JEEP

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja cuda69, 19.12.2011.

  1. timant

    timant 2nd gear

  2. Teemu T.

    Teemu T. 3rd gear

    Joo kattelin kanssa tuota re-callia, kun guuglettelin vikaa. Ja mun autoon tehtiin viime kesänä kaikki avoimet re-callit.
     
  3. leivonharri

    leivonharri Gearhead

    Tavallaan OT, onko sittenkään:

    https://www.nettiauto.com/suzuki/vitara/9602268

    Toi kommenttio_O:
    " Lisäys: 20.5 Hajonneen syylärin vuoksi jouduin tekemään kansi remontin suzukiin, jonka yhteydessä tehtiin seuraavaa: kansi oikaistiin raahen moottori koneistamossa, kaikki yläpään tiivisteet uusittiin + kannen pultit, uusi syyläri hajonneen tilalle, jakopään hihna + kiristin, apulaite hihnat, luonnollisesti uudet öljyt + suodatin ja jäähdytin nesteet. Eli pelkästään osiin ja litkuihin noin 300€ juuri laitettu."

    Jeeppiin sai hikiseen kampiakselin asentotunnistimen tolla rahalla!
     
  4. talonmiehen vapaapäivä

    talonmiehen vapaapäivä Double Gearhead

    ^ No ei kai noilla bingoilla ajelis kukaan jos se vielä maksaiskin yhtä paljon kuin autoilla ajelu:D
     
  5. rane58

    rane58 Double Gearhead

    Ai niin, kerronpa tapauksen jonka Jeeppini teki;
    -Tietokone herjas jonkin takavalon palaneen, kaikki kumminkin toimi...! :eek:
    -Hinattiin sitten peräkärryllä tavaraa kytkien peräkärryn valot auton pistorasiaan, ei ole sen hinauksen jälkeen kompuutteri vinkunut takavaloista, mites se noin....? o_O
     
  6. isalmela

    isalmela Gearhead

    Kompuutterivehkeitä, luulee olevansa rikki vaikkei olekaan :D Suosittelen vetokoukun pistokkeen putsaamista niin toimii hyvin jatkossakin!
     
    rane58 tykkää tästä.
  7. cuda69

    cuda69 Gearhead

    Eilen kävin hakeen Wagoneerin,vuosimallia -77,ollut valmetin dieselillä,seissyt pellolla yli 15 vuotta.Ihme kyllä jarrut ei ollut jumissa ja vain 1 rengas tyhjä.
     
    Cumminski, rane58, 12345678910 ja 3 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  8. cuda69

    cuda69 Gearhead

    mistä sais tarkistettua Wagoneerin valmistusvuoden? paperit hukassa ja rekisterinumeroa ei nyt ole tiedossa ? :)
     
  9. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Runkonumerolla trafista.
     
  10. Seejii

    Seejii Gearhead

    Katsos tuolta. http://oljeep.com/gw/vin_72-80.html

    Moottori koodi ei valmetin koneisissa pidä paikkaansa. Olen kuullut valmet koneisten autojen tulleen kuutoskoneen kanssa suomeen. Vinillä sekin varmaan selviää.
     
  11. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Tietty jos auto on seissy/rekisteristä poistettu -90-luvulla niin tietoja ei löydy..:D:confused:
     
  12. moottorinlohko

    moottorinlohko Gearhead

    varmaan saa kalliimmallakin mut ei maksa ku 23€ alkaen+rahti
     
  13. leivonharri

    leivonharri Gearhead

    Jouduin ostamaan osan Autokeskukselta. Säästin muka hinauksessa...
     
  14. mpg55

    mpg55 2nd gear

    Jaaha, ei lähteny enää Jeeppi käyntiin. Startti pyörittää hyvin muttei edes lupaa. Pienellä tutkimisella selvisi ettei bensapumpun rele vedä, samoin se vieressä oleva sammutusrele. Myös Check engine valo ei syty ollenkaan kun virrat kääntää päälle, Security valo kyllä syttyy välillä, sammuu sitten kaukolla. Jenkkifoorumeilla samoja oireita yhdistettiin PCM modulin vikaantumiseen, jotkut konkat ilmeisesti kuivaa vanhuuttaan. Olisi jopa itse korjattavissa. Menenkö repimään sen modulin irti, vai olisiko muita neuvoja? Auto on -94 ZJ 5.2L. Seisoi aika pitkään talvella, akku irti.
     
  15. MudMax

    MudMax Gearhead

    Trafilla ei taida olla mitään mielenkiintoa valmistusvuotta tai edes vuosimallia kohtaan, keräilevät ainoastaan käyttöönottovuosia.
    Ja käyttöönottovuodella ei tee yhtään mitään missään muussa kuin, että minkä vuoden katsastusvaatimukset ko. kiulun on täytettävä.
     
    Gary Grand tykkää tästä.
  16. timant

    timant 2nd gear

    Muistelisin että sammutusrele (ASD) ja ilmastoinnin rele olisi samanlaisia, voisi kokeilla vaihtaa päittäin?

    PCM käsittääkseni myös herkkä vikaantumaan. Joillain auttanut sen liittimien takana olevien kahden torxin ruuvaaminen aukipäin hieman... ainakin helppo kokeilla ennen pcm:n purkamista?
     
  17. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Olet muuten aivan oikeassa..
     
  18. mpg55

    mpg55 2nd gear

    Joo eipä siinä muu auttanut kun ottaa se PCM boxi irti. Vähän joutu purkamaan mutta itte boxi lähti helposti auki ja sisällä on pehmeään massaan valettu piirilevy. Kolme elkoa siinä näkyy ja ainakin yksi on aikas epäilyttävän näkönen. Pitää vissiin vaihtaa ne ja kattoa miten käy.
     
  19. toyopet

    toyopet Double Gearhead



    Semmoista leikkiä... :)
     
  20. Make500

    Make500 Gearhead

    Mikä lienee Jeepin 4.0:n normaali käyntilämpötila? Kyseessä -94 ZJ ja lämpömittari huitelee 100-110 asteen kohdalla näin kesällä. Talvella siinä 95-100 astetta. Kärryä vetäessä saa lisätä vielä viitisen astetta. Onko aihetta vaihtaa termaria? Syyläri on kyllä puhdas ainakin ulkoapäin. Ikinä ei ole mitenkään oireillut, ellei vaihteistoa oteta lukuun. Vanha loota kun hyppi edes takas OD:lla mikä kieli ainakin laatikon liiasta lämmöstä. Sain nyt viikonloppuna jumpattua 100tkm vähemmän ajetun purkuauton lootan loppuunajetun tilalle. Edellinen myös sekoili pahasti vaihdoissa ja ylivaihdeyksikkö ulisi ihan perkuleesti. Lisäksi öljypohjassa oli tavaraa vaikka varsin komean flake-maalauksen tekemiseen. Loota pelaa taas kun unelma mutta tuota lämpöä vähän mietin:odconfused:
     

Kerro tästä muillekin!