Nettiautosta bongattua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Rüsselsheim, 28.4.2006.

  1. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Osa noista vanhoista kv-autoista on ihan veronkierto hommia. Autoihin vaihettiin vaan vin yms eikä mitään oikeata korinvaihtoa tehty.
     
  2. deeäxä

    deeäxä Gearhead

    pitää paikkansa. Onko sillä jälleenmyyntiarvoon minkälainen vaikutus versus puolet autosta vaihdettu ja osat istuu epämääräisesti? :p Vai ei niinkään mitään merkitystä.
    Sen ainakin huomannut tapahtumisssa, että heti kun paljastuu et on kv kyseessä, mielenkiinto lopahtaa välittömästi autoa kohtaan. Aivan sama, mitä on tehty ja mitä on pellin alla, se muuttui juuri takaisin kurpitsaksi tietynlaisten ihmisten mielissä. :D
     
  3. BRAKE DRUM

    BRAKE DRUM Double Gearhead

    Mikäli et ole kalastelemassa näitten tietynlaisten ihmisten suosiota tms
    niin "mitä sitten" ?

     
    passerby ja kimmok2014 tykkäävät tästä.
  4. tapsah

    tapsah 2nd gear

    Korinvaihtolaitteissa, jos niitä nyt enään juurikaan onneksi on, voi muhia pikku ylläri/pylläri leimalla jos suikkapää huomaakin vaikka joku edellisistä omistajista onkin tehnyt vilunkia,tapauksia on sattunut. Kunnon ihmiset kiertää moiset myyntiarvoltaankin arveluttavat kekkoslovakian kukkaset kaukaa. Toki tästäkin voi jokainen olla ihan omaa mieltänsä, ei kannata tästä(kin) mieltään taas pahoittaa.
     
    passerby tykkää tästä.
  5. tappokinnas

    tappokinnas Gearhead

    Tämä palasi tekijälleen. On kuulemma tyytyväinen kun sai vanhan autonsa takasin. :D

    https://m.nettiauto.com/dodge/diplomat/9706550
     
    Pertti K ja passerby tykkäävät tästä.
  6. eno

    eno Gearhead

    Tää KV. asia on kyllä todella hankala asia hinnoitella. Otetaan esim. kultaisella 80-luvulla tehty Cuda jossa kanta-auton säilytettävät osat merkittiin tussilla piirtämällä rasti Belvederen osiin.(Näin tehtiin joissain konttoreilla, kuten jotkut muistavat).

    Näitä tehneet myös tietävät että montako Belven osaa Cudasta löytyi.
    Belven Win lyötiin johonkin sisälokariin ja alkuperäinen on peitetty kojelaudassa kuten suikkalakki määräsi.

    Muutoskatsatstus suoritettiin ja auto oli kelvollinen liikenteeseen.
    318+ aut vaihtui jossain vaiheessa virallisesti, 440+ man joka oli tullut korin kanssa samoihin aikoihin maahan, eli alkup. tekniikka.

    Auto on nyt huippukuntoinen "matching numbers", noin 10 vuotiaana Californiasta tuotu joka on käynyt täydellisen läpikäynnin ja ollut pelkästään kesäisessä harrastekäytössä Suomessa.

    Tästä "sekasikiöstä" Belven papereilla ei kukaan täällä halua maksaa juuri mitään.
    Entä jos kyseinen yksilö laivataan takaisin kotimaahansa ja alkup. winillä selvitetään ne orkkis paperit, niin löytyykö ostajia virheettömästä autosta siellä mantereella,ja mihin hintaan?

    Ja minulla ei sitten itsellä kyllä ole ollut ikinä kv-autoja, muistaakseni;)
     
  7. BRAKE DRUM

    BRAKE DRUM Double Gearhead

    Vähänkään paremmat kv-autot (mikäli niihin on tallella riittävästi dokumentteja) kannattaa ehkä myydä Ruotsiin, Norjaan, Saksaan tai johonkin helpolle lähialueelle koska esim ylläolevasta Cudasta kiinnostunut saa sen kotimaassaan kilpiin nimellä Cuda. Ei siis Belve.
    Kv-innovaatiohan on Only in Finland juttu.
     
  8. tapsah

    tapsah 2nd gear

    tommosta väkästystä kun lähtee ulkomaille viemään saattaa ruveta naamat nykimään ehkä jo tullissa tai ainakin uudella omistajalla kun painaa kilpien toivossa vinin tsättiin ja käy ilmi että ei olekaan ihan sitä mitä piti oleman...voi tulla "väärinkäsitykset" maksaan kalliita tonneja ym.asioita mukavuusalueen ulkopuolelta..
     
