G-bodyt Suomessa

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Supreme, 5.2.2012.

  1. tsipi

    tsipi Gearhead

    Mistä hommasit sisustan osat, vai bongailitko purkuautoja sopivasti?

    Multa puuttus 5gen camino kattoverka ja oon täs funtsinu et tekeekö itte keinonahasta tms. Rockautossahan noita näytti olevan myynnissä, mutta onko kellään kokemuksia?
     
  2. maddis

    maddis Gearhead

    Itse päälystin Caminon kattoverhoilun uudestaan. Vanha roikku pahasti ja pehmustekin lähti kaapimalla. Laitoin sitten 5mm vaahtomuovin sinne pohjalle ja paksun kankaan päälle. Yllättävän hyvä tuli ensikertalaisen tekemäksi. Yhteen laitaan tuli pieni ryppy, mutta muuten tuli kyllä tehdastekoisen oloinen.
     
  3. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Juu jos sullanvaan on se oma kattoverhoilun "runko" olemassa ni siitä lähtee se fyllinki ihan kaapimalla veke. Ite laitoin senttisen superloonin kontaktiliimalla ja siihen sit ihan plyysikangas sprayliimalla kii ja nurkkien yli ni tuli hyvä :)
     
  4. ftms

    ftms Gearhead

    minä jätin superlonin kokonaan pois välistä. raaputtelin varovasti tiskiharjalla sen jäännökset irti tuosta muotostyroksipohjasta. pyysin pikkusysteriä katsomaan sellaista kangasta mikä olisi joustavaa ettei kulmat mene ryppyyn. se liimasi ensin ohuen (olisko ollut 1.5mm) huovan siihen ja sitten sen kankaan... tuli hiton hyvä. tekee vielä aurinkolipat samalla systeemillä

    minulla oli kaikki sisustan osat suht ok kunnossa - oli vain tyhmän väriset joten tarvittiin automaalarin apua... penkin verhoilu ja matto tuli rockautosta
     
    Camino'79 tykkää tästä.
  5. tsipi

    tsipi Gearhead

    Minulla on tuolla katossa pelkästään mikä lie styroksikorppu... Saa nähä painellaanko nyt eka vuos ihan semmosenaan. Jos jää pirun ylenpalttisesti aikaa ni voishan sitä keskittyä vähän tuohonki. Meinasin kenties ens vuonna ottaa sisustan muutenki käsittelyyn.
     
  6. Jonza

    Jonza 1st gear

    [​IMG]
    Tollanen nyt sitten tuli pihaan. Osaako joku ton moottorista vähän kertoa. Onko hyvä yhdistelmä? Mä en vielä noista kauheesti tiedä mitkä osat sopii hyvin toistensa kanssa[​IMG][​IMG]

    Muoks.. miksei nuo kuvat näy? Täytyykö muuttaa jotain asetuksia? Imgbb palvelua käytän.
     
  7. Camino'79

    Camino'79 Gearhead


    Juu se styroksikorppu on se alkuperänen "runko" mitä todennäköisimmin :)
     
  8. NonSenCe

    NonSenCe Gearhead

    hmm.. oliskos mulla nyt kolmas kesä kun ajan ilman sisäkattoa.. äänenvaimennuslevyt siellä katossa heijastelee. :D on pitänyt kaapia puhtaaksi ja korjata ehjäksi ja päällystää.. mutta kun ilmankin on pärjännyt hyvin ei oo ollu tarve tehdä.
     
