ihmeellisiä ostajia taas liikkeellä

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja steelofamerica, 4.4.2010.

  1. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    Keltanen ja leimassakin vielä? :odeek:

    Voin hakea sen pois haitolta kun koura kutsuu

    Oletettavasti löpö mittarille ja kotia kohden ajellen, kun ajettavissa myynnissä on
     
  2. freetime-cruiser

    freetime-cruiser Double Gearhead

    Se oli sininen ja ihan ajettava peli.

    Tänään sitten saapui pihalle sellainen ostaja jota odotinkin, kertasin heti alkuun vikoja ja kolhuja, ja ostaja itse totesi että "ei tultu uutta katsomaankaan, täähän näyttää hyvältä".

    Pikku tinkaus, käteistä kouraan ja ostaja lähti kotimatkalle "uudella" autollaan :)
     
    deeäxä, Roberto ja viikinki75 tykkäävät tästä.
  3. rampleri

    rampleri 3rd gear


    Omat hermot ei vaan kestä noita kaikenmaailman ostajia. Joten annoin vastaavan renkaitten hinnalla työkaverille ja vielä 242; sen kaupan päälle.

    Näin mokomista eroon pääsee, koura-auto on hyvä vaihto ehto.
     
    Inlinee tykkää tästä.
  4. Inlinee

    Inlinee Gearhead

    Ite kourannu jo 3kpl ~500e arvosia autonpaskoja. Ei riitä täälläkään omat hermot niihin 500 eskon autonkattojiin..
     
  5. viikinki75

    viikinki75 Double Gearhead

    Ehkä ne ei vaan kuitenkaan ollut edes sen arvoisia.
    Kaveri osti just tällä viikolla suht siistin 90-luvun lopun leimatun auton 150€:lla.

    Samana päivänä sitä ennen hän myi toimivalla ilmastoinnilla, suht siisteillä aluvanteilla ja tuoreilla renkailla olevan chrysler neonin 350€:lla. Viimeinen ajopäivä vikalistalla.
     
    Muokattu: 10.6.2018
  6. Inlinee

    Inlinee Gearhead

    Niin, sitähän en toki tiedä kun en niitä ikinä myyntiin asti pistänyt, vaan soitin suoraan romurille. Ja ajosta kaikki, kun osti "uuden" tilalle.
     
  7. virta

    virta Gearhead

    Nyt kävi tämä ihmeellinen ostaja sitten auton hakemassa ja oli kovasti autoon tyytyväinen eikä tinkannut,ei poikkipuolista sanaa vaan kaikki sujui kuin itsestään rahat näppiin ja varmenne tekstiviestinä matkaan,ei montaa minuuttia mennyt.

     
    isalmela tykkää tästä.
  8. vernando de hoto

    vernando de hoto Gearhead

    Olenkohan minä tuollaine ihmeellinen ostaja? Ostin projekti jenkkiauton 4 valokuvan perusteella näkemättä, maksoin myyjälle etukäteen ja noudan kunhan ehdin.
    Olen kyllä hyvin tietoinen, ettei ole katsatuskuntoinen tai liikkuva. Ruostetta varmaan on mutta, kuinka paljon, joskus saattaa olla positiivisiakin yllätyksiä. Pessimisti ei pety!
    Taidan ottaa tai vaihtaa siitä tarvittavat/paremmat osat. Mielessäni on käynyt, jos antaisi loput ilmaiseksi jollekin inokkaalle nuorelle tulevalle jenkkiharrastajalle/harrastajille projekti autoksi.
     
  9. Inlinee

    Inlinee Gearhead

    Niku kyl noutaa jos ilmaseks saa
     
  10. vernando de hoto

    vernando de hoto Gearhead

    Jotenkin arvasin, että bussiness äijät herää dollarin kuvat silmissä. Joten kiitos ei.
    Tarkoituksena olisi löytää sellainen nuori harrastaja, jolla/joilla olisi halu tehdä jotain. Taitanee kaatua omaan mahdottomuuteen! Mutta silloin on helppo ja vaivaton ratkaisu paaliin ennen, kuin bussiness äijjille.
     
    deeäxä, mikkis83, wilburi ja 3 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  11. Mokaman

    Mokaman Double Gearhead

    Tarjoopa raatoo sitte niille hulluulle eteläpohojalaasille, mikkä teki vanhasta leikkuupuimuristakin kiihdytysvehkeen... Niiltä tuntuu onnistuvan ihan mikä vaan! Ennakkoluulotonta sakkia.

    Tuolta pääsee kattomaan kuvia, lainaan miksun linkkiä:

    https://miksu.1g.fi/kuvat/Drag+Racing/West+coast+street+cup+9.6.2018/
     
  12. vernando de hoto

    vernando de hoto Gearhead

    Ei millään pahalla Mokaman eikä henkilökohtaista. Mutta pitääkö minun vielä ruveta tarjoilemaan raatoa jollekin? Ehkä vielä mahdolliseti kuljettaa vielä tontille samaan hintaan (ilmaiseksi)? Eiköhän se ole nyt niin, jos joku tuntee täyttävän vaatimukset niin ottanee yhteyttä YV:llä. Jos jotain muuta > paaliin minä pääsen paljon helpommalla. Niin ja tuostahan 60-luvun kompaktista löytyy ihan varmasti hometta, joten joudun vielä maksamaan miljuuna korvaukset ilmaiseksi ottajalle!
     
