Dodge Ram 4x4 Cummins. FAQ sivulla 1.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Mussemaan, 18.10.2004.

  1. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    2genussa on pdc-boksissa siinä vasemman kurasiiven päällä. Muistaakseni akun ja releen välillä touhuaa. Vaikka itellä höyry nousi ja pahan hajuiset ruskeet liemet valu solkusta niin sulake ei menny. Olisko kyseesä ollu sulake D? No kannessa se näkyy jos tarra jäljellä tai ylipäätään se boksi........
     
  2. tsipi

    tsipi Gearhead

    Juu ei oo tuosta boksista tietoakaan enää.. Taitaa siellä olla juu sulake välissä kuitenki nyt ku oikein ihmetteli.

    Tiiä sit olisko korkean jännitteen vika? Taidampa huomenna kysellä jännitteen säätimen samalla ku haen tiskiltä lukon projekti auton perään..
     
  3. Rannis

    Rannis 3rd gear

    Nonnii nyt toimii generaattori taas. 38 maksoi laakerit ja hiilet. Ja pari tuntia töitä.
     
  4. Joonnaz

    Joonnaz 1st gear

    Ensitestien perusteella 044 type siirtopumppu pelaa hyvin. Ikh:sta suodatinjalat ja letkut, paineet pysyy yli 30-35 psi kokoajan,kiihdytyksessäkin. Kahotaahan kauanko kestää 55euron pumppu. Vuoden takuuhan tuossakin on, vaihdellaa sit boschiin jos tuo porsii jatkuvasti.

    Pakko oli torktekkiäkin säätää pienemmälle, oli yli 50psi ensikokeilussa paineet :)
     
    ReDDot tykkää tästä.
  5. ReDDot

    ReDDot 2nd gear

    Oon tuos jo hetken aavistellu, että kuskin puolen etu laakeris olis jotain häikkää, ei sitte näköjään kannata pelleillä noiden kanssa, pihaan kurvatessa putosi etupyörä kyljellee, onneksi jarrusatula piti kumin paikoillaan.... oli napamutteriin tullu venäläinen pystykierre .

    onko tällainen normaaliakin näissä?
    [​IMG]

    [​IMG]
    [​IMG]

    [​IMG]
    [​IMG]

    vetarin päässä kierrekki kärsiny, olis varmaan viisainta kattella terveempi vetarikin tuohon, tarjota saa.

    Edit: kuvat näkyviin....
     
    Muokattu: 10.6.2018
  6. Cumminski

    Cumminski Gearhead

    Ompa erikoista. Oisko mutteri jääny liian löysälle? Ihan het ei tuu mieleen tommosta käyneen kellekkään.. totaalisen loppuun ajettu laakeri, näyttää niin kuivalta ainakin?
     
  7. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Paitövei, mites nuo jarrulevyt, tipahtaa ne niiku sillee pois helposti vai pitääkö varustautua rautakangella, lekalla ja polttopillillä?

    Pitäs vissii syssymmällä vaihella ku on melko heikolla hapella ja toisella puolella satulakin jumii vähän.
     
  8. nakkertton

    nakkertton 3rd gear

    Ei tarvitse, mikäli ne 12 kulmaisella kannalla varustetut pultin kannat on ehjät eikä, jonkun aikaisemman remonttireiskan raiskaamat. Ohjaustehostinta ja jatkoa hyväksikäyttäen lähtee laakeri/levypaketti pois nätisti. Aiheesta löytyy kyllä kuvia ja videoita mikäli viitsii etsiä.
     
  9. nakkertton

    nakkertton 3rd gear

  10. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    No nyt kun kattelin ääntä ja kuvaa tallenteen muodossa kyseisestä aktista niin täytyy sanoa että olisko tuon levyn voinu kiinnittää helpomminkin? No kai siihen on syy että on noin rakenne tehty. No rässin tuo kai vaatii ja sitä ei ole. Tietysti nyt olis hyvä syy se tehä kun muutama ylmääränen tunkkikin on.

    Onnistuskohan paikallaan ollessa sillä alla sorvaavalla tehä? Tietysti ei sitäkään sorvia kotona ole mutta sillä säästys aikaa ja vaivaa ja mikä tärkeintä rahaa.....
     