    Camino'79 tykkää tästä.
  9. Camino'79

    Camino'79 Gearhead


    Mulla samalla konseptilla jo vissiin viides vuos capricessa :rotfl:
     
  10. ftms

    ftms Gearhead

    ensiviikolla pitäisi vihdoin laittaa ovet kiinni koriin peruskorjattujen saranoiden kanssa. saa nähdä toimiiko välyksettömästi... jousi kannattaa ilmeisesti laittaa paikalleen etukäteen ruuvipenkissä niin ei tarvitse tapella sen kanssa
     
  11. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Juu se jousen asentaminen siellä välissä on kyllä sen verran vittupersehommaa että en kyllä ite alkais :D
     
  12. menu*

    menu* Gearhead

  13. tsipi

    tsipi Gearhead

    Minä oon joskus puristanu jousen ja vetäny nippusiteillä sen läjään. Sitte vaan katko nipparit ku sai sen hollille..

    En kyllä muista mistä autosta.. Varmaa k1500 chevy oli kyseessä ku siihen tuli ainaki saranatapit vaihettua.

    Mulla on caballeroon uudet saranatapit ja puslat tossa oottamassa kans
     
  14. Petri R.

    Petri R. Double Gearhead

  15. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Tonkisin kuvakasaa ja tollane löyty. Transpiraatio ollu jo pari vee hukassa laittaa ajoon turpopannulla,
    [​IMG]

    Eilen katsoukkojenkaa jutskaillessa leimaonkelmaa ei tule mutta kuka väsää .
     
  16. ftms

    ftms Gearhead

    onko kenelläkään ideaa ja/tai kokemuksia missä kannattaisi teettää teipit että saisi SS raidat ja logot caminoon...
    samalla saisi modifioidut logot oviin ja takalaitaan. paljonkohan tuollaiset mahtaa maksaa?
     
  17. T-top

    T-top 1st gear

    HELP, mistä te etsitte originaaleja käytettyjä osia??
    Nyt olis kiikarissa 1985 Olds 442 punaisella sisustalla. Ei siis burgundy vaan ihan kirkkaan punainen. Tuon yksilön 2-puolainen ratti on ihan teurastettu, joten minua kiinnostaisi löytää originaali punainen tilalle.
    Googletus ja ebay ei ollut tie onneen.
    Onko jenkkilässä jotain purkaamoja jotka listaa osansa nettiin, vai onko ainoa tapa soitella tai mennä käymään purkaamoihin?
    Löytyiskö peräti uustuotantona jostain osia?

    Ja muutenkin, jos tuollainen G-body nyt talliin uitetaan, niin mistä kannattaa katsella perus kulutusosia alustaan, jarruihin, yms?
     
  18. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

  19. T-top

    T-top 1st gear

    Kiitokset Mudracer, tarkoittanet rockauto.comia mihin en ollutkaan aikaisemmin törmännyt.
    Mikä kertoo sen että en ole ehtinyt kahlaamaan tätä 113 sivuista ryhmää kuin ihan alusta.
    Nyt kun silmäsin tätä viimeistä sivua niin osui jo heti rockauto-kommentteja silmään...

    Kummastakaan (rockauto/gbodyparts) ei tosin löydy ao. 1985 Olds 442 punaista rattia, joten lisääkin vinkkejä mielellään ottaisin vastaan!
     
    Muokattu: 28.8.2018
  20. tsipi

    tsipi Gearhead

    Pääosin puljut myy aftermarket osia. Tuskin tulet minkään firman luetteloista löytämään orkkisrattia. Itellä buickin kanssa samantyyppisille pisteosille paras apu tuli v8buick.com foorumilta. Eli eti vastaava oldsien sivusto ja laita ostoilmotusta. Tässä helpottaa huomattavasti jos otat johonki kontituspaikalle jenkeissä. Kaikki ei välttämättä halua lähettää suomeen ja postikulut voi olla yksityisille semmoset et se grantin ratti alkaaki näyttää sun silmään ihan hyvältä.

    Ite itseasiassa metsästin 69 rivieraan orkkisrattia. Turhaa oli metsästys ku kaikki oli halkeillu samalla tavalla ku se mikä mulla on kiinni...joku päivä otan sen työnalle ja teen siitä uuden.
     

Kerro tästä muillekin!