Postin ja Matkahuollon " parhaita" - topic

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja BRAKE DRUM, 16.9.2012.

  1. paja1

    paja1 Double Gearhead

    Muutama sivu takaperin manasin tammikuun lopussa tapahtunutta episodia jossa mh rikkoi takaluukun... oon tässä 3kk soitellu siihen firmaan mikä sen luukun lähetti että jokohan sitä rahaa sieltä alkais tulemaan... on kuulemma vaatimukset laitettu mutta ei oo vastausta tullu. Oon alkanu epäilee ettei ne mitää ole ees lähettäny ja olen nyt viikon soitellu Matkahuollon asiakaspalveluun kysyäkseni että onko se edes käsittelyssä... viikossa en tähän ole vastausta saanu :odrealmad: vittu mitä paskaa :wc:
     
  2. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead



    Ihan normaalia, ne kamat missään kateissa ole, katotaan vaan et haluaako vastaanottaja niitä kamoja vai voiko ne varastaa siltä

    Jos liian kauniisti kysyy niitä kamoja ne "aspassa" vaan nauraa ja toteaa ihan oikein vaikka kamat tolta varastaiskin

    Sit kun karjahtelet riittävällä innolla, niin säikähtävät tai toteavat et täähän haluu ne kamansa ja laittaa tai ottaa merkinnän et paketti eteenpäin



    Voihan ne käyttää takavarikko toimintoa, joka tarkoitettu epämääräiselle kamalla, lajitelija katto et jotain kivaa palikkaa johkin, ja skannaa paketin epäilyttäväksi jolloin kone lajittelee ne todistusaineistoon, josta ne kuukauden parin päästä sitten poistetaan
    Ne varmaankin pitäsi poistaa vastaan ottajalle, mut oma tasku on lähempänä
     
  3. maxvo2

    maxvo2 Double Gearhead

    No nyt on lopussa vilkkuindikaattorin käsittely.:mad:

    Lopputulema Postin asiakaspalvelusta eli puppugeneraattorista tuli sitten puhelinlaskussa. Melkein 15€ lisää siitä että tappelee Postin mokista. Ai perkele kyllä kirveellä olisi töitä. Edelleenkään se ei ole asiakaspalvelijan vika. Mutta yläpäässä organisaatiota tarvitsisi nokkia joka hemmo / hemmotar...

    Puhutaan vastuusta ja laadusta mutta toisin menee. Posti on oiva esimerkki kun maksetaan pähkinöitä palkaksi saadaan apinoita töihin. Lähtökohtaisestihan ihminen sitoutuu työhönsä jos motivaatio ja liksa kohtaa. Silloin syntyy hyvää jälkeä, mutta ilmeisesti rekryfirmojen kautta palkataan rukkastyövoima ja tulos sekä sitoutuminen on pa-kaa.
     
  4. Marklin

    Marklin Double Gearhead

    ^
    Niin ja osa siitä asiakaspalvelustakin on ulkoistettu.
     
  5. Bluestone

    Bluestone Double Gearhead

    Nyt positiivisesti yllätti; kaveri laittoi perjantaina n klo 18 postiin kirjekuoressa parin motskarin kaasuvaijereita Tikkakoskella ja tänään odotti kotona postin seassa Kuopiossa. Ja varmaan nuokin on jossain kehäkolmosen sisällä käyneet ja eivät olleet hukkuneet mihinkään: viikonloppukin välissä vai juuri siksi:eek:
     
  6. rizla^^

    rizla^^ 2nd gear

    Sama vika. Takavalot tuli viimeviikolla. Keskiviikkoiltana tuttu laitto postissa tulemaan ja torstaiaamupäivällä oli perillä. o_O

    Yllätyin suuresti ja olin ihan varma että paketti on laitettu jollain pikarahdilla tulemaan mutta ei ollut :D
     
  7. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    Mitä noissa nopeissa luki huolintafirmana?

