Nettiautosta bongattua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Rüsselsheim, 28.4.2006.

  1. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Pitkään 8000€ myynnissä on mun matikalla sellanen yhtälö, että ei se sillonkaan kovin haluttu ollut? Mites nyt kun hintaa on lyöty 50% lisää...
     
    Pertti K tykkää tästä.
  2. Henkseli

    Henkseli Gearhead

    Niinno pitkään ja pitkään, olisko ollut pari kuukautta tms. ja talveksi katosi. Silloin houkutti mutta ei enää. Kohtuullisen räpeltämätön ilmeisesti, en ole kuvien lisäksi enemmän tutustunut.
     
  3. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Kyllä halvat/sopuhintaiset menee päivissä tai max viikossa kahdessa. 2kk on pitkä myyntiaika.
     
  4. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Ei ikinä mene tolla hinnalla kaupaksi.
     
  5. Holley

    Holley Gearhead

    Vähän näitä lisää, juttua veekasiin ja amerikanrautaan ja avot, joku pian ihmettelee, että ai tällaisia rakenneltuja 500 hv autoja vaan saa museoleimaan.. ja sitten tulee joku hiton virkamies tai -nainen todennäköisesti ja sanoo, että se on loppu nyt, koko mr-systeemi! En suoraan sanottuna oikein hinkua, että miksi se mr-status pitää ihan väkisin siten hankkia, jos kerran autoa rakentaa. Trafin systeemillä pystyy kyllä katkomaan liikenteessäolopäiviä ja pitämään käyttömaksut jollain tasolla ihan normirekatuillekin autoille.
     
    mikkis83, ramman, passerby ja 6 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  6. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Aamen!

    Mun mielestä museostatus palvelee hyvin oikeesti museokuntoisia autoja joilla ajetaan maltillisesti.

    Ostetaas tosta konservoitu mr auto kun kulut halvat. Ensimmäinen tenkkapoo on mun mielestä vakuutus. En ite ainakaan pelkällä liikennevakuutuksella lähtis museoauton hintasta autoa pitämään.


    Sitten jos se vielä kiikun kaakun museoitu, niin tuleekin yllätys sitten 2v päästä. Maalaus tai hankalan/kalliin pisteosan löytö niin siinä sitä ollaan säästöjen kanssa...
     
    päivystäjä ja isalmela tykkäävät tästä.
  7. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Meinasin jo ettei kukaan huomaa...:odroll:
     
    päivystäjä tykkää tästä.
  8. litres

    litres Gearhead

    Se on Pitkä!!!!
     
  9. Rockmaple

    Rockmaple Gearhead

    Minäpä olen pitänyt, tosin ei ne mun museoautoni kovin arvokkaita ole olleet. Kaikki muutkin autot jo 36 vuoden ajan on olleet pelkällä liikennevakuutuksella. Autoja on ollut yleenssä 2-3 kpl samaan aikaan, joten kyllä yhden kohtuullisen arvokkaan auton verran on jäänyt säästöön.
     
    vivve, wilburi ja Pertti K tykkäävät tästä.
  10. Charger´69

    Charger´69 Double Gearhead

    Hohhoijaaa. Sinä se jaksat tuota samaa huulta heittää... :rotfl:
     
  11. Charger´69

    Charger´69 Double Gearhead

    Niin mikäs kohta tuossa ei täytä MR leiman vaatimuksia? Eikö 500hv autoja ollut 70 luvulla? Tuohan näyttäs olevan varsin siistissä kunnossa. Museoleimalla ei tarvi autossa olla alkuperäinen moottori, kunhan se on sen aikakauden moottori. Se saa olla viritettykin mikäli tehty sinä aikana saatavilla olleilla osilla. Äkkiseltään kun kuvat ja tiedot katsoin niin en tiedä mikä estäisi tuon museoinnin vaikka ois kuka tarkistamassa.
     