  13. Mokaman

    Mokaman Double Gearhead

    En loukkaantunu, mut sä tunnut olevan tänään herkästi syttyvällä päällä... :eek:
     
  14. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Grrr...
     
  15. lucky74

    lucky74 3rd gear

    Ihmeellinen ostaja kai sitten minäkin. Tai sitten olkoon vaan vuodatus harrastamisen vaikeudesta. Oma auto tuli fiksuna myytyä kesän korvalla ja kyllähän sen kaikki tietää mitä siitä seuraa. Hirvee autokuume. No kelataan tsätti autoa lähes maanisesti, laitetaan osto ilmoja. Kysellään tutuilta. (Joita niin helvetin vähän ettei pääse kiinni näihin hiljaisessa myynnissä oleviin). Tästä vielä tälläkin hetkellä tuloksena puhdas nolla. Eli taloyhtiön ylihinnoiteltu pylväs paikka huutaa jotain päällensä ennenkuin isännöitsijä hiffaa että eihän tolla ole edes autoa. Voidaan siis pistää eteenpäin tuo atffän läikittämä parin neliön pala pihaa. Syy tähän miksi ei sitä palaa amerikkaa ole vielä löytynyt on jotenkin vielä itsellekkin aukeamatta? Liekö syy liian pienessä budjetissa kun ihmiset on ottaneet "kausihinnoittelun" käytöön. Minkäs teet ku oot köyhä ja kuvittelet saavasi 5 tonttuun jotain mitä ei tarvis kelata kotiin kilon paloina. Se viimesyksynä 3500 myynnissä ollut tötterö maksaa nyt spesialjuhannusprice only fooor juu hinnoittelulla nyt 10000 jöröö ja ostoilmoihin ei ole vastanneet kuin muutama hassu jobbari joiden mielestä se harvinaisella v7 diesel moottorilla varustettu puol miljuunaa rullattu vani on sellainen harraste laite jota ilman kukaan ei voi elää. Noh, mä voin. Mut mä oonkin tyhmä. Puhumattakaan näistä "siitä on tarjottu 6500, ostaja laitto säpäpostia, hakee heti kun saa express bussin aikataulun selville, kun on nääs niin pitkä matka". Tämänkin siis kuulin kolmisen viikkoo sitten. Auto on vielkin myynnissä. Ilmeiesti nuo dösät kulkee vähän harvemmin tänäpänä kun mun nuoruudessa. Tiedä häntä. No joo, ollut muutama ihan puoli hyväkin. Ei vaan ole kolahtanut kohileen joko hinta tai sitten ne pikkulaitot.... "pintaruostetta vähän, ei paha" sormet meni läpi painamalla... "vähän sähköissä laittoo" suhteellinen käsite jollei autossa toimi mikään muu mittaristossakaan kuin nopeus mittari joka vaijerilla. Mutta tämmöistä. Olen sitten se ihmeellinen ostaja jolle ei mikään kelpaa. Ehkä on tyydyttävä osaansa ja aletteva vaikka postimerkkeilyyn. Ai niin, jos joku nyt kokee hirviää halua myydä autonsa ale hinnalla niin saa laittaa postia. Filatelismi ei vaan sekään tunnu mun jutulta.
     
    Gary Grand, onoff road, Roberto ja 5 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  16. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    Mahtanen voida tunnustautua ihmeelliseksi ostajaksi

    Yks 38€ tuote lähti jo biltemaan takaisin pienen vian vuoksi ja nyt sieltä tuli vähän vähempi vikainen siitä ensimmäisestä kohdasta, mutta uudella vialla varutettuna

    Noh aspa alko jo hermostumaan, kun mulla kuulemma ainoa reklamaatio tuotteesta, mutta mun mielestä kuitenkin pitäähän sen kaupasta/tehtaalta tullessa olla ehjä

    Jos ostamani 3,90 maksava kierreleuka halkeaa tiedän et se oli 3,90 kierreleuka, enkä viitti alkaa soittelemaan et tää hajosi mitä tehdään, tai jos 4€n kierretappiväännin katkeaa tai hajoaa tiedän et se oli 4€n "työkalu"


    Mut jos esim. 19-38€ puhdistus rassista irtoaa naru on se mun mielestä reklamaation paikka, etenkin oikein käytettynä hajotessaan


    Noh nyt lopputulemana, on kuitenkin et aspa maanantaina kattoo itse löytyykö ehjää tuotetta ja jos niin pistää sen mulle postissa ja palautan sen viallisen



    Se vaan on nykyaikaa et lopputarkistus on ulkoistettu asiakkaalle ja sekin tekee sen päin persettä
     
    rane58 tykkää tästä.
  17. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Biltemassa saanut täälläkin aina palautusten kanssa vängätä.
     
  18. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    Ei oikeestaan vänkäämistä ole, vaan se että tuotetta ei ole lainkaan lopputarkistettu tehtaalla

    Tai tarkistuksen laatu on surkea


    Melkein varmaan sama ku niissä jonkun kiroamissa tarvike maf;eissa
    Lopputarkistus ja laadun valvonta on ulkoistettu kuluttajalle, mut niinhän se jossain artikkelissa oli, et on halvempaa vaikka vaihtaa 3kertaa pesukone asiakkaalle ja perua lopulta kauppa, kuin maksaa testaaja/ille
     
  19. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Kuka nyt maffeja täällä ois kironnut? :D
     
  20. simeoni

    simeoni Double Gearhead

    Ostaako joku tarvikemaffeja??
     
    jariha ja HRTP tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!