Varaosia Suomesta

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja Oih_anddi, 14.8.2018.

  1. Oih_anddi

    Oih_anddi 1st gear

    Morjesta.
    Tuli hommattua Dodge RAM 150 custom VM.1982. Onko tuo nyt sitten malliltaan w150 vai d150?? Pitää tutustua asiaan.

    Härälle pitäis viedä ja takajarrut on ihan kaput mutta mistä osia osaisi ettiä? Amerikasta ainakin löytyy mut onko kellään vinkkaa EU alueelta varaosakauppaa? Suomi tietysti ensisijainen!

    Vähän hakusessa kaikki näihin jenkki autoihin liittyvät asiat kun tämä on eka jenkki projekti. Harrikoitten parissa on joku tovi tullu vietettyä..

    Kaikki vinkit otetaan vastaan.
     
  2. Jooli

    Jooli Gearhead

    Salossa toimiva Jenkkiosat.com on ainakin yks mistä vois kysellä, yleensä jos ei oo löytynyt niin on kyllä selvittänyt ja hommannut osat, eikä oo ollut mahdottoman hintanen ;)
    https://www.jenkkiosat.com/
     
  3. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Onko kysyjä mistäpäin? Toki posti kuljettaa mihin vaan.
     
  4. Oih_anddi

    Oih_anddi 1st gear

    Pohjois-Karjalasta oon. Kusti polkee mihin vaan tietysti. Amerikasta tilaillessa tulee tulli maksut ja onhan se rahti myös enempi..
     
  5. jorkkeri72

    jorkkeri72 Gearhead

    kyl ne rokkiauton osat on verojen ja tullienkin jälkeen suomen hintoja halvemmat.
    ja kokemuksesta voin sanoa että osat tulee sieltä nopeemmin kotiovelle kuin helsingistä turkuun postitoimistoon.
     
    pecu_83, Jussi289 ja Karpov tykkäävät tästä.
  6. xarper

    xarper Gearhead

    Rockautosta saat erittäin suurella todennäköisyydellä huomattavasti halvemmalla nuo osat kun mistään suomesta, täällä kun tulee vielä 100% katetta noitten muiden kulujen päälle.
     
  7. -JJH-

    -JJH- Gearhead

    Jenkkiosat.comista olen joskus tilannut ja vaikka hinnat on Suomen mittakaavassa jollain tavalla kohtalaiset, niin eipä ne kamat sieltä merkittävästi nopeammin (jos yhtään) tule kotiovelle, verrattuna Amerikasta tilaamiseen.

    Alkup. kysyjän kannattaa vilkaista myös tuo ketju "Rockautosta tilaaminen". Sieltä esimerkkinä ihan viimeisimpien sivujen joukossa on mun viime viikkoiset kokemukset. Lyhyesti: 3 vuoden perus-huolto-osat postikuluineen ja tulli/alveineen n. 45% Suomen hinnoista. Kolme pakettia viikossa kotiovelle ja tämä siis hitaimmalla/halvimmalla toimitustavalla.

    Viikon toimitusajasta tuskin saat merkittävästi enää pois, vaikka tilaisit Suomesta. Ja kuten todettua, niin hinnoilla ei Suomi-liike voi kilpailla. Tällä yhtälöllä en näe paljoakaan itua pitää Suomea etusijalla.

    -JJ-
     
  8. Hai

    Hai Double Gearhead

    Ensimmäiseen pulmaan vastausta,
    W-auto on neliveto
    D-auto on takaveto
     
    Oih_anddi ja isalmela tykkäävät tästä.
  9. cellu

    cellu Gearhead

    us-partsista saanu tavarat seuraavalle päivälle, ei ole ollu tarvetta lähteä ulkomailta tilaamaan
     
  10. chevytb02

    chevytb02 Gearhead

    Jenkkiosat.comista positiivinen kokemus.
    Trailblazerista vesipumppu sanos ittensä irti ja aamusella kun tilasin niin pistivät bussin kyytiin (salo-turku) ja iltapäivällä oli auto taas ajossa.
    Ehkei halvin mutta palvelu pelaa mun mielestä erinomaisesti.
     
    isalmela ja Jooli tykkäävät tästä.
  11. mopo-ukko

    mopo-ukko Gearhead

    Parhaimmillaan tai pahimmillaan noin nelin kertaiset hinnat RockAutoon verrattuna,ihan noin paljon en ole valmis palvelusta oli se kuinka nopeaa tahansa maksamaan.Kaikkine kuluineenkin jää helposti tuplasti kalliimmaksi,eli vaikea on tavallisen duunarin kotimaisia kauppoja kannattaa.
     
