-96 suburban 6.5td ei käynnisty

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Viljanen-89-, 29.6.2018.

  1. Teemupiira

    Teemupiira 1st gear

    Itselläni samat kutinat että syöttöpumppu ei nosta tarpeeks korkeita paineita, ittelläni ollut parissa diiselissä samavat viat, kun webastolla sai koneen lämpöseksi lähti hyvin käyntiin muuten ei millään. normaali ajossa toimi aina hyvin.
     
  2. Ana67

    Ana67 Gearhead

    Ja akuthan oli kondiksessa? Samoin startti ynnä kaapeloinnit?
     
  3. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Jos tuo mun olis, niin alkaisin ihan vakavissaan ettiä toista ruiskupumppua siihen..

    Itse pidin toimivaa pumppua, antureita ja FSD:tä varalla hyllyssä niin kauan kun näitä malmikasoja pihassa pyöri.:D

    Voihan se toki olla väljäkin, mutta vähän epäilen..:eek: En ole vielä tähän mennessä niin loppuunajettua 6.5:sta tavannut ettei käynnistyisi kuin kuumana.
     
  4. Harley

    Harley 1st gear

    Löytökö tohon vikaan ratkasua? Kyselen vaan kun tollanen 6.5l kikotin pihassa.
     
  5. Viljanen-89-

    Viljanen-89- 1st gear

    Nonnii on ollu hiukan työkiiruita enkä ole kerenny asiaan perehtymään kunnes taas eilen ja tänään...

    Eilen pikku simois alko tuo keksintö taas vituttamaan ja laitoin sen taas väkisin käymään (joo kohta ei tartte enää ihmetellä miks se ei lähde käymään) mutta jotakin hyötyäkin siitä oli nimittäin kun se tos kävi omillaan pariminuuttia ja jostaki syystä menin pakoputken päähän hortoilin ja huomasin että pakokaasuhan on ihan tulikuumaa! Kättä ei siis voinu pitää edes 10cm pääs putkenpäästä ku oli niin pirun kuumaa kaasua ja vertasin 6.5td vanin kaasuihin niin ei ollu mitään ongelmaa pitää kättä edes.
    Eli keksintöhän käy myöhäsellä? Eikö?

    Vaihdoin tänään jakoketjun ja vanha oli kyllä aivan loppu mutta nyt uus ketju ja arvatkaas auttoko! No ei prkl auttanu! No pumppua hiukan eri asentoihin noin 20kertaa ja ei vaikutusta:odrealmad:
    Mutta sitten noin 10 nortin ja viiden kaljan jälkeen aloin järkeileen että eikös tässä pidä ennakko säätää testerillä?

    Nyt oon sen verran herkässä mielentilassa että avaan kossupullon ja keskityn välillä vaikka kärpästen sukupuoli elämään ja ehkä opettelen kirjoittamaan mutta nyt tuntuu siltä että mä en enää tota käymään saa.
    Niin juu ja puristukset oli kohdillaan.
     
  6. Viljanen-89-

    Viljanen-89- 1st gear

    Mulla ei ole kyllä varaa pitää 1500€ syöttöpumppua hyllyssä pölyyntymässä
     
  7. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    Eiks ne ole 650e rockautossa? Ei siis sillä, kallis sekin on varalta ostaa...
     
  8. Viljanen-89-

    Viljanen-89- 1st gear

    Paljonkohan siihen päälle tulee vielä kuluja ennen kuin se on kädessä?
     
  9. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    Näytti rahdin kanssa 637.28 + tulli.
    Halvimman pumpun kans.
    Pumppu 588
     
  10. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Mä pidinkin 200€ käytettyä..:D
    Enkä muutenkaan ostais 1500€ pumppua:eek::eek:
     
  11. Viljanen-89-

    Viljanen-89- 1st gear

    Vaihdoin nyt startinkin jos olis niin ollu että se olis vieny kaiken virran eikä ecm boxille olis riittäny enää mutta eipä sekään auttanu...hörähti kylläki jo kerran mutta siihen se sitte jäiki.

    Nyt laitoin nettivaraosaan kyselyä käytetyistä pumpuista. Jos jollaki on jääny nurkkiin varmasti toimintakuntoinen pumppu niin olisin halukas ostamaan.

    Olisko kellään teoriaa tosta ennakon säädöstä? Eli johdon päähän vai pitäskö säätyä jos pumppua kääntää?
    Kyllä vanha 6.2 oli vielä mylly kun ei oltu pilattu sähköllä
     
    Vallu 426 tykkää tästä.
  12. Vallu 426

    Vallu 426 3rd gear

    Kyllä nää romut on mielenkiintosia...oma 6,2 taas ei halua lähtee kuumana käyntiin.
    Kylmänä aina tulille,sain täältä neuvoja,että startti pyörittää liian hitaasti ja ei se kovin nopeaa ole tuo pyöritys.Uusi startti kotona,ei oo kerinny vielä vaihtamaan.
    Akkuja vaik latailee,ei oikein vaikutusta,hyvinkin voi olla startin vika.
     
  13. Viljanen-89-

    Viljanen-89- 1st gear

    Mulla oli vanha vanin startti joka pyörittää laiskasti mut vani lähti kyllä sillä aina käymään ja nyt halusin eliminoida sen virran syönti jutun pois.
    Tohon sun vaniin vielä niin ittellä oli kans sama vaiva et kylmänä käymään mut ei lämpimänä ja syöttöpumppu oli sillon vainaa eli kylmänä ku aine oli kankeeta niin sai painetta aikaseks mutta kun kone oli lämmin niin ei saanu enää suuttimia auki.
    Ja toinen vaiva oli toises 6.2 et hehkun rele oli vainaa et ei hehkuttanu lämpimänä sen releen lämpötunnistimen sai ohitettua kun vaihto yhden johdon paikkaa niin sen jälkeen hehkutti lämpimänäkin täyden ajan.

    Jos syöttöpumpulle on tarvetta niin mulla on kaks toimivaa pumppua hyllys 6.2 koneeseen molemmat suoraan ajosta.
    Toises vanis leikkas kone ku öljyletku poksahti ja toinen vani vaan mätäni niin ettei ollu mitään järkee alkaa hitsaileen.
     
  14. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Startin ongelma esiintyy melko selkeesti sillai, et kylmänä kun hehkuttaa, niin lähtee hyvin. Ja kuumana kun sammuttaa ja hetikohta starttaa, niin lähtee hyvin. Mutta kun käyt vaik kaupassa, ja ei oo vielä jäähtyny hehkun antoon asti, niin ei lähde.
    Vanhasta suoravetostartista menee päätyhelaa, ja välitysstarteista kuulalaakerien kuulapitimiä.
     
  15. Viljanen-89-

    Viljanen-89- 1st gear

    Kyllähän se vika sitten syöttöpumpussa oli. Nyt auto käy ja kukkuu
     

Kerro tästä muillekin!