Migin osto

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Työkalut, koneet ja tarvikkeet', aloittaja cuda69, 28.11.2015.

  1. Doorslammers

    Doorslammers 3rd gear

    Mulla on ikivanha Walliuksen LKE158 valovirta miggi ja hyvin pärjänny autopeltihommissa ja 2mm rakenne hommissa. Köyhä kun ole niin saksasta hommasin 10kg hiilaripullon 155€ kotiin tuotuna, joku väitti että pullon jengat on erilaiset mut sopi kyllä suomen mittareihin, vai johtuko siitä että saksaa en sanakaan osaa ja tuli tuo pullo täytettynä elintarvike hiilidioksiidillä. Hitsaus sauma on selkeesti puhtaampi, vein pullon töihin ja kokeilin 3v koneella ja sama ilmiö. Tein kyllä testin walliuksen hitsauman kestävyydelle "hakkaa lekalla apinan raivolla! murtu muualta mutta ei hitsisaumasta. Mitään vikoja ei ole ollut joten ajaa hommansa minun töissä.
     
  2. T5

    T5 Gearhead

    Itse tämän asian kanssa taistelin tänään.
    Vanha halppiskone alkoi taas langan syötön kanssa haistattelemaan. Järki meni lopullisesti ja lähdin sisälle googlailemaan uutta konetta.
    Köyhänä kova halu olisi ollut ostaa joku halppiskone (max 500 euroa), mutta lopulta Kempin ja Esabin koneet oli enää vaihtoehtoina. Tässä vaiheessa päätin säästää vähän ja tilaukseen lähti MinarcMig 170 reiluun 900 euroon. Veljen kimppatallilla on semmoinen ja se kehui sitä kovasti, joten se vaikutti paljon ostopäätökseen.
     
  3. Sumu

    Sumu Gearhead

  4. Rotten

    Rotten Gearhead

    No mie ostin 150 dual synertic telwinin!
    Huono vielä sanoo mitään hyvää tai huonoa, kun vasta kaks paikkaa ja vähän pakoputkea heppaillut! No sen verran et positiivisesti yllätti, heti ensi kohtaus. Sain saumaa kattopelti limitettynä ja vähän paksumpaa kokeilin! Vielä vasta ydinjäte langalla! Kunhan saan pullon, testailen kaasun kanssa!
    Jos toimii, niin alkuun välttelee miulle! Trattori hommat sit puikolla!
     
  5. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Tainu tässä tai jossain muussa saman aiheen ketjussa sanookin, et mulla on iäisyyden vanha 250A Migatronikki. Se on täydessä synkassa mun kanssa, sillä tekee melkeen mitä vaan. Yksikään uus tai muu vanha kone ei oo saanu kokeillessa aikaan sellasta ajatusta, et tämmöseen on vaihdettava. Varmaan syy on oman koneen osaaminen, ja ehkä se, että opettelu aikanaan tuli tehtyä melko saman ikäsellä Migatronikilla. Mutta moneen toi peruskone taipuu, ottaen huomioon, et se makso käytettynä 28 vuotta sitten 1500 mummoo. Ja ainoot viat on ollu merkkivalo (ON) ja maakaapeli, jonka ihan ite oon tärvelly parikin kertaa.
     
    12345678910 tykkää tästä.
  6. moottorinlohko

    moottorinlohko Gearhead

    20L seospullon vaihto 90e,uusi kone kempin253, sanon vaan 20 v muiden jälkeen et voi vittu miten hieno hitsata mitä vaan.paremmilla hitsauslisääntyy ja paskoilla lakkaa into kokonaan
     
    Camino'79 tykkää tästä.
  7. wiwwe

    wiwwe 3rd gear

    telwin technomig 210 tommosen ostin about 1v sitten ja hyvin on tuntunut saumaa saavan aikaan.

    Parempaa saumaa tuntuu saavan sillain että ite säätää kun että valitsee vaan materiaalivahvuuden.