    Esim. postia tulee joskus kajaanilaisen? jakelufirman jakamana

    Joskos posti käyttäisi pakettia ajamiseen alihankkijaa jolla homma toimii ja tapahtuu
     
  8. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Kävin just hakemassa postista 7.6 lähteneen pikku paketin. Ekas ups kuskas sen tänne ja sitten alko postin ja ups:sän sekoilu kun kumpikaan ei tienny missä paketti on:odrealmad: . 18 päivää matkalla siis, taitaa olla mun hitausennätys.
     
  9. kovis

    kovis 3rd gear

    Nyt oli tehokasta toimintaa Postilta , saapumisilmoitus kirjattu 26.6 ja tuli postilaatikkoon ilmoitus jo 9.7 . Ei siinä muuta mutta kun paketin palautuspäivämääräksi oli merkattu 9.7 ja Posti olikin lähettänyt paketin takaisin lähettäjälle jo 4.7 . Että sillälailla sitten...
     
    Nikuzai tykkää tästä.
  10. Dataviilaaja

    Dataviilaaja Gearhead

    Tee valitus, ties vaikka saisit postimerkkejä korvaukseksi.:wc:
     
    kovis tykkää tästä.
  11. kovis

    kovis 3rd gear

    Niitähän ne tarjosi korvaukseksi..., joutu kysyy et mitähän v_ttua mä niillä teen... :odrealmad:
     
  12. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Nyt on tullut ravattua postin ja matkahuollon paketteja hakemassa ja yksikään ongelma ei ole johtunut kyseisistä kuljetusliikkeistä.

    Yksi verkkokauppa oli vähän ongelmallinen, nekin tavarat tuli , hiukan rahapalautusta vielä odotellaan mutta jospa sekin kuittaantuisi.
     
  13. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Ostin iipeistä osan tutun autoon enklannista. Pariviikkoa vierähti eikä vaan kuulunut, myyjän antama seurantanumero kertoi että paketti on noudettavissa lähipostista, ollut jo viikon siellä. No samaisen koodin kanssa postiin mutta ei sillä numerolla löytynyt mitään.
    No kokkeilin laittaa postille kyssärin vasepuukin kautta (asiakaspalvelu oli kiinni v.loppana) ja pillu sieltähän vastattiinkin ja paketti löytyi. Oli joku ryssinyt ja laittanut mun puhelinnumeron väärin, joko myyjä tai posti. Enivei, paketti löytyi ja kolopallo liikkuu. :)
     
  14. miguelo

    miguelo Gearhead

  15. mpower

    mpower Double Gearhead Bannattu

    Uksittaistapaus,näistä aina riittää juttua!:D
     
  16. T&S

    T&S Gearhead

    Muutama kymmenentuhatta yksittäistapausta vuodessa.
     
  17. mpower

    mpower Double Gearhead Bannattu

    Joo, on se varmaan niinkin,miten lienee sitten prosenteissa tai promilleissa?Vittumaista se on tietysti jos omalle kohdalle osuu!
    Ihminen on erehtyväinen ja konekin tekee sen mitä ihminen on käskenyt tehdä.Uksittaistapaus kuitenkin!Mikään puolustus tämä ei ole,nääs ihminen on erehtyväinen!
     
  18. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead


    Oliko 30% lähetyksistä vai peräti pelkistä kirjeistä menee v*tuiksi
     
  19. pikkupiru

    pikkupiru Double Gearhead

    Aamulla soitti postipirkko et ois pien paketti. Mä vaa et heitä postilaatikkoon ( ei ollu kotiinkuljetuksella ja yleensä haku postista). Viimeks oli renkaat kotiinkuljetuksella ja piti hakee postista.
     
  20. RAL9005

    RAL9005 Gearhead

    Posti vastaisuuteni väheni hieman pari viikkoa sitten. Tilatut osat toimitettiin Postin pakettiautolla pihaan kuten kuuluu. Ehjä paketti luovutettiin puoli tuntia ennen arvioitua toimitusaikaa, joten Postille pisteet tällä kertaa. Olin valmistautunut, että lähetyksen toimitus hoidetaan jakamalla noutoilmoitus postilaatikkoon kuten kerran aiemmin käynyt.
     

Kerro tästä muillekin!