd gear

  3. Morbidelli

    Morbidelli 3rd gear

    Kannattaa kokeilla perinteisellä virtakynällä bat johdosta, että syttyykö valo kynään kun laittaa virtalukosta virrat päälle ja sammuuko kun kääntää virtalukosta virrat veke. Noi yleismittarit on ihan ok. mutta virtakynä on luotettavampi.
    Samaten kannattaa tarkistaa sen startille tuleva ohut herätejohto, että tuleeko virta kun kääntää virta-avaimen starttaus asentoon. Ja videon perusteella näyttäis virta tulevan, mutta jotain on pielessä.:eek:
    Onko se startti kunnolla kiinni ja johdot kytketty oikein. Onko toi startti toiminut tässä keksinnössä aikaisemmin?
     
  4. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Mitään mittareita ei yleensä kannata käyttää, jos ei ymmärrä mitään mittaamisesta. Tai siitä, mitä yleensäkään on tekemässä. Kyse ei ole sulaneista johdoista, eikä siellä ole "maata".

    Chevyn startti kuuluu shimmata sopivaan välykseen välilevyllä. Jos se on liian tiukalla, niin varmaan ääntää ja jää jumiin.
     
    Turbiini, artsiracing, T&S ja 1 muu tykkäävät tästä.
  5. hzemax

    hzemax Double Gearhead

    o_OMopsi taitaa olla vissiin ainut , ko startti menee kuutosesta pikkuloko v8 moottoriin ilman mitään "shimmauksia". Isolohkossa vissiin startit on kai universaaleja. Ei tartte shimmailla/säätää. Siksi MOPAR,,,,,, aasit.
     
    buick71 tykkää tästä.
  6. Ana67

    Ana67 Gearhead

    Mopeissa menee sama startti kutosesta isolohkoon. Vakioita oli muistaakseni kahta eri tehoa, sen tehokkaamman kun nakkas 360 kylkeen ni loppu epäilyt käyntiinlähdöstä.
     
    hzemax tykkää tästä.
  7. p0ks

    p0ks 2nd gear

    Startti toimi aikasemmin normaalisti mut oli akku vähän voimaton ja sahasin sen tyhjäks ja vaihoin toisen akun niin sitten alko startti ongelmat.
    Sama vika myös uudella startilla joka nyt myös rohisee pahanlaisesti..
    Unipointin vino startti isolohkossa ja paperi klemmari menee hampaitten väliin hyvin, myös pultit on kireellä..
     
  8. p0ks

    p0ks 2nd gear

    Niin ja vanhas startis oli 1 niitä pienempiä napoja mihkä sai piuhan kiinni ja tos uudes on 2 ja vain toisesta kytkettynä startti rupee pyöriin.
     
  9. T&S

    T&S Gearhead

    Kyllä tuo äänestä ja sinkoilevista kipinöistä päätellen vaikuttaisi mekaaniselta vialta.
     
    artsiracing tykkää tästä.
  10. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Sillehän tuo kuulostaa että startti ja vetolevy ottaa kontaktia vähän liiankin kanssa.
    Ettei vetolevy olis murtunu tai hammaskehä muuten paskana.

    Jos ne näyttää olevan kunnossa, niin kokeile laittaa shimmiä startin ja lohkon väliin.

    Ei sulla mitään sähkövikaa taida olla.
     
  11. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    Ja manuaali, ni pääsee siirtää tien sivuun....
     
    hzemax tykkää tästä.
  12. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    "Taitaa olla vissiin" ja "vissiin on kai"

    Tuossa viestissä ei ollu muuta varmaa kuin että kirjoittaja on todellinen MOPAR-AASI! :rotfl:
     
  13. Kerpo

    Kerpo 3rd gear

    Toinen Mopar-aasi on monesti kuunnellut, että lähes aina pahaääniset starttimoottorit löytyy juurikin letukan konepellin alta. Mahtaako johtua just siitä, että toi shimmaus jätetään tekemättä kun suoraan paikalleen pulttaamallakin toimii, ainakin hetken?
     
  14. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Vanhempaa Jaguaria ei kehtaa startata julkisella paikalla.
     
  15. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    IIAAAAAAAKK vummmmm
     
    Pertti K tykkää tästä.
  16. Bukero

    Bukero Gearhead

    :poff:
     
  17. buick71

    buick71 2nd gear

    Auts!Tulipa entinen skylarkki mieleen tuosta videosta.Sihimmejä piti siihenkin lisätä.
     
  18. T&S

    T&S Gearhead

    Tämähän se on aina se suurin ongelma. Ei tiedetä mitä ollaan mittaamassa, miten se pitäisi mitata, millä se pitäisi mitata ja miten pitäisi mittaustuloksia tulkita. Saadaan kyllä tuloksia mutta mitä ne kertoo ja minkälaisia ne pitäisi olla jos on kunnossa tai rikki.
     
    Jussi289 tykkää tästä.
  19. p0ks

    p0ks 2nd gear

    Kyllä se vetolevy mahollisesti on syypäänä tähän, oli hampaissa kulumaa jonkin verran niin tilasin uuden(voi olla murtunnukkin).
    Pitää tosin vielä kokeilla laittaa shimmiä sillain että hammas kosketus pienenisi mutta luulis et kun hampaat on levystä vähän kuluneet että kosketusta pitäs lisätä varsinkin kun klemmari menee heittämällä hampaiden väliin..
    Niin ja kokeilin jo lisätä shimmiä ulompaan reunaan että kosketusta tulisi lisään niin jäi bendexi jumiin eli se oli väärä suunta..
     
  20. hzemax

    hzemax Double Gearhead

    Olinpas aasi tosiaankin, ko en tienny , et MOPAR startit käy kuutosesta isolohkoon. Muitten merkkien starttien "shimmailuista" onkin jo tietoa.
    Mukavia shimmailu sessioita sinnekkinpäin.:):):pinup:
     
    Muokattu: 4.5.2018

Kerro tästä muillekin!