  11. nakkertton

    nakkertton 3rd gear

    Jos laakerin/jarrulevyt vaihdat eikä mitään ole rikki ni en kyllä ymmärrä mihin sorvia ja prässiä tarvitset?
     
  12. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Kattelin niitä viteoita juutuupista ni niissä ne pyöränpultit painettiin pois rässillä ja napa akselin päästä painettiin jotta se levystä irtoo. En ole siis tutustunut viä henk. koht asiaan konkreettisesti. Jotkut kuulemma pieksämälläkin ilman rässiä irrottelee.

    Sitähän juuri ihmettelinkin että jos noin se tehdään ni onpa hankalaks tehty......

    Nii se sorvihomma. Niitä on mitkä jarrusatulan tilalle kiinnitetään ja sorvaa levyn suoraks paikoillaan. Mikäli laakerit ei heitä liikaa.......
     
  13. Karppaj

    Karppaj 3rd gear

    Kyllä ne pyöränpultit lähtee ihan lyömällä irti. Sitten napa irtoaa levystä. Eikä ne ainakaan mulla -95 olleet tiukassa. Takaisin ne menee paksulla tuurnalla lyömällä.
     
  14. nakkertton

    nakkertton 3rd gear

    Sama täällä, uudet levyt oli sen verran halvatkin, ettei tarvinnut kahdesti miettiä vaihtaako vai rupeaako sorvailemaan.
     
  15. Cumminski

    Cumminski Gearhead

    Ja Rock än Roll kaupassa on valikoimaa vaikka mimmoselle pudjetille. Joskus tosin miettinyt että tuoko se lisää heppoja jarrutukseen jotkut hightech-levyt/palat kun levyn kehä ei suurene.. mut kai sit.

    Ai mut tuleeko rockauton tilauksissa kuinka paljon lisäkuluja kuljetuksiin, ne pyörän laakerit ja levyt kuitenki painaa paljon?
     
  16. Ck

    Ck Gearhead

    Pyöränlaakereissa ei ainakaa paljo säästä, south west tradessa taisi timken olla jotain 200-250e väliin.
     
  17. musta pässi

    musta pässi Gearhead


    Lähinnä vaan tuli mieleen se sorvaus sen takia jos joutuu navan irrottaa, prässään pultit ja vielä navan irti levystä että sen sorvin kun laittaa kiinni satulan tilalle ja sorvaa suoraksi niin on nopea ja helppo homma. Jos joku tietää mistä puhun. Se että jos ne niin helposti irtoo ni se muuttaa asian. Videoilla amerikan joeilla vaan näytti olevan piukassa osat mutta kai niillä on suolaa teillä enemmän mikä ruostuttaa kiinni.
     
  18. ReDDot

    ReDDot 2nd gear

    Tuossapa kuva vielä taisteluparista:

    [​IMG]

    Laakeri itessään ei ollu mitenkää viallisen olonen pyöri äänettömästi, ja yhtä tahkeesti ku uuskin laakeri, tarkempi kaveri naittas nuista vielä yhen kappaleen :p

    En tiiä miten tuo voi katketa, ohan siellä vetariki tukena, ja tuossa kohtaa on vielä laakerin jälkeen seinämässä vahvuuttaki...
     
  19. ReDDot

    ReDDot 2nd gear

    no miten sen nyt ottaa, Summitilta moogin napa, ylä- ja alapallot molemmille puolille, 4x dana/spicerin vetarin stefa, ja bd dieselin 3k jousisetti rahteineen 470 € kultasesta kotimaasta tuhon hintaan saa timkenin navan, jonkun merkkiset alapallot ja stefan...
     
    Cumminski tykkää tästä.
  20. Vemani

    Vemani 1st gear

    tänään sain auton pajalta. perän laakerointi tarkastettu,pyörän laakeri vaihdettu, akseli siirretty paikalleen. oli 10mm sivussa. palautui paikalleen U pultit löysäämällä. pyörän suuntaus ja kaiken kruunaa nastarenkaat alla kun ei vielä ole kerennyt uudet kesikset tulemaan. hyvin korvasi vakuutusyhtiö yhden vanteen,kaarilevikkeet ja rengassarjan.otin näistä käteiset omaan taskuun:lol: pajalta lasku yhtiölle.
     

Kerro tästä muillekin!