Nettiautosta bongattua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Rüsselsheim, 28.4.2006.

  1. leivonharri

    leivonharri Gearhead

    Ne vois siellä siirtyä samaan mitoitukseen, mitä kalssarien valmistuksessa; S-M-L-XL-XXL
    Niissäkin menee koot perseen mukaan eikä voimanlähteen.
     
    hantta tykkää tästä.
  2. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Tai samoin toimii kun volvojen kanssa. Ostaa vaan takavetosia.
     
    sdfsd tykkää tästä.
  3. Catiska

    Catiska Gearhead

    Aika huono vertaus. Audilla merkintäpolitiikka on selkeä. A tarkoittaa henkilöautoa ja Q katumaasturia. Isompi numero perässä tarkoittaa suurempaa autoa. Miten se on verrattavissa tuohon Cadillacin sekasotkuun??
     
    Pertti K ja Karpov tykkäävät tästä.
  4. f34

    f34 Double Gearhead

    Eikös tuo just tarkoittanut sitä, että:
    "tää on cadillac"=merkintä saa olla täyttä sotkua.
    "eikä mikään Audi" = audissa pitää olla looginen merkintä.
     
    Pertti K tykkää tästä.
  5. leivonharri

    leivonharri Gearhead

    Samannäkösiä partakoneita, joutuu takaluukusta lunttaamaan koon.
     
    Gary Grand tykkää tästä.
  6. oceanic7

    oceanic7 Double Gearhead

    Niin ja sitten oli S-sarjan henkilöautot ja RS-sarjan henkilöautot ja TT-sarjan henkilöautot...
     
  7. Catiska

    Catiska Gearhead

    Niissäkään ei ole mitään epäloogista. Tai ehkä tuo TT mutta olkoot se vaadittava poikkeus.
    S:n jokainen tunnistaa sportiksi ja RS:n riuskaksi sportiksi. Ja jos joku ei ymmärrä niin ei varmaan väliäkään.

    Mutta moniko osaa sanoa kumpi on suurempi tai kalliimpi, kenties sporttisempi, ATS vai XTS?? Tai edes mistä nuo kirjaimet tulee...
     
    Markkedi, Charger´69, Pertti K ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  8. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Aivan Toivoton Shaisse ja Xtreme Toivoton Shaisse?
     
    Charger´69, Catiska, passerby ja 1 muu tykkäävät tästä.
  9. leivonharri

    leivonharri Gearhead

    Myönnän hävinneeni. Audi vertaus ontuu. Kiinnostukseni ei ole oiikein riittänyt nyanssien opetteluun aiheesta, siksi ovat minulle sekavia. Joo, noi Caddyn mallimerkinnät ei oikeasti kait tarkoita mitään.
     
  10. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Syytä vissiin kyselläkin automiesten perään jos ei ite ole.
     
  11. hantta

    hantta Double Gearhead

    Polkupyöräilijällä voimanlähde funktioituu perseen koon mukaan :d
     
  12. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Läskiperse on woimaa?
     
  13. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Ainakin alamäessä.
     
  14. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Ylämäessä voi olla vaikutus negatiivinen.
     
  15. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Sillä on kai haettu sitä ettei ne autot herättäisi sellasia "vanha lotja" tuntemuksia vaan nykyauto tuntemuksia. Jos joku puhuu että "de ville cadillac", ainakin itelle tulee mieleen joku kantikas iso amerikan auto eikä "urheilullista" pikkuautoa.

    Mut sitte onki menny päin vittua se nimeäminen kun uusia nimiä on vaan tehtailtu, ykskään ei erotu toisesta mitenkään (paitti escalade, joka on malli nimenä tunnistettava ja ei abstrakti). Tollasten abstraktien mallimerkintöjen etuna tietty se että niillä saadaan mallit merkittyä loogisesti mutta toikin potentiaali on sössitty kokonaan. Nyt tuloksena kaaottinen ja logiikaton mallimerkintäviidakko jonka mallimerkinnät on vaikeasti tunnistettavia ja yhdistettäviä mihinkään autoon. Ei noi taida olla edes lyhenteitä mistään oikeista sanoista.

    GM oli joskus markkinoinnin edelläkävijä ja valovuosia muita edellä mutta nykysin kyllä on tosi takapajusta toiminta ainakin cadillacin osalta.
     
    Muokattu: 22.6.2018
    Pertti K tykkää tästä.
  16. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    En sanosi tt epäloogiseksi. Kun vaihtoehtona olisi ympätä se q tai a sarjan alle, eikä se oikeen kumpaankaan mene mitenkään järkevästi. Loogisin vaihtoehto on ollu tehä oma sarja ttlle. Samoin kun joku R8. En oikeen loogisesti saisi sitäkään kumpaankaan ympättyä. Toki voisi olla TTlle ja R8 joku oma sarja mutta ehkä TT merkinnän brändiarvo on jo sellanen ettei sitä kannata lähteä muuttamaan.
     
  17. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Audien muotokieli se vasta mitään sanomatonta on ja ollut sitä todella pitkään...kaikki näyttää jokseenkin samalta...etenkin se keula.
    Perästä joku onkohan A5, se coupe mallinen on ihan onnistunut...
    Audi kun tulee vastaan, niin ensimmäinen asia mikä tulee mieleen siitä maskista on lähinnä hampaaton mummo suu auki jolla lisäksi kielikoru...se taas on jokseenkin karmea ajatuksenakin :rotfl:

    Ainoa Audi jonka voisin kuvitella omistavani on alkuperäinen ns. iso Quatro, etenkin pitkä malli...siinä on ulkoisestikin sitä "särmää" ajosta puhumattakaan...:odcool:
     
    päivystäjä tykkää tästä.
  18. Petri R.

    Petri R. Double Gearhead

    Joo kyllä itsellänikin nämä nykyaudit on kiinnostuksen ulkopuolella. Siihen se melkeen loppui samaan kuin viisisylinteriset turbokoneet, eli esim. vanha kunnon 200 Audi nelivetosena ja 10VT tai 20VT -tekniikalla niin menis kyllä. Se V8 on kans hieno kasariauto. Niissä oli vielä jotain semmosta konservatiivista arvokkuutta, mistä nykyajan ledilamppuiset S-Linet jää kauas. Eikä Audeja täällä tullut 20 vuotta sitten vastaan niinku nykyään, eli kolmea peräkkäin samalla suoralla. Ehkä ne sitten on hyviä ku niitä niin paljon ostetaa ;)

    C4-koriset on vielä siinä taitekohdassa, UrS4 ja vastaavat. Vaparikonein C4-satku mulla joskus ollutkin.

    Menipä muuten ooteeksi... :eek:
     
  19. Rust Devil

    Rust Devil Gearhead

  20. jariha

    jariha Double Gearhead

    ^tollanen masta on harvinaisuus samallalailla kuin viikolla stadissa bongaamani datsun 260z? molemmat kävis mulle;)
     

Kerro tästä muillekin!