Valiant -65 426cid

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja Tero2, 1.7.2018.

  1. pequli

    pequli Gearhead

    Onhan näitä nähty, peppuimplantteja meinaan...[​IMG]
     
  2. 4d sedan

    4d sedan Double Gearhead

    Hieno projekti kyllä tämäkin.

    Mitäs muita kamoja on moottoriin tulossa Molnarin akselin lisäksi? Siis mitkä kannet, imari, nokka yms. ja mikä aski? Nelilinkkiä vai lehtijousta takatuennaksi?
     
  3. Tero2

    Tero2 Double Gearhead

    Eipä oo oikeestaa tullu enempää vielä mietittyä,kuin nuo alakerran romut.Männät tulee olee nuo hughesin myymät flattopit ....Yläkerta tietty huutais jo jotai parempaa kantta kuten indyn 360-1...Mut kaikki on vielä auki....Lootaksi tulee tf904 man.koneistolla....Taka-akselina tossahan oli hiace ni se saa siellä olla toistaseksi ja lehtijouset pysyy....
     
    12345678910, valiant65, Camino'79 ja 1 muu tykkäävät tästä.
  4. Tero2

    Tero2 Double Gearhead

    Muokattu: 16.8.2018
    440Mag tykkää tästä.
  5. Tero2

    Tero2 Double Gearhead

    Herätellääs vähän tätäkin...Veivit ja laakerit ois jenkeistä tulossa.. 42*3 kaariputkee ois 4kankee odottamassa kotona... Tarkotus vkl alkaa vääntään sellaset et takapenkki jäis käyttöön ja eteen putkikeula..... Sohvapenkki luonnollisesti jää eteen.... Lohkon meinasin ens viikol viedä poraukseen, talvella jos sais alakerran nippuun...
     
    Herje ja Swinger71 tykkäävät tästä.
  6. Tero2

    Tero2 Double Gearhead

    12345678910, 440Mag, kotr ja 1 muu tykkäävät tästä.
  7. Tero2

    Tero2 Double Gearhead

  8. Tero2

    Tero2 Double Gearhead

    [​IMG]IMG_20181005_160553 by Tero Soini, on Flickr

    Lohkon sai koneistamolta...liikkuvat ois kasassa, runkolaakerit tulee ens viikolla ni pääsee koekasaa ja näkee samal paljonko tarttee veiveil kaivaa tilaa
     
    Camino'79 ja Vuppe tykkäävät tästä.
  9. Belve67

    Belve67 2nd gear

    Tarttis varmaan kans saada potkut jos alkais sitte rakentelukin maistuun pitkästä aikaa.
     
    Make.S, sleepercooler ja Tero2 tykkäävät tästä.
  10. sleepercooler

    sleepercooler Gearhead

    Hyvännäköista palikkaa tulossa koneeseen....vaikka piiloonhan ne jää...:)
     
  11. Tero2

    Tero2 Double Gearhead

    No nii...aloin veivejä piruuttani kokeilee akseliin ja kannatti näköjää...Ei se molnarin laatukaan mitään parasta oo....Eli yhessä veivissä tuo kolo ihan erissä kohtaa,joka tekee sen et laakeri tulee kyttää liikaa ulos viisteytyksen puolesta...Olisko ideaa miten tota korjata vai koitanko ralli_englannilla hughesilta saada uuden veivin...

    [​IMG]Shit Molnar rod by Tero Soini, on Flickr
     
    xarper tykkää tästä.
  12. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Rallienklanti kehiin ja uutta veiviä. Ton korjaaminen on aika työläs juttu.
     
    Camino'79 tykkää tästä.
  13. Tero2

    Tero2 Double Gearhead

    LPV, sleepercooler, Herje ja 1 muu tykkäävät tästä.
  14. Tero2

    Tero2 Double Gearhead

    [​IMG]IMG_20181023_130935 by Tero Soini, on Flickr

    [​IMG]IMG_20181023_130945 by Tero Soini, on Flickr

    Pohjan pellitykset ois hyväl mallil... Lootan kohtaan voes tehrä melkeinpä irrotettavan palan ni helpottaa JOS joutuu joskus remppaan...

