G-bodyt Suomessa

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Supreme, 5.2.2012.

  1. tsipi

    tsipi Gearhead

    Ei pure niitten hapot massaan. Pesuaineitten ja happojen kanssa aina se sama tarina, ne pesee tai liuottaa aina määrättyjä aineita.

    Oon ymmärtäny et happo tekee pohjan sinkille. Eli jos massa päällä ni niille kohille jää ikäänku pohjat tekemättä ja sinkki ei tartu kunnolla.

    Hyvinkään erittäin asiallinen kaveri meinas juurikin tästä syystä et dippaa eka sinkissä ja sit hapot ja uudestaan sinkki. Saa paskat palamaan pois mitä on palaakseen..

    Täytynee laittaa tänne fotoa jos ens viikolla sais rungon sinkistä.
     
    Camino'79 tykkää tästä.
  2. 6PPC

    6PPC Double Gearhead

    Pehmittäskö höyrypesu massan?
     
  3. tsipi

    tsipi Gearhead

    Kyllähän se lämmöllä pehmenee, mutta se ei tuo vielä ulos palkkien sisältä...

    Mä tarjosin fosforihappoa, paria eri liuotinta, lamppuöljyä, bensaa, dieseliä, edellisiä sekasin, kosaania ja en mä sitä niin puhtaaks saanu ku olisin halunnu... Noh katotaa millanen on sinkin jälkee ja työnnetään vielä tökötit koteloitten sisään läjäyksen yhteydessä..
     
    Camino'79 tykkää tästä.
  4. Lintta cruiser

    Lintta cruiser Gearhead

    Koitetaan jos täältä löytyis...

    OSTETAAN G - KOPPAAN (-78 malibu) Kestävä perä. Välitys jotain 3.5 korvilla ja lukko oltava, mielellään detroit locker tai truetrac. Mielellään täydellinen. Ei spooliperiä, tai ainakin hinta sen mukaan. Kestettävä 600hp/600lbft pannun perässä.

    Tarjoa jos löytyy.
     
  5. ftms

    ftms Gearhead

    suurin osa sisustan osista on muuttunut maalarilla mustiksi ja äänieristeetkin rupeaa olemaan paikallaan. kattoverhoilu on tehty ja odottaa asennusta.
    uudet pakosarjatkin pitäis tulla tänään. jännää nähdä sopiiko ottamatta kiinni mihinkään.

    turvavyöt täytyy vaihtaa mustiin ennen asennusta. koska sellaisia ei ole valmiina löytynyt niin vaatii soiton turvavyöfirmaan - lienee helppo homma?

    onko kukaan tehnyt onnistuneesti kevyttä tummennusta sivulaseihin? jos on niin millä kamoilla? itselle kun ei oikein toi miedon vihertävä sävy maistuisi...
     
  6. JariV

    JariV 2nd gear

  7. ftms

    ftms Gearhead

    nyt kun sisusta on vielä purettuna tuli ruiskutettua kotelosuoja-ainetta sisäpuolelta koripeltien saumoihin mm katon vesikourujen sisäpuolelle ja etureunaan sekä pilareihin... seuraavaksi vuorossa kasausta
    takasivulasit taitaa caminossa olla kiinnitetty butyylinauhalla. vaatiikohan noi muuta ollakseen tiiviit
     
  8. NonSenCe

    NonSenCe Gearhead

    cutlassin etuoven lukon elvyttelyä.

    avainpesä ei kääntynyt kuin vähän lukitus suuntaan, auki kyllä toimi ok. ja nuppi toimi kuitenkin ihan hyvin. mutta avaimella jäykkä kääntää ja se lukitustappi vaan heilahti. ongelmana oli että joka päivä/kerta ei ovea saanut lukkoon. kaks kolme vuotta mä sitä oon jo manaillut.. ja tänään sitten sain aikaiseksi alkaa purkamaan ovipaneelia pois illan ratoksi.

    classic g-body garage:n youtube video tuli taas hyödylliseksi.. helpotti purkua kun oli nähnyt miten se tehdään

    pari tuntia siinä väkertämisessä meni kun joutui aika paljon erilaisia öljyjä sinne holvaamaan ja vekslaamaan mekanismeja ees taas että vertyi. (ei ollut mitään selvää rikkinäistä, siinä oli vain jäykkä mekanismi)

    ja sitten meni aikaa kun jouduin teippailemaan niitä alkuperäisiä pahveja ja vaimennuksia paremmin pysymään kasassa. seuraavalla kerralla kun alkaa ovenpurku hommaan, esim vaimentamisen tai kaiuttimien asennuksen takia mun täytyy vaihtaa ne molemmat, olivat sen verta entiset jo nyt.
     
