C1 opetusluvall

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja Blue-berry, 11.7.2018.

  1. Blue-berry

    Blue-berry 2nd gear

    Moro

    Meillö alkaa nuo kulkineet olemaan sellaisia, että emännällä olisi C1 kortin suorittaminen edessä.

    Osaakos kukaan sanoa, että onnistuuko opetusluvalla? Olisi vain helppo homma, kun samahan se on ajaako miksikä rekisteröidyllä vanilla...
     
  2. JC5IEDM

    JC5IEDM 3rd gear

    Trafin sivusto ohjaa katsomaan täältä: Ajokortti-info.fi

    Ja vastaus näyttäisi olevan: ei onnistu yksityiseltä.

    "C- ja D-luokan opetus voidaan antaa opetusluvalla vain kuljetusalan tutkintoon johtavan oppisopimuskoulutuksen yhteydessä."
    ja
    "Opettajan on oltava oppisopimuksella mainittu työpaikkakouluttaja, ei kolmas osapuoli. Oppisopimus tulee liittää opetuslupahakemuksen liitteeksi."

    Ja C1 kuuluu tuon lainauksen C-luokan alle.
     
  3. wiwwe

    wiwwe 3rd gear

    No prkl
     
  4. Blue-berry

    Blue-berry 2nd gear

    No voi helevet. Olisha se ollukki liia hienoo ku olis voinu. Vähä toivoin et noi kortti uudistukset olis totaki muuttanu
     
  5. Fastback

    Fastback Gearhead

    Mä en kyl toivoisi liikenteeseen yhtään opetuslupalaista ajamaan vaikka 76 tonnista yhdistelmää. On joitain asioita joita kannattaa pitää ammattilaisten käsissä.

    C1 maksaa autokoulun kautta 640€. Opetusauto tarttee hyväksytyt polkimet, katsastuksen opetusajoneuvoksi jne. Alkaa tuo 640€ olemaan kokolailla edullinen vaihtoehto.
     
  6. cdv70

    cdv70 Double Gearhead

    Jos nyt en ihan väärässä ole niin CED korttia ei saa opetusluvalla opettaa. Joten pelkosi on turha.
    Ainakaan B korttia varten polkimen katsastuksesta ymmärtääkseni luovuttiin heinäkuun alussa. Eikä opettajan tarvitse suorittaa edes teoriakoetta.

    Mainitsemasi hinta pätee minimi tuntimäärällä, joka ei kaikille riitä. Mutta olen kanssasi samaa mieltä. Jotkut asiat kannataa jättää ammattilaisille, huolimatta siitä että olen itse opettanut oman pojan auton rattiin 3 vuotta sitten (B kortti).
     

Kerro tästä muillekin!