  12. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Toi vaan vähä avaa ovet sille että kaikki pitäs saada mr kilpiin vaikka olisi miten rakennettu kuhan vaan on osat on jotain saman aikakauden näköstä. Mun mielestäni se ei ole ton mr järjestelmän hengen mukasta.
     
    wilburi, Holley ja päivystäjä tykkäävät tästä.
  13. Charger´69

    Charger´69 Double Gearhead

    Se on yksi ja sama niille mielipiteille kun MR säännöt sen kertoo miten voi ja kuuluu menetellä mikäli MR leimaa haluaa.

    Eikö se ole HYVÄ ASIA että niissäki on vähä pelivaraa? En ymmärrä yhtään miksi se on seKIN niin vaikea hyväksyä jos säännöt jotaki sallii :D

    Jos säännöt olisi liian tiukat niin siitä ymmärtäisin valittamisen.

    Mulle ei oo MR leimalla sen ihmeempää arvoa ja en jaksa koko hommaa mutta mielestäni hyvä juttu niille ketkä sen haluaa että ei tarvi olla mikään matching numbers 100% pussihousu siihen hommaan.
     
    ramtouch, Peeaa ja päivystäjä tykkäävät tästä.
  14. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Mulla on osakasko kaikissa missä nelinumeroinen summa kiinni. Nykyään huimat 80-100€ vuodessa tulee lisää hintaa tuon takia. Multa palo kerran museokuntoinen mp ja siitä oli paha repiä liikennevakuutuksella huumoria. Myös kaverin automurrot on hyvin korvattu (lasit sisään ja sisustaa paskaksi). Kymmenessä vuodessa voi nykyhinnoilla siis laskea kolmelle autolle reilut 3000€ säästöä ilman. Sitten ei parane altistaa autoa tulipalolle, ilkivallalle, varkaudelle, hirvikolarille ja saada kaveri hinaamaan pikkurahalla tienposkesta koska hinausturva kuuluu tottakai tohon hurjaan satasen vuosittaiseen lisämaksuun.

    Autoilussa kuluja ja menoja riittää, tuo ja vuosittainen katsastus on niistä pienimpiä.
    Älähtikö koira? Asuntoa voidaan kuukausitolkulla myydä mutta autoa ei. En minä ainakaan jaksa. Elän niin kuin opetan.
     
    mikkis83 tykkää tästä.
  15. Charger´69

    Charger´69 Double Gearhead

    Huvittaa suuresti nuo sun jutut mutta jatka toki vaan ku sana on vapaa :rotfl:

    Saako sen verran kysyä että mikä on ollu sun kallein jenkkiauto ja kun sen myit niin menikö päivässä järkevällä rahalla?
     
  16. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Vuorokauden sisään en ole myynyt kuin 5kpl autoja. Kallein jenkki oli vajaa 8000€ eli ei tässä ole elosteltu millään 69 vuoden chargereilla.

    Tottakai 30k autoa myynnissä ostajakunta on rajallisempi kuin 3k:n hintaisissa. Silti kaupankäyntiin pätee perus säännöt ja ostajan asema.


    Montakos autoa sinä olet myynyt yleensäkään? Hinnasta viis.
     
  17. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Joo toi oli vaa puhtaasti oma mielipide asiaan ja siihen mitä mr leiman pitäs olla. Pieni pelivara on kanssa jokasen määriteltävissä. On mulla itelläki mr vekkaleita joitten ei olis ikinä kuulunu päästä mr leimaan mun mielestä. Ite en noita ole katsastanu.

    Mutntoki sääntöjen mukaan mennään ja jos toi kaikki pykälät täyttää niin ok ton auton osalta.
     
  18. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Noissa kalliimmissa autoissa on vähä eri myyntimaailma mitä halvemmissa.
     
    Poni -69, päivystäjä ja Charger´69 tykkäävät tästä.
  19. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Ai että kallis harrasteauto joka on sopivan hintainen, ei mene kaupaksi viikoissa vaan sen myyntiaika on silti 6kk?
     
    mikkis83 tykkää tästä.
  20. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Ni. Se kalliimpien harrastelaitteiden myynti alkaa olemaan lähempänä sitä mainittemaasi asuntokauppaa mitä autokauppaa.
     
    Charger´69 tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!