Nakertaja, vai mikä muu pellin leikkaamiseen?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Työkalut, koneet ja tarvikkeet', aloittaja maline, 23.4.2018.

  1. valpas

    valpas Gearhead

  2. valpas

    valpas Gearhead

    Metallisilpun keräämiseen mulla on tuollanen, tai oikeestaan kaks.
    https://www.motonet.fi/fi/tuote/806624/Magneettikeraajanostin
    Pitää vaan olla varovainen, se magneetti on tosi tehokas.
    Magneetin putsaan käsin, nahkasilla talvihanskoilla, ettei mee piikit sormiin.
    Muutenkin pitää rälläkkä hommissa magneettien kanssa olla aina hanskat, kun kaikissa työkaluissakin on piikkejä pystyssä, vaikka niitä koittaa aina koputella pois.
     
  3. ursus2

    ursus2 Gearhead

  4. valpas

    valpas Gearhead

  5. urho3

    urho3 Gearhead

    Mu
    Mulla on tommonen magneetti viemäriputken sisässä ja pää on teipattu. Roskiksen yllä vaan nostaa magneettia niin romut tippuu. Vähän se teippaus vähentää voimaa.
     
  6. valpas

    valpas Gearhead

    Mulla oli aikasemmin tuossa noukkijamagneetissa sellanen 125 katkasulaikan peltirasian puolikas. Sekin toimi, mutta vei tilaa. Ei päässy kolosiin.
     
  7. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

  8. urho3

    urho3 Gearhead

    Joo tommonen sauva on hankittava,lie ois ollu kärkkäisellä kun äsken kävin.
     
  9. ursus2

    ursus2 Gearhead

    Vedetään sauvan päässä olevasta nupista niin kauan että putken sisällä olevat magneetit menee sen muovisen sormisuojan ohi jolloin lastut tipahtaa irti.
    Kyllä se kosketusetäisyyden vaatii, ei jaksa noin kaukaa kyllä napata.
     
  10. valpas

    valpas Gearhead

    Tuo magneetti ottaa ainakin noin sentinpäästä, jos magneetti ei ole vielä täynnä.
    Olis mulla vielä semmosia pikkumagneetteja, joita on vaikee irrottaa toisistaan. Jos jää sormet väliin, niin nipistää verille. Parin sentin päästä vetää toisiinsa, mutta menee rikki.
     

Kerro tästä muillekin!