Missä kaikki jenkkifarmarit

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja ripe, 11.10.2009.

  1. schokakola

    schokakola 1st gear

    Kellään tietoa miksi 307 oldsi ei käy tyhjäkäyntiä kun koneen käynnistää lämpimänä? Hetken ajelun jälkeen toimii hyvin ja kylmänä myös. Kone täysin alkuperäinen. Sellainen kiinnostava ongelma myös th200r4:ssä että jos ajaa OD:llä ja vaihtaa takaisin D:lle hidastaessaan vaikka risteykseen niin aski on helvetin hidas vaihtamaan alaspäin, vaihtaa sen jälkeen myös ylöspäin ihan liian aikaisin. Jos ajaa pelkästään D:lle ongelmaa ei ole. Oikeastaan koko ajan jos ajaa OD:llä niin aski vaihtaa mielestäni liian aikaisin ylöspäin eikä helposti alaspäin.
     
  2. jariha

    jariha Double Gearhead

    ^imuvuotoa koneessa ja laatikkoon tekisin eka öljyn vaihon? mikälie solenoidin kunto, eikös se ollu et se ei taho ottaa vaihetta pienemmälle? perushuollot eka öljyt+sudit ja alipaineletkut kuntoon niin eiköhän se taas mee hienosti;)
     
    leivonharri tykkää tästä.
  3. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Onkos kellään halpoja farkun etujousia? Tai irtojousia joita mitata?
     
  4. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Mulla ois yksi pari mikäli ne ei mee bonnevillen takajousiks. Kuin kiire mitoilla on?
     
  5. Holley

    Holley Gearhead

    [​IMG]
    Ostin Kaliforniasta Oldsmobilen ja tänään kävin tekemässä liikenteeseenottoilmoituksen. Automaattilaatikossa ei ole proppua, joten teetän öljynvaihdon ja samalla annan vaihtaa perä- ja moottoriöljytkin. Peräöljyjen vaihtokaan ei kuulu suosikkihommiini. Haussa oli ruosteeton auto ja sellaisen sain. Taisi mennä nyt aika nappiin, tai jopa rajan yli. Aiemmin heitellyt puutavarat konttiin, mutta nyt pitää jo ennakkoon miettiä jotkut pahvisysteemit takakonttiin, ettei niihin muovipaneeleihin tule naarmuja ja muutenkin tietty huolettomuus taitaa karista tämän kanssa, apua!
     
    |Lake|, miguelo, belair66 ja 10 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  6. Hillbilly89

    Hillbilly89 1st gear

    ^^

    Asiallinen farkku! Hienoa että pitkäkatoille löytyy arvostusta!

    Harmittaa vähän kun itse ei löytänyt Oldsia tai Buickia kun hyvää pitkäkattoa metsästettiin... Joutu suht hyvään letukkaan tyytymään, vaikka ei sekään mikään helmi oo vaikkakin vähän ajettu orkkis kuntoinen ja muutenkin aika ruosteeton;)

    Joskus vielä sit Oldsi pajukyljillä:rolleyes::cool:
     
    Holley tykkää tästä.
  7. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Ei niillä hirveen... Onko hd vai normal jouset?
     
  8. Camino'79

    Camino'79 Gearhead


    Normaalit kun tilalle tuli hd vieterit. Ne on tällä hetkellä tosiaan kaverin tallilla ni voin kysästä josko ottais mittoja. Mitäs mittoja oot vailla?
     
  9. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Kokemuksesta voin sanoa, että jousen mittaaminen on yhtä tyhjän kanssa. Tai no, sen voi mitata, sopiiko paikalleen. Muu ominaisuus jääkin sit kokeiluun. Mulla on yhdet, jotka oli mussukkaan liian pinkeet. Saat ne kokeiluun, jos mitta täsmää. Muistuta jollain välineellä, et käyn mittaamassa.
     