    [​IMG]IMG_20181024_112652 by Tero Soini, on Flickr

    On joku neropatti joskus vähä rakentanu...

    [​IMG]IMG_20181024_113754 by Tero Soini, on Flickr

    -Hughesilta veivi ois tulossa ja näyttää hesas olevan et täl viikol saa sen hyppysiin...Lohkoon tarttee seuraavaksi kaivaa kolot veiveille et mahtuu pyörii...
     
  15. Jopas_jotakin

    Jopas_jotakin 3rd gear

    On asiallisen näköinen motti kyllä sulle tulossa. Onko sulla tietoa, mikä tulee oleen lopullinen puristussuhde ja tietty moottorin aivot pitää ratkaista eli nokka valita, tuohon sopis joku 235 asteinen 0.050 kohdassa jollain 0.6" nostolla, sitten vaan joku rpm imusarja ja isoa kaasaria kehiin. kansistähän se on sitten kiinni että tuleeko tehokas vai vitun tehokas,
     
  16. sbm396

    sbm396 Gearhead

    Taitaa tuosta tulla senverran kirpee kone että tuollasen lurunokan voi unohtaa
     
    xarper tykkää tästä.
  17. falcon1

    falcon1 3rd gear

    Tämä näytti olevan facessa myynnissä tänään.
     
  18. Tero2

    Tero2 Double Gearhead

    Oli joo... Se kun saa laittoman irtisanomisen töistä ja uutta paikkaa ei tunnu saavan tulee väkisin hetki jolloin joutuu myymään kalustoa.....Auto oli myynnissä, mut meni käpy kyselijöihin, joten otin pois..se on jännää vaikka miten isolla kirjotat että ei osamyyntiä niin menee vartti ja eka apina kysyy mitä motti maksaa.......
     
  19. Jopas_jotakin

    Jopas_jotakin 3rd gear

    Meinaatko, että 0.050 kohdassa jos duraatiot on 235 ja nostot on 0,6" on kovinkin luru nokka, kyllähän tuommonen nenä tuottaa voimaa vielä 6000rpm:n kohdilla. Kansista se helpommin tulee pullonkaula, mitä nokasta, jos on tuommoinen nenä. 0.1mm nostolla tuossa onkin asteita yllättäen jotain 275 ja 0.6" on useimmille kansille ihan tarpeeksi nostoa.
     
  20. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Kansia tos kai ei edes ollut vielä, mut 235 .050" nostolla on luru. 426 on melko valtava tilavuus pikkulohkolle, niissä on yleensäkin aika ahtaat kannet etenkin jos pysyy alkuepräistyyppisissä. RPM imusarjan voi myös unohtaa jos meinaa et tehoa tulee, sitä ei edes nokalla kompensoi. Väkisin voi vedättää huipputehon jonnekin kuuden lähelle, mut ei siin oo mitän järkee, leikkaa alavääntöö eikä tuota. Mul on omassa pikkulohkossani nokka jossa .050 asteita muistaakseni imu 266 ja pako 274, ja nostoa jotain 0.65". Kannet on W2:t kevyesti portattuina ja imusarjana Victor W2 2" korotuspalalla. Kaasari 750 tulapumppu ja peltisarjat 1 7/8" primäärillä. Se antaa huipputehon 7000:lla. Mut on kooltaan vain 350 ja iskultaan 3.32". Toi on iskultaan 4.15", siit tuoraan suhteuttamalla asettuis noilla kamoilla huipputeho alle 6000 kierroksen, siis nokalla mis .050" asteita toi 260+ ja imusarjana avarahko single plane.
     

Kerro tästä muillekin!