P-U miehet mitä lavalle?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja PA-LA, 10.1.2005.

  1. PA-LA

    PA-LA 1st gear

    Elikkä tästä oli joskus juttua mutta en tarkasti muista joten pitää kysyä apua. Mikä on se ns. kitka-aine lavalle mikä estää tavaroiden liukumista edes takaisin ja mistä sitä saa, olen kysellyt muutamasta paikasta turhaan ei olla kuulema kuultukaan moisesta. Jos joku olis tätä lavalleen joskus laittanut niin kokemuksia ja tarviaako sille tehdä mitä pohjatöitä?
     
  2. Anonymous

    Anonymous Guest

    eikös kuormaliinat pidä tavarat paikoillaan :eek: :eek:
     
  3. Suburban

    Suburban 1st gear

    tervaa...
     
  4. Duramax

    Duramax 1st gear

    Etolasta sellasta rivoitettua ohuttaq (3mm) pehmeetä kumimattoa niin vot sie kun pysyypi paikallaan
     
  5. PA-LA

    PA-LA 1st gear

    Juu pitihän se arvata että pelleilysihän tää menee kun yrittää tosissaan jotain kysyä.
     
  6. perkele

    perkele Gearhead

    tm:ssa oli joskus juttua kun joku firma muistaakseni ruiskutti oliko se nyt bitumia tai kumia siihen lavan sisäpintaan....en ny muista firman nimeä....
     
  7. Laitoin itse Herculiner merkkistä kamaa.Duplicolorilla on myös vastaavaa.Ne on jotain polyuretaanimassoja missä on kumihiukkasia seassa.Lavan pohja piti hioa mataksi ja puhdistaa todella hyvin.En tiedä onko noita do it yourself bedlinereita muita.Yhdessä autossa mulla oli oikein korkeapaineruiskulla ja kuumana vedetty se kama alan liikkeessä.Oli varmaan 5 mm paksu kerros ja tosi kestävä.Suomesta en ole noita ostanut,mutta luulisi ainakin Duplicoloria saavan tännekin.
     
  8. Anonymous

    Anonymous Guest

    Forssassa oli se firma, nimee en muista minäkään. Se lavatökötti oli semmoista ettei sitten millään irti...
     
  9. Tomaso

    Tomaso 3rd gear

  10. jenkki

    jenkki 1st gear

    Mulla on lavan pohjassa entisen omistajan toimesta laitetut "kitkateipit",en tiedä onko vaan portaissa käytettävää liukueste teippiä ,pinta on saman lainen,vai oikea autovaruste,mutta toimiva ratkaisu kuitenkin.Liima on sellasta niissä teipeissä että kestää kaikki sääolosuhteet eikä irtoa.Näkyy olevan laitettu vaan maalin päälle ilman sen kummempia pohjatöitä,ja teipin pinta kyllä pitää kuormat niin että ei luisu,oon kuskannut mm.tuullilaseja joita ei paljoa kehtaa liinoilla kiristellä lavalle,vaikka olisivat kuinka hyvin pakattuja ja ehjänä on tulleet perille nekin.
     
  11. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Jaa kellä? Yritin yhtä jutskaa ostatella Eastwoodilta ja tulin siihen käsitykseen, että lähin edustus olisi ollut Ruotsissa.
     
  12. Tomaso

    Tomaso 3rd gear

    http://www.mobitive.com/
    Ymmärtääkseni toimii yhteistyössä Ruotsin maahantuojan kanssa
     
  13. jpaitala

    jpaitala 1st gear

    Onko kellään vinkkiä tuosta forssan liikkeestä tai muusta liikkeestä suomessa josta tuota lavatököttiä (bedliner) saisi.
    Jenkeistä sais halvall mutta kun eivät suostu lähettämään, lentoyhtiöt eivät kuulemma ota kuljetukseen.
     

Kerro tästä muillekin!