  9. tapsah

    tapsah 2nd gear

    kun ny sokeri-humalassa aloin tsättää niin tsätti autosta pongasin ykköskoppasen BDA-eskon melki 600 000 markaa, hyvin on hintansa pitäny.
     
  10. deeäxä

    deeäxä Gearhead

    En kalastele kenenkään suosiota, joten sikäli aivan sama. Siinä olet oikeassa. Sitä jos olisi vain ajatellut, en olisi alunperinkään ostanut koko laitetta. :rolleyes:

    Jotenkin vain huvittaa joka kerta, kun joku tulee kyselemään selkeästi kiinnostuneena, mitä kaikkea on tehty ja mitä on pellin alla ja näin. Mutta sitten kun hoksaa kysyä, et ainii, onko tää muuten aito, niin sitten asenne muuttuu täysin ja kaikki mitätöityy, mitä on puuhattu auton parissa vuosien mittaan. :D
    Ja kaikki tämä vain yhden rivin takia, joka lukee rekisteriotteessa.
    BTW, ei ole koskaan vaikuttanut minun ajonautintooni tämä rivi rekisteriotteessa... ;)

    Alkuperäisen titlen jos jostain saisi, ja maksaisi verot pois, homma muuttuisi heti toisenlaiseksi. Mikäli tämä on mahdollista. Itse en näe ongelmaa tässä, joku voisi valaista tätäkin mahdollisuutta.

    Ja joo, ulkomaille myyminenkin on käynyt mielessä.

    Ei sinänsä ole varsinaista tarvetta edes hävittää, mutta tekisi mieli omistaa vielä jotain muitakin kiinnostavia autoja, niin kauan kun jenkit ja niiden rassaaminen jaksaa vielä kiinnostaa. ;)
     
  11. oceanic7

    oceanic7 Double Gearhead

  12. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Hyvin on hintaPYYNTÖnsä pitäny.
     
  13. oceanic7

    oceanic7 Double Gearhead

  14. leivonharri

    leivonharri Gearhead

    Tätä KV-asiaa vois ehkä lähestyä tältä kantilta.

    KV-autoa/replikaa omistaessa saa upean unelma-auton, jota uskaltaa käyttää. Jos omistaisi aidon Elviksen vanhan Hemi-Cudan, olisi se hermetisoitava marmorilattiaiseen pankkiholviin tyhjiöpakkaukseen. Kerran vuodessa kauppatorille ajellessa (huh, onneksi tuli se Malmi!) puristaa rystyset valkosena ratista, ettei vaan sattuis mitään, koska juuri sinä et halua se tyyppi, joka aiheutti sen, että niitä on nyt 199 kappaletta 200:n sijaan.

    KV on jo kerran pilattu. Vaikka muutosprosentit on otteessa, niin kait sen silti saa korjata samanlaiseksi kun se oli? Näin ollen auto on paaljon hauskempi omistaa.

    Ehkä tuoon vois perustaa hinnoittelun? Paljonko saa maksaa isolohkoinen virtaviivainen hauskanpitoväline? Siihen vähän lisää hyvästä viimeistelystä.
     
    Aasi, Pertti K, päivystäjä ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  15. Gottlieb

    Gottlieb 3rd gear

    isalmela tykkää tästä.
  16. deeäxä

    deeäxä Gearhead


    Onnistuit kiteyttämään hienosti sen, miten olen asian itsekin ajatellut! :D
    Asiallisen kuuloinen hinnoitteluperuste, yksi tykkää. :cool:
     
    leivonharri ja palontie tykkäävät tästä.
  17. speedy

    speedy Double Gearhead

  18. timuli

    timuli Gearhead

  19. Marklin

    Marklin Double Gearhead

    rane58, leivonharri, isalmela ja 1 muu tykkäävät tästä.
  20. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Niin on, joskus 90-luvun alussa tollasesta Ramcharger:sta haaveilin...nykyään noita on harvakseltaan ja yleensä hirveitä pottusäkkejä :odconfused:

    Yksi erittäin hieno yksilö muistuu mieleen, muistaakseni -84 Ramcharger SE Prospector, musta hopealla alaosalla ja 360:lla Hallivuoren autossa Tuusulassa...sitä tuli käytyä kuolaamassa muutaman kerran joskus kesällä 1990 - 91.
     

Kerro tästä muillekin!