GMC Motorhome 1975

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja M, 22.5.2009.

  1. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Jaa nyhän mää vasta hokasin, että et uittanutkaan autoa lätäkön yli, vissiin vaan suunnittelit sellaista?

    Mikäs siinä oli vikana, mitä tuossa jokin aika sitten kyselit?
     
  2. M

    M Gearhead

    jep pertti, niin siinä kävi, että sain hyvän vinkin tästä suomiautosta :) jenkeistäkin olisin vehkeen tuonut, mutta rahti olisi ollut sikahintainen (5-8000 taalaa+muut kulut) ja sitten omat riskinsä kansirahtina tuonnissa.

    meni siinä oma aikansa pehmittäessä entistä omistajaa myymään (oli muuten alkuperäinen omistaja), mutta lopulta kahden harrastajan mielet kääntyi samaan suuntaan.
     
  3. heikkisj

    heikkisj Gearhead

    Olikos se myyjä muuten sama kaveri joka näkyi siinä kasin jutussa?

    Tuo on kyllä aika uskomaton peli, kerran sen muistan nähneneeni lomamatkalla Helsingissä liikenteessä, oli lievästi vaikuttava näky. Mikäs tuon historia muuten on, onko esimerkiksi mitenkä paljon kilometrejä mittarissa? Olettaisin että ei ole kyllä kauhean montaa viety jenkeistä silloin aikoinaan uutena...
     
  4. M

    M Gearhead

    oli sen kaveri. eli tämä kaksikko hommasi auton aikanaan jenkeistä, kun heidän rakennusliikkeensä tarvitsi konttorin/majoitustiloja irakiin :eek: auto tilattiin suomeen ja täältä vietiin sitten eteenpäin. kun projekti aikanaan loppui, auton piti lähteä takaisin jenkkeihin, mutta kaverukset ostivat sen itselleen. myöhemmin toinen osti auton kokonaan itselleen.

    kiitokset vaan eyetech:lle hyvästä vinkistä. itse en tota v8:sin juttua olisi muistanut. viskipullo on jo toimitettu perille :)
     
  5. Eyetech

    Eyetech Gearhead

    Oli se viskiputeli halvempi kuin kansirahti :rotfl:

    BTW...viski on vielä korkkaamatta, pitäisköhän pitää se museoikään ja juoda vasta sitten :odroll:
     
  6. M

    M Gearhead

    huomattavasti :rotfl:

    hmm... tuleeko susta viskupussihousu :eek:
     
  7. M

    M Gearhead

    nyt on tästä vekottimesta mahdollisuus lukea uudesta mobilistista :)
     
  8. GS RIVIERA 68

    GS RIVIERA 68 3rd gear

    Komee on, takavuosien V8,issa oli samanlainen esiteltynä.Ittelläkin on GMC alustainen Regency Triple E matkailuauto -90.Rakennettu jotain- 88 ja uutena rekisteröity Suomeen. Hinta oli ollut jotain 530000 MK .Tua on tehty tosin Canadassa. :D Varusteitahan noissa on RIITTÄVÄSTI.
     
  9. human62

    human62 1st gear

    Tuollaista GM :ää myös katselin mut sit tulikin tällänen..... nyt on itellä eka Mopar...
     
  10. Eyetech

    Eyetech Gearhead

    Tää on se sama ;)
     
  11. JALLUKOLA

    JALLUKOLA 1st gear

    Noissa gmc motorhomeissa lienee ollut myös ilmajousitettuja malleja,saattaa olla Mahtavat ajo-ominaisuudet tuon kokoluokan autoksi.varsinkin jos vertaa vastaavaan eurooppalaiseen saman ikäiseen matkailuautoon esim.MB 508.
     
  12. GS RIVIERA 68

    GS RIVIERA 68 3rd gear

    Mulla olevassa GMC,ssä on ilmapussit omien jousien lisäks molemmissa päissä,kai ne vaan pehmentää kulkua.Painoo on reilut 5000kg ettei se pienistä hötky mutta kallistelee kyllä jos yrittää jotain urheilusurituksia :D Niin ja pituutta on 8,5M.
     
  13. M

    M Gearhead

    edessä on vääntösauvajousitus ja takana sitten ilmapussit heiluriakseleilla, joissa pussit välissä. koko takajousitus ja ripustukset on runkoaisojen ulkopuolella, joten lattia on tasainen.

    takapää on täysin säädettävä ja autossa ei siten olekaan ns. tunkkeja, joilla leiriytyessä säädetään auto vaateriin. se tehdään säätämällä pussien ilmamäärää. molemmille puolille omat säädöt kojelaudassa. ajon aikana säätyy automaattisesti "travel" -asennossa.

    oma paino on 4450kg ja kokonaispaino reilut 5500kg.

    mainoslause aikanaan kuului, "vihdoinkin matkailuauto, joka on ajolleen kuin henkilöauto, eikä näytä laatikolta". ajolleen nimittäin yllättävän hyvä ja pehmeä.

    ja tällä viikolla on muuten suomeen rantautunut floridasta toinen oikea gmc motorhome. vähän uudempi royale. meillä on kohta kansallisen merkkikerhon paikka täällä pirkanmaalla :lol:
     
  14. M

    M Gearhead

    päivitellääs tätäkin vähän. oma gmc huilii talvea tallissa, ilmastointi lähtee huoltoon ja uutta mattoa on mittailtu. tässä syksyn viimeisiä kuvia 100+ motorshowsta...

    [​IMG]

    ja sitten se toinen gmc. talviliikuntaa...

    [​IMG]
     
  15. riviera56

    riviera56 Double Gearhead

    Terveisia Floridasta. Jos motorhome kuume on iskenyt niin tossa Key Westiin menevalla tieosuudella naytti olevan lukuisia myynnissa eri kuntoluokissa. Itsellakin pieni kuume nosti paataan mutta sitten aloin miettiin melkoisia kayttokustannuksia niin kuume laski.
     
  16. pantera

    pantera Double Gearhead

    Oliks ne kemssuja kaikki`?
    3-aksilainen airstreami argosy syyhyttäs 8)
     
  17. M

    M Gearhead

    nehän tosiaan on melkoiset, bensaa menee saman verran kun normi viripataisessa henkilöautossa ja vakuutus 270e/vuosi nollabonuksilla... :rotfl: nämä tosin siksi, kun oma auto on rekisteröity jo 70-luvulla suomeen erikoisautoksi...
     
  18. Helmsman

    Helmsman Gearhead

    Paljonkohan rahti kustantaa suomeen moiselta möhkäleeltä? Hienoja pelejä ovat...
     
  19. M

    M Gearhead

    Nostanpa tämän kun sattui YouTubesta löytymään video

     
    HRTP ja Impalas tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!