Dodge Ram 4x4 Cummins. FAQ sivulla 1.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Mussemaan, 18.10.2004.

  1. Cumminski

    Cumminski Gearhead

    Riippuu tietty mitä se kunnostus tarkoittaa. Yhren boksin oon joskus purkinu, en keksiny siinä kuin muutaman vikapaikan mikä näissä aiheuttaa välystä. Sektorivarren alapäässä on kyllä laakeri mutta yläpäässä tappi liukulaakerilla. Lisäksi välyksen poisto tapahtuu tapilla joka siihen tehtävään on hiukan kyllä kyseenalainen. Onkohan mahdollista että chrysleri on säästänyt materiaaleissa/karkaisussa koska niihin sektorin hampaisiin tulee helposti kulumaa, toisaalta rengastus näissä on monesti vakiopyöriä suuremmat että vääntöäkin syntyy. Ja kun se kuluminen tapahtuu aina siihen hammastuksen keskelle eli kun ajetaan suoraan, sitten kun kiristät välykset pois niin reunoilla kanittaa.
     
  2. Karppaj

    Karppaj 3rd gear

    Mikä vuosimalli sun rami on? Tuollaiset T-osat oon vaihtanut 2012 -95 ramiin.

    Ohjausosat on 98-99 Ramista,

    MOG-DS1456 DRAG LINK,
    MOG-DS1459 DRAG LINK,
    MOG-ES2012S ADJ SLEEVE,
    MOG-ES3498S ADJ SLEEVE,
    MOG-ES3496 TIE ROD END,
    MOG-ES3497 TIE ROD END

    [​IMG]
     
    tappokinnas tykkää tästä.
  3. S.L

    S.L Double Gearhead

    Saetkae ja tappokinnas tykkäävät tästä.
  4. tappokinnas

    tappokinnas Gearhead

    Miten sen sanois..

    No totta munassa vois tehdäkkin kun nyt kerran tuli tietoa että suoraan sopivat. Ja jos simpukka pitää uusia niin onko se sitten 4gen simpukka?

    Niin ja 97 vuosimallin 4x4 pitkähyttinen on mulla.

    Edit. Mitä nyt lueskelin tuota ekaa postausta niin ei suoraan sovi 94 - 98 vermeisiin, vaan ilmeisesti kalvainta tarvitaan?
     
    Muokattu: 3.5.2018
  5. S.L

    S.L Double Gearhead

    Vanhemmissa 2geneissä saattaa joutua kalvamaan kartioita vähän isommiksi, ainakin 98.5 ---> pitäisi mennä suoraan.

    Isossa maailmassa noita on tehty myös simpukkaa tai pitman armia vaihtamatta. Silloin pitman armistakin saataa joutua kalvamaan kartiota, sekin riippuu vuosimallista.
     
    Muokattu: 3.5.2018
  6. JanneB

    JanneB Gearhead

    4gen ohjausvarret kävi omaan -96 2500 4wd suoraan muuten mutta lyhensin kierteitä vähän kun näytti ettei säätövaraa jää. Ohjausiskarin kiinnityksen joutui suunnittelemaan uudelleen mutta mitään kalvainta ei tarvinnut. Orkkis pitman arm.
     
    Saetkae ja tappokinnas tykkäävät tästä.
  7. tappokinnas

    tappokinnas Gearhead

    Hienoa, että alkaa löytymään tietoa tästä asiasta.
     
  8. Vemani

    Vemani 1st gear

    Voi voi.pitäis yrittää tuhertaa tilausta rokkiautoon. Pyörän laakeri rohisee vasemmalle kääntäessä. Järkevintä ottaa varmaan molemmat eteen.Vois samalla yrittää katella niitä t mallin ohjaus kamoja. Ja vesipumppuja pari jemmaan. Tänään taas hieman huvitti tankata kun mittari melkein punasella ja 150l tankkiin eikä edes täyteen tullut:rotfl: 35gallonan tankissa yli 5gallonan toleranssi.hinta tosin ei huvittanut. Näkyy kesäloma hinnat jo tulleen kun täällä jo yli 10snt/l korotus parin vk sisään:poff:
     
  9. Räbinä

    Räbinä 1st gear

    Veikkasit aivan oiken, mut oli pakko vielä itse todeta se.;)

    [​IMG]
     
