Omc cobra 4.3 L V6 tehottomuus

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Anttirai, 22.7.2018.

  1. Anttirai

    Anttirai 1st gear

    Löytyskö täältä tietämystä kun alkaa ittellä lähtemään jo järki tän moottorin kanssa (4.3 L V6). Kaksi vuotta sitten kone meni täysin remonttiin ja silloin oli mennyt venttiilit kupille ja yksi pytty oli täysin pimeenä. Koneistamossa kannet koneistettiin ja venttiilit laitettiin uudet sekä pako että imupuolen venttiilit. Sen remontin jälkeen kone oli koko viime kesän tehottomampi kuin ennen remonttia. Silloin etsein syytä siihen ja mitään apua ei löytynyt vaikka uusin tulpan johdot ja tulpat ja tarkistin sytytyksen ajoituksen oikeaan ennakkoon. Nyt tänä vuonna ekalla ajolla meni koneen perävetolaite jumiin mutta moottorin avasin turhaan ennen kuin selvisi se todellinen syy. Taas kasasin moottorin uudelleen ja pistin uudet tiivisteet ja sain koneen kasaan. Koeajolla moottori toimi ensimmäistä kertaa minun aikana niin että otti kunnon tehot ja lähti liukuun samantien. Hetken jälkeen kone meni vaisuksi ja tehottomaksi kun lämpesi kunnolla ja lähti kaikki ala ja yläväännöt ja pintaan pääsy oli taas kyntämistä. Kaasu alkoi pätkimään myös ja plaanissa tasasella kaasulla sahasi hieman tai otti sellaisia pieniä piikkejä. Hetken jo ehdin huokaista helpotuksesta kun alkoi tehot löytymään. Kaasarin olen putsannut myös. Nyt olisi neuvot ja vaikka ihan apukin tarpeen. Mitä siis tehdä?
     
  2. peltsi

    peltsi Gearhead

    Saiskos siihen kaasarin päähän viriteltyä bensanpainemittarin kiinni? Ilmeisesti mekaaninen pumppu. Mikä kaasari? Rochestereissa on siivilä siellä kaasarin päässä. Onko sulla bensalinjassa lisäks erillinen suodatin?
    Sit voit ruuvata tulpat irti. Onko sen pytyn joka viimeksi oli mykkä, tulppa ihan puhdas karstasta ja muissa hieman karstaa?
     
  3. Anttirai

    Anttirai 1st gear

    Kaasari on GM 2JET rochester
    Bensasuodatin on tankin ja kaasarin välissä. En ole nyt katsonut että oliko karstaa minkä verran missäkin ja kun se kuitenkin hetken toimi täysin ja tuntui että potkua löytyy
     
  4. Anttirai

    Anttirai 1st gear

    Enkä kyllä osaa sanoa saako tota mittaria asennettua kun en tiedä millainen se on
     
  5. Anttirai

    Anttirai 1st gear

    Ja kysymys mistä saisin uuden pohjatiivisteen kaasarille kun huonossa kunnossa ja epäilys että bensa kiehuu kaasarissa?
     
  6. marko84

    marko84 2nd gear

    Marinepartsilta tai uspartsin marine puolelta.
    Oot varmaan vaihtanut myös jakajan kannen?
    Puristukset olis kans hyvä mitata, hyväkuntoisessa koneessa pitäis olla 10bar/pytty.
     
  7. Anttirai

    Anttirai 1st gear

    Puristukset on mitattu ja oli 9-10 välillä kaikki muistaakseni, jakajan kantta en ole vaihtanut. En löytäny tiivistettä noista kummastakaan
     
  8. hantta

    hantta Double Gearhead

    Onko u-putkessa takaiskuläpät? Jos pudonnut, voi tukkia pakokanavaa läpiviennissä ;)
     
    Sierra tykkää tästä.
  9. marko84

    marko84 2nd gear

    Katoppa ettei ole virranjakajankannessa nasta hapettunut johon tulpanjohto tulee kiinni ja jos on niin kato samanpytyn tulpanjohtokin.
    Itsellä oli näin ja alkoi lämpimänä hiukka pätkimään ja jusr plaanii nousuvaihe oli puutunut.
     
  10. Anttirai

    Anttirai 1st gear

    En tiedä kyseisistä läpistä onko niitä ja jos on niin missä kohti on
     
  11. Anttirai

    Anttirai 1st gear

    Joo tarkistan asian huomenna
     
  12. marko84

    marko84 2nd gear

  13. peltsi

    peltsi Gearhead

    pointti on se että jokin on tukossa kun ei saa bensaa.
    Tulpat kannatta katsoa jos ei vedä, jos vaikka siinä edellisessä remontissa ei löytynytkään oikeaa syytä venttiilien kupille menolle. Olisko kannet ruostuneet puhki ja päästävät vettä palotilaan.
    Ne pytyt on kunnossa missä on karstaa ja se puhtaan tulpan pytty saa jostakin vettä.
    Jos et ole tehnyt suuria muutoksia koneeseen niin ei se kaasari kiehu ja jos sitä epäilet niin mittaa sen kaasarin lämpötila. Todennäköisesti se tuntuu käteen ihan kylmälle eli ei taatusti kiehu.
    Tietty onhan se mukava vaihdella osia vaikka ihan vaihtamisen ilosta jos ei halua mitata tai tarkistella asioita
     
  14. Anttirai

    Anttirai 1st gear

    Lähinnä epäilen kyllä nyt imuvuotoa kaasarin ja imusarjan välissä ja tuo kiehuminen hiukan epäilyttää kun en sitä olen tähänkään asti huomannut.. kannet auki oli ja ei nyt huolta ainakaan puhki ruostumisesta tullut sitä putsatessa
     
  15. Ana67

    Ana67 Gearhead

    Kaikki bensafilsut vaihtoon/putsaukseen; tankin huohottimen tsekkaus. Jos vielä kiukuttelee noitten jälkeen kokeilu varmasti ehjällä puolalla. Ja vaihtuuhan/tuleehan konehuoneessa ilma riittävästi?
     
  16. hantta

    hantta Double Gearhead

    Ei suoraan vaikuta menohaluihin, mutta selittäisi kuopalle menneen venttiilin, lienee se malli pakosarjaa, jossa ei ole erillistä mutkaa, vaan koko höskä on yhtä valua, joten sen ehjäksihavaitseminen on aika hankalaa, eli kannattaa joskus napata sarjat irti, tarkistaa ettei pakokanavan pohjalla ole yhtään vettä, ja samalla voi tsekata mahdollisen pakoputken takaiskuläpän olinpaikan vaihtumisen sille kuulumattomaan paikkaan.
     
  17. marko84

    marko84 2nd gear

    Itellä selvis luultavasti tänään miksi lämpimänä alkaa nypyttämään ja muuttuu hiukan laiskemmaksi:
    [​IMG]
     
  18. Anttirai

    Anttirai 1st gear

    Joo nuo on nyt tehty ja uutta bensasuodatinta vielä oottelen
     
  19. Anttirai

    Anttirai 1st gear

    Tein kaasarin ja imusarjan väliin uuden tiiviisteen 3 mm vahvasta tiivistematosta ja nyt vastasi tyhjäkierroksella kaasuun ja otti samantien kierroksia kun antoi ruokaa
     
  20. Anttirai

    Anttirai 1st gear

    Koneen perävetolaitteen stefa petti ja alapään öljyt menee vaihtoon ja tiivisteet niin pääsee sitten testaamaan eli imuvuoto luultavasti ollut
     

Kerro tästä muillekin!