Sbc nostajan naputtelun pohdintaa.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Jussi289, 22.5.2017.

  1. J.J.

    J.J. Gearhead

    Mielenkiintoinen topicci! Kyllä se siitä nyt selkenee, tsemppiä!
     
  2. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    On joo, tosi mielenkiintoinen. Vielä mukavampi olis, kun ei ite olis suorittajana. Katotaan nyt, mihin tää vielä päättyy. Aika jännää on jo se, että venahiluja muuttelemalla saa muutettua ääntä, joka ei tulekaan niistä. Melko hämäävää. :)
     
  3. J.J.

    J.J. Gearhead

    Yksi jo pitkään mystisesti naputtanut mopari vaan tuossa tontilla niin sympatiat kyllä tulee täältä suunnasta.
     
  4. jorkat

    jorkat Gearhead

    en tykkää:odcry:
     
  5. xp

    xp Gearhead

    Taisi kai olla jousien asennuskorkeus oli ok. Mutta kuitenkin siihen liittyen: käsittääkseni on saatavissa retainerien lukkoja niitä kiiloja plus ja miinus mitoin. Eli ne muuttavat Jousen asennuskorkeutta.
     
  6. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Edelliselle nokalle ne jouset oli aivan liian piukalla, siksi se oli kierroksilla sirittäjä. Vakiomanuskan mukaan vasta 43,6mm jälkeen pitäs alkaa sihimmaamaan, nää on nyt 42,5-43 tasan välillä ilman levyjä. Ja siellä oli .203" levyt alla.
    Mutta nyt melko varmaa on, että tää napu ei edes liity venoihin.
     
  7. Substitute

    Substitute Gearhead

    Toisaalla tätä samaa kyselin, onko nostajat varaosakoodin mukaan varmasti ko. moottoriin tarkoitetut? Niissä on eroa ulkokehän öljyuran korkeudessa vähän moottorikohtaisesti vaikka muutoin olisivat mitoitukseltaan toisiaan vastaavat. Se vaikuttaa nostajien sisäiseen öljynpaineeseen ja säätymiseen.

    On kyllä vaikea kuvitella että tuon videon mukainen ääni johtuisi muusta kuin siitä että nostaja ei jaksa pitää välystä tiukkana, etenkin jos se ääni kuuluu ja palaa naputtamaan aina hetki säädön jälkeen kautta säätöalueen.

    Vai voisko olla sitten niin, että silloin kun säädät keinua tiukemmalle, niin venttiili jää hetkeksi kantamaan ja ko. sylinterissä ei ole silloin täyttä puristuspainetta ja naputus (mäntävika?) silloin häviää?

    Edelliseen liittyen, onhan mäntä oikeinpäin?
     
  8. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Tähän mä alan nyt päätyä. Kunhan jompikumpi vena kantaa, niin ei naputa.

    Männän suuntaa en edes kattonu kun kansi oli auki. Ei ole mun asentama. Se lähtee nyt pois, jahka saan purettua uusiks.
     
    Substitute tykkää tästä.
  9. Substitute

    Substitute Gearhead

    Oletko kokeillut että mitä tulpanjohdon irrottaminen vaikuttaa? Loppuuko naputus jos johdon irrottaa koneen käydessä?
    Tuohan vaikuttaa myös sylinteripaineeseen.
     
  10. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Ei lopu naputus pelkästään johdon irrottamalla.
     
  11. atobee

    atobee Gearhead

    Vaiha kannet puolelta toiselle niin selviää onko vika kannessa vai alakerrassa.
     
  12. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    En jaksa enää uskoa kannessa olevaan vikaan. Seuraavaks lähtee mäntä tutkittavaks. Sitten hämmästelen uusiks.
     
    tapio tykkää tästä.
  13. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Nonni, öljypohja irti ja mäntä kädessä. Meni tossa x-runkosessa aikas millipeliks. Öljypumpun pikappi joko irtos, tai oli jo irti valmiiks. Oli hölppää yritetty hitsihepillä pumppuun naittaa...

    Mäntä ehjä, renkaat ehjät, vähän nelosen sivulla leikkautumaa. Kangen laakeri kulunut yläpuolikkaasta, mutta ei minusta ääntelyn tasolle. Mutta männän tappi aivan helvatan tahmea. Liikkuu kyllä nytkimättä, mutta saa ihan kääntää. Arvo noista nyt sitten syyllinen...
     
  14. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Tiukka männäntappi aiheuttaa kyllä männän kalinaa, mutta yleensä pahempi kylmänä.
    Kokeileppa lämmittää mäntää, muuttuuko täysin herkästi liikkuvaksi vai tahmiiko edelleen.
     
  15. rb

    rb Double Gearhead

    Tiukoilla männäntapeilla saa kyllä hyvän kolinan aikaiseksi.

    Yksi aikoinaan kasasi Mercruiserin nelipyttyisen tarvike männillä ja kun tapit oli vähän tiukat, niin käyntiin lyödessä pilssissä kävi melkoinen kalina...
     
  16. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Pitää piruuttaan kokeilla ennen purkamista. Toi oli kyllä ihan sama napu kuumana ja kylmänä.
     
  17. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Tästä sais kohta yksinteoin ja yksinteoin 2 tyylisen repivän trilogian. Vähän kuin kaimasi Parviainen teki :)
     
    Jussi289 tykkää tästä.
  18. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Kyllä keskialue löystyy kuumana, mutta sen härskimmältä tuntuu reunassa takerrus.
     
  19. cellu

    cellu Gearhead

    eilen purin oman 350:n, samantyylinen naputus, löytyi viallinen mäntä, kuluneet kk laakerit, yhellä kaulalla pyöriny laakeri mukana, tahmeasti liikkuvat männän tapit,

    taidan seuraavaksi siirtyä 350 yleiskunnostus topiciin :)
     
    Jussi289 tykkää tästä.
  20. xarper

    xarper Gearhead

    Tää meinas ruveta olee samaa kastia sen "rengas ei irtoa" ketjun kaa :rotfl:
     
    Jussi289 ja Camino'79 tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!