  10. leivonharri

    leivonharri Gearhead

    Hieno farkku.
    - oliko hankala löytää?
    - uskallatko kertoa, paljonko tähän mennessä on kertynyt kustannuksia?
    En kysy kateuttani, enkä viisastellakseni projektin järkevyyttä, vaan aidosta mielenkiinnosta.
     
    riviera56 ja 12345678910 tykkäävät tästä.
  11. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Lähinnä päiden leveys ja muoto + korkeus vapaana.

    Netissä aika hyvin mittoja on mutta haluaisin varmistaa.
     
  12. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Se voi olla juu..

    Mulla niin hullu idea että laittais farkun jouset pikappiin eteen :D alustavien mittatietokahluiden mukaan olis aikalailla sinnepäin. Mitta vapaana oli jonkunverran korkeampi,mutta asennettuna aika paljon matalampi.


    Ja jos näyttää että sopivuus olis sitä luokkaa että uskaltais käytännössä asentaa, niin kiinnostas käytetyt. Varmaan pitää olla kuitenkin fullsize luokan autosta ettei ihan mee lekkeriksi.
     
  13. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Laitoin kaverille viestiä aiheen tiimoilta
     
    Karpov tykkää tästä.
  14. Holley

    Holley Gearhead

    Kiitos kiinnostuksesta. Joo,
    -OLI HANKALA LÖYTÄÄ. RAJASIN HAUN: MERCYRY, BUICK, OLDSMOBILE. Seuloin varmaan intensiivisen haun 2,5 kk aikana 500-1000 myynti-ilmoitusta haulla "Wagon 1977-1990" Craigslisteiltä, koko USA 2 x päivässä (Search Tempestillä).. Seuloin Nettiautot, Mobilet ja AutoScoutit siinä sivussa ja toki Ebayt ja Hemmingsit ja muutamat muut USA-palstatkin meni välipalana. Näistä siis noin 10 oli hyviä. Niistä 3 autoa meni nenän edestä. Just tällainen valkoinen Olds oli Kaliforniassa ja kaveri myi sen lähistölle 1500 dollaria yli pyyntinsä. Pari meni Saksaan, oli mennyt jo joitain päiviä aiemmin soittaessani, mutta oli siis ollut 2 tuntia myynnissä.
    -Rahallisesti en tiedä, eihän tässä tavallaan järkeä ole, jos miettii tämän maksavan noin 5-7 "normaalin" suomalaisen jenkkifarmarin verran... Mutta jos taas mietin, että olisin kihnuttanut Buickini pohjan puhtaaksi, rungon myös, maalannut auton ja entrannut sisustuksen ja tekniikastakin ruuvannut kilsoja alle puoleen... niin oli järkeä.
    Farmarit siis USA:ssa maksavat saman verran, kuin 70-luvun coupet. Jos ei ole farmarin tarvetta, 4-ovisia sedaneita saisi kaksi farmarin hinnalla. Mutta kun minä nyt halusin farmarin. Saksassa on muuten huomattavan kallis hintataso, tai ainakin pyynnit ovat kovat. En tiedä, käykö kauppa. Aivan, katsoinhan minä tietenkin Blocketit ja usabilnu:t myös.
    Lähellä ostoa oli Keminmaalla oleva 68 Chrysler, 383 Magnumilla ja tosi siisti, mutta kun se on minusta samanlainen tiiliskivi, kuin Oldsikin ja jos nyt mietin jotain Norjan reissua tms. niin kyllä lopulta pistän painoa tehottomalle pikkukoneelle, joka on siis lukkoturbiinilootan kanssa taloudellinen, cruise on kiva, MELUTASO, tai sen puute lähinnä, keskuslukitus myös ja dual-gate takaluukku/ovi.
    Ostin auton siis itse. Eka omistaja 1989-2013 Kaliforniassa, toinen omistaja oli 2013-2018 Coloradossa ja sieltä liike sitä sitten myi. Tein tarjouksen reippaasti alle pyynnin ja päästiin siitä sopuun, olin todella iloinen. Varsinkin kun tosiaan oli kismittänyt sen ensimmäisen hyvän Oldsin menetys - valkoinen Olds CC Kaliforniasta siis! No, onneksi löysin siis omani!
    [​IMG]
     
    miguelo, belair66, 6PPC ja 1 muu tykkäävät tästä.
  15. leivonharri

    leivonharri Gearhead

    Huikeaa settiä Holley.

