727 stator support?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja Naumasto, 13.8.2018.

  1. Naumasto

    Naumasto 3rd gear

    Moparin 727:sta kysymys ois,stator support on osasen nimi luulisin.Input shaft tulee siitä läpi.
    Lähinnä että kannattaako ko. osa olla rallimalli/vahvistettu jos löylyä koneessa enempi??Aski on jonkin verran piristetyn 496:n perässä ja mailaa on saanut ja tulee saamaan.

    Laatikossa on sellainen omituisuus että kierroksilla vaihdettaessa 2-3 loota käy tavallaan vapaalla ennenkuin veto jatkuu,kaasua nostaessa ei ongelmaa,mistä moinen johtuu??

    Boorit oli ottanut kipeetä siinä stator supportissa(edellä mainitun asian takia?) ja ajatuksissa remppa muutenkin,että mitähän kaikkee kannattas sinne laitella että kestää sitten jatkomyllytystäkin?.Sais varmaan kestää sen 600hv varmaan ainakin,lievällä varmuuskertoimella.
    Perusjutut tietysti mutta onko joku erikoisen herkkä paikka näissä??
     
  2. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Toi "vapaalla" käynti voi johtua siitä että staattorin vapaakytkin ei pidä vaan helppaa vaihtohetkellä.
     
  3. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Kyl 600 pitäis kestää aika perusroiskeilla. Manuaalikoneisto, syvä öljypohja ja huolehtii jäähdytyksestä.
     
  4. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Rieselrameissa toi supportti on kohtalaisen sama ja niistä revitään yli 1500 nyyttönin vääntöjä eli kyl se vakio aika pitkälle riittää.
    Kun sellaisen tilaat niin kattoo että tulee oikean kokoiselle tirektirumun helalle.
    [​IMG]
     
  5. Naumasto

    Naumasto 3rd gear

    Joo,kiitoksia.Manuaalikoneisto onkin ja syvempää aluöljypohjaa plus lauhdutin.
    Gummia tuossa on myös että pitoja jonkin verran on ja käyttö ei tosiaan oo mitään sunnuntaiajelua,käytännössä jos auto liikkuu niin kumi myös yleensä palaa.
     
  6. GBS

    GBS 2nd gear

    Erään turbiinikorjaajan sanoin.. Niin kauan kun pallo pyörii niin ei hätää.
     
  7. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Geeämmän toosissa on muuten ihan samat supportin boorit kuin 727 toosassa ja sisäänmenoakselin paksuuskin melko sama. 400 ja PG toosat vakiostaattorilla kestää parituhatta kaakkia.
     
  8. Mopuristi

    Mopuristi Gearhead

    Venttiilikoneisto tai 5.0:1 kick-down pannan vipu voi aiheuttaa tuota.
     
  9. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Niinku mitä?
     
    Mopuristi tykkää tästä.
  10. Mopuristi

    Mopuristi Gearhead

    No niiku tuota, että 2-3 vaihto kestää.
     
  11. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Toi 5:1 vipu "jarruttaa" 2-3 vaihtoa jos servoon ei ole tehty muutoksia.
     
  12. Ck

    Ck Gearhead

    Joo 5.0 vipuset aiheuttaa enemmän haittaa kun hyötyä. 2-3 vaihdot päällekkäin. 4.2 tai 3.8 on oikein sopiva 727 toosaan. Joissain 904 race toosissa on 5.0 toiminut. 3.2 toimii kans ihan hyvin jos ei oo mikään kiihdytyspeli
     
  13. Naumasto

    Naumasto 3rd gear

    Jaa,eli jos servoon on myös tehty muutoksia niin tämä 5:1 vipu ei niin haittaa,ymmärsinkö oikein?
    Ja vaihteet saa kyllä vaihtua kun meinataan,onko sitten joku näistä ed.vipuloisista paras tähän homman?
     
  14. Ck

    Ck Gearhead

    4.2 on sulle oikein sopiva. Pannaksi esim raybestoksen hiilikuituinen, edullinen ja kestää.
     
  15. Ck

    Ck Gearhead

    4.2 on sulle oikein sopiva. Pannaksi esim raybestoksen hiilikuituinen, edullinen ja kestää.
     
  16. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    3.8 viputin riittää katuvessassa oli sitä tehoa sitten kuinka paljon tahansa, ja toosa siis 727 .
    Jos haluu pikkasen hifimmät vaihdot niin tollanen pillettipervo ei paljon maksa.
    [​IMG]
     

Kerro tästä muillekin!