  9. Lintta cruiser

    Lintta cruiser Gearhead

    Myydään G-koppaan sähköikkunan moottorin käyttöratas. Uusi, osanumero cardone 82-90
    H 25e

    o4o-5877135/Mika
     
  10. maddis

    maddis Gearhead

    Muut lomalla ja itse istuskelen toimistolla niin voikin suunnitella mitä Caminolle tekis.

    Saako Caminossa rattiakselin irti simpukasta irrottamatta koko akselia myös mittariston alta? En muista nähneeni siinä liukua, mutta kai siinä jossain liuku on jo tuon ikäisessä vai onko tarkoitus että tuo rättinivel pettää/taittuu jos sattuu törmäileen?

    Jostain syystä ratti on about 45 astetta vinossa, vaikka raidetangot ovat ~saman mittaiset jotain sieltä säätämällä ei rattia saa suoraan.
     
  11. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    On siinä liuku
     
  12. maddis

    maddis Gearhead

    On siinä varmaan uutena ollutkin liuku, mutta omassani se liuku oli kyllä yhtä puuta. Tulipelti antoi ensiksi periksi ennen kuin liuku. Muistelinkin, että joku syy siinä oli miksi oli jäänyt kääntämättä ratti suoraan. Täytynee talvella purkaa enemmän ja jos muistaa/jaksaa niin tehdä samalla se päivitys jeepin rattiakseliinkin niin pääsee rättinivelestä eroon.
     
  13. NonSenCe

    NonSenCe Gearhead

    toisaalla jo kysyinkin mutta ei oo vastausta vielä tullut.

    buick regal 1980. mikä on tämän vertailumoottori? täähän on sitä A-body mallia ennenkuin kori muotoilua modernisoitiin ja nimitykseksi tuli G-body.

    joten onko tämän vertailukone siis 78-80 tehtyjen regalien koneet, vai ihan uudemman korin gn(x) osaston koneet?
     
  14. maddis

    maddis Gearhead

  15. NonSenCe

    NonSenCe Gearhead

    ongelmana on käsittääkseni että pitää olla saman auton vaihtoehtoinen kone (eli regal cutlass elcaminot jne ovat eri autoja.. ei saa verrata toisten autojen koneisiin vaikka runkorakenne olisikin sama.) mutta onko a/g body sama kuin g body trafin mielestä..

    litrakoon puolesta saanut kaikkia gbodyjä muistaakseni 307 tai 350cid koneella. mutta niiden tehtaan tehot taas niin pienet ettei se oikeen lohduta (140-180hp? tms). mutta jos taas vm 80 regalin vertailuun sopii vm 87 grand national tai gnx aletaan tehoissa olemaan tehtaan puolesta jo kivoissa vertailulukemissa.. 245hp tai 276hp. silloin esim useat LS koneet ovat täysin laillisuuden sisällä vaihdokkeina.

    mutta muihin g bodyihin niitä ei saa laitettua tuon tehorajan takia.. pienin 4.8 ls kone tais olla vaan 255-285hp. ihan liian tehokas vaihdokki 170hp maksimitehoisen tilalle.
     
  16. maddis

    maddis Gearhead

    Näin hieman arvelinkin, ettei se ole noin helppoa.
     
  17. tsipi

    tsipi Gearhead

    Komppaan nonsenceä kävin about vuos sitte kyselemässä konttorilta, jos olisin laittanu lr:n omaan k1500 letukkaani. C1500 olis riittäny 454SS mallin vuoks tehot, mutta eipä pysty hakemaan sieltä vertailu moottoria..
     
  18. ftms

    ftms Gearhead

    sisustaa kasaillessa kiinnitin huomiota irtonaisten pikkuikkunoiden sameaan olemukseen ja päätin kokeilla niiden kiillotusta.
    lopputulos yllätti - laseista tuli pienen työn jälkeen kuin uudet... huono puoli harjoituksessa on se että nyt joutuu varmaan irrottamaan takaikkunan että saa saman tehtyä sille. onneksi ovien ikkunat on vielä irtonaisina ettei tarvitse enempää purkaa
     
  19. Jonza

    Jonza 1st gear

    Moro. Onko tuttu auto kellekkään, NE-570 rekkarilla oleva Malibu? Oisin siitä kiinnostunut ja katsomaankin olen menossa. Olis kiva tietää vähän historiaa jos joku tietää:rolleyes:
     
  20. ftms

    ftms Gearhead

    loputkin sisäverhoilun osat on muuttuneet mustiksi ja odottaa kiinnittämistä. nyt saa keskittyä yhden harrastevehkeen kehittämiseen kun toinen chevrolet -projekti muutti uuteen kotiin,,,
    moottoriohjaimen sijoittaminen siististi piiloon sisälle on tuottanut päänvaivaa kun kickpanelien taakse jäävä tila on ahdas eikä kojelaudan alla ole turhia tiloja. vaatii lämmityslaitteen kotelon modifiointia ja kiinnikkeiden valmistamista
     

Kerro tästä muillekin!