  10. rammeri

    rammeri 1st gear

    Tietääkö joku miksi fule platea ei saisi ottaa pois P7100 pumpusta? Mulla on Mynädieselin modaama pumppu ja auto tuli mulle ilman fuel platea. Muistan lukeneeni joltain foorumilta että platen pois ottaminen voi saada aikaan "run away" joka tarkoittanee että pumppu jää tilanteeseen jossa se syöttää koko ajan täydet??? En ymmärrä miten se on mahdollista sillä AFC:n jalka rajoittaa syöttöä kun governorin "liipasin" ottaa kiinni AFC:n jalkaan, ihan samalla tavalla kuin Fuel plate, vähän myöhemmin tosin kun mennään täysillä ahdoilla ja ilman Fuel platea. AFC:n jalan profiili ei kyllä ole ihan suora kuin #0 fuel plate vaan viettää vielä ylöspäin.
     
  11. tsipi

    tsipi Gearhead

    Itse kanssa lukenut jostain samaa.. Olen tosin ajanut nyt reilu 5000 km ilman platea.. En ole tosin koskenut tähtipyörään tai tehnyt ns. Full rack travel modeja... Ajattelin kyllä noiden modien yhteydessä laittaa varmuudeksi 0 fuel platen kiinni. Toistaseks on ihan 3k gsk ja plate pois modit riittäny liikuttamaan tuota about 1600kg kippoa..
     
  12. smgt

    smgt 3rd gear

    Mikä on nuin kevyt peli? Yrjö tatsuniki painais cummelilla enempi :D
     
  13. tsipi

    tsipi Gearhead

    Tuosta rohviilikuvastahan se selviää.. Eli 63 f100

    Muistaakseni vaa'alla oli 1200 kg etuakseli ja 600 tai 800 kg taka-akseli. Toisaalta kyydissä oli 2 kappaletta varmuudella yli 100 kg lihakasaa (minä ja katsuri).. Ja varmuuden vuoksi vielä tankki oli piripintaan täynnä, koska se on taka-akselin takapuolella ja tuo etuakselimassa oli vähän kiikun kaakun... Otteessa tais olla 1640 kg omamassa, mutta sehän nyt ei tietenkään kerro mitään.
     
  14. nasu74

    nasu74 1st gear

    Olis pattitilanne -04 2500 ramin kanssa ku moniura remmin linjassa on 2-3millin heitto ilm.kompuran kanssa pyrkii nousee siivapyörän reunan päälle tarvis siirtää joko laturia/kompuraa tai jos hylkäsi ilmastoinnin ni mikä muutoksia tarvis tehdä meneekö pelkästään lyhyemmällä hihnalla
     
  15. Ck

    Ck Gearhead

    Mikä pyörä ei oo kohdalla. Yleinen vika on paska kiristin joka ajaa remmiä vinoon, vaihda se ensin. Näyttää ehjältä mut ei oo.
     
    NoSmokeNoPower tykkää tästä.
  16. tappokinnas

    tappokinnas Gearhead

    Jaahas.

    Mulla paukahti tänään kartaanin tukilaakeri. Ajattelin laittaa sinne pukkilaakerin tilalle.
     
  17. hzemax

    hzemax Double Gearhead

    Nii. Sehä maksaa rockautossa jotain 20e kotiin tuotuna.

    Itte ajattelin käyttää samaa carrieria 62 imperialin carrierina, joka maksaa 300e
    Sama sisäkooli.
     
  18. nasu74

    nasu74 1st gear

    Elikkä remmi menee ilmastointi kompuran siiva pyörän moottorin puoleiseen reunaan elikkä nousee reunan päälle ja jonkun ajan kuluttua leikkaa remmistä siivun pois
     
  19. Cumminski

    Cumminski Gearhead

    Mites jos sen ilmarin sähköpyörästä laakerit loppu eli vetäis välillä jumiin? Mut ei kuulu ylimääräisiä ääniä kun ilmastointi ei oo käytössä? Ootko kokeillu pyöriikö kuinka kun remmi ei oo paikallaan?
     
  20. Parhis

    Parhis 1st gear

    Mikähän mahtaa 12 venttiilisessä olla, kun kylmänä lähtee käyntiin mainiosti, käy hyvin jne mutta joskus lämmintä konetta startatessa saa antaa kaasua hieman reilummin ja sittenkin käy jotenkin rumasti, ehkä sammua pätkähtääkin jos päästää jalan kaasulta? Todellakin vain joskus tekee tämän ja tupakinpolton jälkeen starttaa normaalisti.

    Sammutinsolenoidi?
    Siirtopumppu?
    Suuttimet?
     

Kerro tästä muillekin!