    Olen antanut itselleni ymmärtää, että nämä farkut on sedaneihin verrattuna oikeasti aika vähän valmistettuja/huonosti säilyneitä (futismamman perheauto menee vanhetessaan vojakerin tieltä paaliin eikä harrastajalle). Mobile.de -sivustoilla on muutama entisöity, tai muuten siistin oloinen silloin tällöin, esmes -79 Le Sabre, olisko ollut joku 12tuh?

    Eniveis, toi hinta alkaa tuntumaan kohtuulliselta, kun alkaa fundeeraamaan 90-luvulta suolakylvyssä kylpeneestä veronkiertäjästä esimerkiksi tuon sun kuvan näköistä pohjaa.

    Mulla on omasta mielestä ihan jees kuntoinen, keskimääräistä siistimpi buick ja sen pohja on kyllä aika paljon erinäköinen...

    Onnea hankinnasta! Hieno veto!
     
    Holley ja Camino'79 tykkäävät tästä.
  16. leivonharri

    leivonharri Gearhead

    Niijjoo, varsinaisesti kuluilla tarkoitin niitä kuluja, jotka on tulleet varsinaisen hankintahinnan lisäksi. Rahdit, kävitkö paikan päällä? Otitko takakontin täyteen osia jne. Olishan se siistiä hakea merten takaa jotain sikäläisille arvotonta, itselle hienoa, esmes K-mopari tai joku Pinto.
     
    Holley ja riviera56 tykkäävät tästä.
  17. Holley

    Holley Gearhead

    Ääliö olin, kun en tajunnut enää ottaa mitään osia konttiin... toisaalta tuo auton hinta oli ehkä kuitenkin tingittynäkin reilun tonnin yli budjettini, joten mitään "ylimääräistä" ei tehnyt mieli hankkia. Oli onni, että mukaan tuli hyvät Uniroyal -valkosivurenkaat! Järjestytin kyydin niillä Coloradosta Californiaan, mutta ostin auton siis lopulta vain kuvien perusteella. Pyysin tietyt valitsemani lisäkuvat ja kun näitä on nähnyt, niin jo ensimmäiset valokuvat esim. ovien alareunoista olivat aika paljonpuhuvia. Liike myymässä ja esim. "cold ac" ja hyvä carfax-raportti vakuuttivat tietyiltä osin tekniikasta ja koska tekniikoita juuri löytää, ehjiä koreja ei, niin en ottanut stressiä 307:n toiminnasta. Eri asia olisi ostaa joku 394 Olds tai 421 Pontiac, jossa koneen rakentaminen uusiksi voisi oikeasti maksaakin jotain, eikä mitään purkuautojen koneita pyörisi joutavana nurkissa.
     
  18. xarper

    xarper Gearhead

    Miksi se on suomalaisilla niin salaista aina mitä jokin on maksanu? Koskaan ole ymmärtäny tätä...
     
    Jussi289 ja Karpov tykkäävät tästä.
  19. riviera56

    riviera56 Double Gearhead

    Ehkäpä se on jokaisen oma asia, haluaako omat asiansa kaikkien tietoon...
     
  20. jorkkeri72

    jorkkeri72 Gearhead

    ei kehtaa paljastaa,jos vaikka on jonkun mielestä maksanut ylihintaa niin voi ottaa itsetunnon päälle ja ajaa elämän syöksykierteeseen:D
     
    Jussi289 ja Gary Grand tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!