Itserakennettu V8-moottoripyörä. IL-juttu

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja Smirkelimies, 5.5.2018.

  1. rampleri

    rampleri 3rd gear


    Kuten myös minä. Ja kas kummaa, tuttavapiiristäni heillä, joilla on useampi auto, niin useimmilla on erimerkkisiä.
    Jopa erimaalaisia.

    Kaikkien kanssa on pärjätty, jotenkuten jopa umpikumi bimmeripoikien kanssa.
    Tosin kaikkihan moisille vittuilevat...
     
    Dataviilaaja ja wilburi tykkäävät tästä.
  2. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Veikkaan että mp puolella on enempi yhteen hiileen puhallusta kun autopuolella kun intressit on kuppikunnasta huolimatta melkolailla yhtenevät ja kysymykset helpompia. Esim. ei tartte määrittää harrastemoottoripyörää koska kaikki moottoripyöräily paitti 16 vuotiaitten satapiikkeily on lähtökohtasesti harrastamista.
    Autopuolella tollanen täytyy määrittää ja pyrkiä estämään veronkierto harrasteajoneuvo rekisterin avulla.

    mun mielestäni pitäisi koota isoimmista autoharrastaja yhdistyksistä perustettu yhdistys joka lähtee ajamaan esim. Harrasterekisteriä tai rakentelusäädösten purkamista. Mut kuka senkin tekis?
     
    Nikuzai tykkää tästä.
  3. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Joo, ja jokasen garagen pihalla ajoneuvot on jotain renu/pösö/nissan/skoda luokkaa erityisesti talvella:odbiggrin:

    Sori oli pakko
     
    peto tykkää tästä.
  4. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead


    Tosi asiahan se on ja mitä itellä kokemusta, niin jopa maasturi ja jenkki kuskit on sellaisia kuppikunnittelijoita

    Mutta harrikka kuskille kun menee sanomaan et harrastelee uralia tai kyykkyilyä, niin aina tuntuu tulevan juttuun

    Totta kai sielläkin on näitä "motoristeja" ja wannabe motoristeja, mutta uskoisin ja epäilisin, et ne pysyttelee omissa oloissaan ja ei suuntaa energiaa ainakaan toisten haittaamiseen, vaan elävät tyytyväisenä omassa kuplassaan


    Täällä näkee hyvin välillä, kun osa älähtelee kysymyksille, miten nissanin puskurin sais roikkumaan paremmin matkassa kuin jesari ja nipparit

    Mikä kuvastaisi paremmin harrastamista kuin nippari nissanin elvyttäminen leimavälttävään kuntoon, silti jotkut siitäkin valittaa kun se ei ole oikean merkkinen tai maalainen harraste auto ja se on liian uus liian tusina tuote liian jne liian jne


    Toinen hyvä esimerkki on/oli tää keskustelu siitä "vintage ralli autoilusta" ihan utopistisia vaateita ennen 1920 lukua valmistettu lättäpää kaikki muu on kiellettyä
    Yks ehdotti ettei sais olla post 30 lukuista runkoa
    Osa taas oli sitä mieltä et sama mikä kunhan sopii lajiin
    Osa halusi äänestää ja osa ehdottomasti kielsi äänestyksen auton kelpoisuudesta

    Autoilijat ei päässyt yhteisymmärrykseen ees noin yksinkertaisesta asiasta, niin miten sitten jostain vakavemmasta ja todellisesta
     
    isalmela ja xarper tykkäävät tästä.
  5. mcmies

    mcmies Gearhead

    Tämä ei pidä paikkaansa. Prätkäporukka on sekin kuppikuntaista ja vain hyvin pieni osa on millään tavoin aktiivista rakentelu- tai muissa edunvalvonta-asioissa. MMAF:ssa on vain noin 1000 jäsentä, SMOTO:ssakin kerhojen kautta alle 20 000. Prätkäharrastajia Suomessa on kuitenkin se parisataatuhatta.

    Toisaalta edunvalvontakysymyksistä on saatu aikaan lihavahkoja riitoja ja paaluaitoja eri kuppikuntien väliin. Prätkäharrastajat ovat siis ihan yhtä pässejä kuin autoharrastajat...:D

    Mahdottomuuksia vaatimalla ei pääse edes ovesta sisään kuin korkeintaan sen yhden kerran.

    Pitäisi osata laatia melko valmis esitys ja kyetä perustelemaan sen kaikki pienetkin osaset aika syvällisesti. Liikkumavaraa joka suuntaan vain vähän. Sillain on toivoa onnistua.

    Vaan ei onnistu sittenkään, ellei aika ole ns. kypsä. Tämä omavalmistesetti piti tulla jo 2010, mutta aika ei ollut silloin vielä kypsä. Se ilmeisesti oli sitä vasta 2016. Nyt omavalmisteita on parissa vuodessa leivottu kilpiin jo kaikki kymmenen (aika hienoja kaikki). Kyllä sen määrän takia kannatti vetkuttaa kolmekymmentä vuotta...
     
  6. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead


    Voihan se olla että olen ite tavannut ja kuullut vaan niistä avoimista motoristeista ja ne muut jääny sitten kuulematta ja näkemättä sen kuppikuntaisuutensa vuoksi

    Tota just tarkoitin, vähän huonosti ilmaisten että se laki pitää olla niin tarkkaan kirjattu ettei sen kumileimasimen tartte vaivautua ees lukemaan sitä vaan linttaa päälle leiman eteenpäin

    Jos sinne tungetaan joku puoliksi hätä värkätty raakile, niin homma kusi heti kintuille
     

Kerro tästä muillekin!