    xarper tykkää tästä.
  12. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Eikös jenkkiosat käytä uspartsia? Hintataso ainakin kovin sama ja valikoima
     
    xarper tykkää tästä.
  13. mopo-ukko

    mopo-ukko Gearhead

    Taitaa melkein kaikkiin kotimaisiin tulla US Partsin kautta tänä päivänä.
     
    xarper tykkää tästä.
  14. chevytb02

    chevytb02 Gearhead

    Jos käyttiksestä on vesipumppu paskana ja tarttee autoa nii ei siinä odotella osia rapakon takaa vaan otetaan se sieltä mistä nopeiten kohtuu hinnalla saa.

    Juu partsiltakin ois saanu mut ei kerinny seuraavaan päivään odotella kun matkalle piti lähteä samana iltana

    Tottakai rockautosta oon tilaillu halvemmalla osia mut niillä ei ole ollu niin akuuttia tarvetta kun tolla pumpulla.
     
    isalmela ja cdv70 tykkäävät tästä.
  15. MJF

    MJF Double Gearhead

    Vuokralainen, A.J., isalmela ja 1 muu tykkäävät tästä.
  16. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    ”Jos käyttiksestä on vesipumppu paskana ja tarttee autoa nii ei siinä odotella osia rapakon takaa vaan otetaan se sieltä mistä nopeiten kohtuu hinnalla saa.”

    Oon jemmaillu itte talliin varuille just esmes vesipumpun ja erilaisia muita osia ja tarvikkeita joita luulen tarviivani joskus. Aina on joku kyyti löytynyt vaikka oma auto ei toimis. Puolentoista vuoden aikana kerran on jättänyt tielle ja morapuukon avustuksella pääsin pois silloinkin. Toisen kerran suunnitellusti oli telakalla lootan laitossa ja laina-auto käytössä.

    Hinta ratkaisee minulla hankinnoissa ja Suomalaisuus ei. Tulin joskus korvatuksi vuosia sitten halpatyövoimalla yrityksessä jossa työskentelin ja silloin solidaarisuus Suomalaisia yrittäjiä kohtaan loppui minulla kerta laakista.
     
    Karpov tykkää tästä.
  17. urho3

    urho3 Gearhead

    Mulla on käyttikseen paljon ostettu perus kulutusosaa hyllyyn,jarru levyjä paloja rumpuja letkuja vesipumppu ja muutama varaosa auto. Pääsee helpolla kun ei tarvi osia etsiä.
     
    wilburi ja Karpov tykkäävät tästä.
  18. chevytb02

    chevytb02 Gearhead

    Kyllä mullekin hinta ratkasee mut kuten tossa ylempänä laitoin tilanteen.
    Kiinastahan saa vielä halvemmalla antureita, puolia jne jne mut jokainen ottakoot osansa mistä haluaa vaikka paavin perseestä jos sieltä halvemmalla saa.
     
  19. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Kiinaa ei parane sentään rockautoon sotkea. Rockautosta kun saa laadukkaammat osat kuin Suomesta (Suomessa yleensä halvin tai halvimmasta päästä oleva osa myynnissä mutta tottakai 3x hintaan mitä rockautossa laadukas)
     
    chevytb02 tykkää tästä.
  20. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Viimeaikaisissa tilauksissa rockautosta on kaikissa osissa on ollut leima made in china, (no yhessä oli thaimaa). Dorman, Raybestos ja Centric esmes. Eikä edes halvinta kuraa ole ollut mitä tilasin. Se mitä amerikkalainen valmistuttaja haluaa maksaa, määrää laadun kun sieltä kiinalaisilta kuitenkin valtaosa osista tulee. Siellä rokissa on kuitenkin varaa valita mitä haluaa ja us partsilla on vaan se yks vaihtoehto esim jarrulevyissä jotka ei edes täytä kantavuusluokituksia minun pickupissa. Jos sama osa tilattuna rokista on reilusti halvempi kotiintoimitettuna kuin se että raahaudut henkilökohtaisesti sen saman paikalliseen firmaan tilaamaan ja vielä uudestaan sen hakemaan niin en ymmärrä mitä järkeä on ostaa Suomesta?
     

Kerro tästä muillekin!