Polttoaineletku Biltemasta

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja jaketin, 7.5.2018.

  1. stana

    stana 3rd gear

    Etrasta olen letkut hakenut, kertoo käyttötarkoituksen niin olen sopivan saanut.
     
    KajS tykkää tästä.
  2. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Juu tuo semperit ilmeisesti kanssa toimivaa, sitä ollut parilla kaverilla kanssa.

    Just samanmoisia kokemuksia karpovin kanssa tosta biltsun teräspunosletkusta että ei kestä yhtään....

    Caminossa happani ja mureni kun syksyllä laitoin ni seuraavana keväänä oli aivan murusina vaikka oli pelti kiinni kontissa säilössä o_O
     
  3. f34

    f34 Double Gearhead

    Mulla 95-bensan seassa purkissa ollut nyt vuoden erilaisia bensaletkun pätkiä. Pahimpia ollut kangaspäällysteiset, turvonneet ja halkeilleet.
    Paras ollut motonetistä ostettu "upotettava polttoaineletku" ei ole muuttunut miksikään. Gatesin letkut on tullut tahmeaksi pinnasta.
     
    HerkkuJerkku ja KajS tykkäävät tästä.
  4. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Tuo ois helppo testi, e85seen vielä laittaa. Toki paine letkussa vielä lyhentänee ikää vs purkissa lilluminen mitta juu!
     
  5. saresks

    saresks Gearhead

  6. HerkkuJerkku

    HerkkuJerkku Gearhead

    Mulla on ollut vähän samantapanen testi menossa myös, 98sia 95n kestävässä letkussa ja 95sta + VSPe lyijynkorvike 98n kestävässä letkussa.
    Lyijynkorvike + 95 on ollut 28.4.2017 alkaen tuossa 98-kestävässä kangaspäällysteisessä vuotamatta lainkaan, 98 piti alottaa uudestaan kun letkuissa ei ollut enää bensaa vaan olivat vuotaneet pois. Ilmeisesti tihkuu jotenkin suodattimen ja letkun liitoksesta. Laitoin niihin halpis suodattimet että näkyisi vaikutaako etanoli myös niihin.

    95n kestävä letku on mennyt pinnastaan oudoksi, kiiltelee ja pinnalla on suomu kuvio, varmaan sisällä oleva vahvike tekee tuon. Pohjalla olessa bensassa on "sakkaa", mustaa höttöä. En tiedä onko letkun sisä vai ulkopinnasta.

    Miettinyt että jos vielä laittaisin sähköpumput tohon niin saisi paineen mukaan kuvioihin, ei ole vaan oikeen testipaikkaa missä voisi turvallisesti pöristellä.
     
  7. rizla^^

    rizla^^ 2nd gear

    Etrasta oon hakenu,metritavarana ja on hyvää tosin vähän paksuhtoa alkuperäisiin kiinnikkeisiin.

    Biltemasta hain syksyllä,kun tarvihtin tankin ja välisäiliön väliin pätkän letkua ja siihen aikaan illasta ei saanu mistään muualta ku biltemasta riittävän isolla sisähalkasialla letkua. No sitä teräspunottua tietenkin. Puolivuotta auto seissy talvilevossa ja nyt aloin bensapumppua vaihtamaan. No tää bilteman bensaletku oli hapertunu käsiin. Sitä oli 30 sentin pätkä ja koko matkalta oli halkeillu ja mureni käsiin. Oli kuitenkk auton alla ettei edes aurinkoa ole,saanu

    Onneks loppumatka perältä keulaan oli tuota etralta haettua laadukasta nii joka ei ollu menny mikskään niin ei,tarvinnu kaikkee vaihtaa...
     
    Camino'79 tykkää tästä.
  8. valpas

    valpas Gearhead

  9. lpr tykkää tästä.
  10. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

  11. kma68

    kma68 Gearhead

    Itsellä ollut kymmenisen vuotta Gatesin bensaletkun pätkiä, joita olen lisäillyt hapertuneiden tilalle (kangas- tms. päällysteisten). Näissä letkuissa ei ole ollut mitään vikaa, vaikka olen käyttänyt 95 oktaanista ja auto on ollut enää vähällä käytöllä (vain muutama kuukausi/vuosi).
     
    Camino'79 tykkää tästä.
  12. Roberto ja passerby tykkäävät tästä.
  13. marko84

    marko84 2nd gear

    Karva/kangasletkut on paskaa.
    Ostin viimesyksynä kyseistä laatuletkua merkki liikkeestä.
    Syksyllä käynnistin koneen koemielessä, keväällä puhdistin kaasarin ja samala huomasin et letkun sisäosa murenee...
    Eli mustaa kumipurua jokapaikassa.
    Muutenki ollu huonoja kokemuksia karva/kangas päällysteisistä, ei kestä.
     
    Filth ja Karpov tykkäävät tästä.
  14. kingsway

    kingsway Gearhead

  15. Fin65Valiant

    Fin65Valiant 1st gear

    Pitäisi kuulemma käyttää "fuel injection hose", joka täyttää vähintään vaatimukset "SAE 30R9". Tavalliset polttoaineletkut ei kestä näitä uusia polttoaineita. Tällainen tieto on autoturvallisuusgurulta Atlantin toiselta puolelta.

    Paljon on kuulunut juttuja vuotavista letkuista, jotka murenee/mössööntyy jopa muutamassa kuukaudessa. Olin itse vähän skeptinen, mutta mainitsin asiasta veljelleni Ruotsissa ja sieltä tuli viesti muutamaa viikkoa myöhemmin, että "dieselit leviää tielle" Volvosta. Kannattaa ottaa tosissaan. Ei ole kivaa, jos auto palaa poroksi.

    Ymmärtääkseni Motonetissa on ainakin myytävänä Gatesin letkuja, jotka täyttää kyseiset vaatimukset. esim. https://www.motonet.fi/fi/tuote/458137/Gates-polttoaineletku-o6mm-etanolibiodiesel-kestava-15m
     
  16. jorkkeri72

    jorkkeri72 Gearhead

    mulla oli kaasuletkua useemman vuoden ja hyvin kesti kunnes eräänä vuonna katastussetä sa no ettei tollasta saa olla.
    ostin sitten laadukasta polttoaineletkua vitustieuroametri hintaan ja nyt on jo parista kohtaa vuotanut:mad:
     
  17. f34

    f34 Double Gearhead

    Kaasuletkut pitää tehdä paljon laadukkammin kuin nesteletkut.
     
  18. jorkkeri72

    jorkkeri72 Gearhead

    niin ja mielestäni oli parempaa kun bensaletku mut kun ei miellyttäny väri inssiä niin minkäs teet.
     
  19. xarper

    xarper Gearhead

    Olisit vaihtanu konttoria.
     
  20. jorkkeri72

    jorkkeri72 Gearhead

    ei auttanu enää ku kirjotti bittitaivaaseen että vaihdettava.
     

Kerro tästä muillekin!