    Täytelangalla päästelen pihalla tulee hitsattua ja sen verran harvoin että en oo katsonut tarpeelliseksi ostaa kaasupulloa.
     
  8. Rahikainen

    Rahikainen Double Gearhead

    Materiaalin paksuuden mukaan säätö on mun mielestä pelkkä vitsi. Uudessa kempin fastmigissä oli oletuksena moinen. Äkkiä vaihtu langansyötölle..

    Ite ostin just satasella valovirta superkempomatin. Eiköhän peltihommat tee. Paremmalta tuntuu ku miggeri.

    Jos oikeasti paksuja pitää liimailla niin sittem Fronius.
     
  9. xarper

    xarper Gearhead

    Kellään savon lähistöllä myytävän voimavirtakonetta?
     
  10. speedy

    speedy Double Gearhead

  11. f34

    f34 Double Gearhead

    Kannattaa katsoa amppeerit, että on omiin hommiin riittävät.
    Tossa toisessa 80A, tuntuu aika vähältä. Itsellä laite jossa säätöä 170A asti, ja riittää 5mm rautaan asti.
     
  12. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Juu kyllä se 150a tahtoo olla minimi jos edes 3mm rautaa haluaa kunnolla sulatella. Eli siis runkoaisoja jne. Muuten joutuu seevaamaan pirusti ja menee muutenkin säätämiseksi o_O

    Itellä 170a ikivanha migomag ja sit 250a migatronic. Valovirtakoneeseen jos joutusin alentumaan ni ei ois kahta sanaa: evo200 kemppi ;)
     
  13. speedy

    speedy Double Gearhead

    Mun vähät hitsaukset on autopeltihitsauksia. Nyt vasta katoin itekki tarkemmin nuo tekniset tietot, ompa vaan köykäset tehot. Voi olla että valovirtaan joutuu pienellä putjetilla alentua, muuten kyllä ehottomasti voimakampe, jos sellannen jostain läheltä löytäs käytettyä jolla pääsisi koevetämään. Kempin evoa on kehuttu, mutta kallis laite mulle.
     
  14. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Reilulla tonnilla saa nykyään jo evo200sen että ei se enää pitäs kovin kallis olla kun ajattelee että käytetyistä hyvistä koneistakin joutuu sen ~700 köyhtymään :)
     
  15. f34

    f34 Double Gearhead

    Vähät hitsaukset onnistuu tietenkin myös noilla 500 hintaluokan kiinan vehkeillä, mutta niissä notkahtaa esim hitsin aloituksessa arvot ja se näkyy aloituspallurana, mutta rälläkällä niistä selviää.
    Itsellä ollut minargmig 170 ja tyytyväinen ollut. Nyt jos pitäisi uusi hommata niin evo200.
     
  16. Rotten

    Rotten Gearhead

    Onks kukaa sitä esabin rebeliä kokeillut!?
     
  17. LUM-1

    LUM-1 Gearhead

    Ahlsellilla kokeilin kun oli joku esittelypäivä
    munmielestä parempi kuin kempin 200 evo joka itellä on
     
    Rotten tykkää tästä.
  18. Rotten

    Rotten Gearhead

    Et tiggi puolta testannut? Onks se muuten soiva peli, kun on se raapaisu sytytys:(
    Et toimii muuten kuin pitääkin!?
     
  19. speedy

    speedy Double Gearhead

    Ei kauhean huono ollu tuo mun valovirtainen italiaanokaan, joku pirun wanha jossa kela makaa kannen alla ja tosi jykevä langansyöttö, ostin se 10v sitten käytettynä ja maksoin siitä peräti 80e Siks varmaan tonni kone tuntuu armottoman kalliilta :D
     
    Camino'79 tykkää tästä.
  20. urho3

    urho3 Gearhead

    Esabin 200i on mielestäni hyvä ja edullinen vaihtoehto myös.
     

Kerro tästä muillekin!