Mustang 03 3.8 v6 kytkin ongelmia

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja Hessu1972, 18.8.2018.

  1. Hessu1972

    Hessu1972 1st gear

    Oisko täällä tietoa Mustang 03 3.8 v6 kytkimestä. Ennen kytkimen vaihtoa oli tärinä polkimessa ja painelaakerista kuului ääni jonka syystä vaihdettiin uusi Kytkinpaketti . kytkinpoljin tärrää ajon aikana uudella kytkimelläkin.missä vika?
    Sitten toinen kysymys. Kun laittaa pakin päälle lähtee peruutteleen auto alkaa jonkin verran vapisee ( ei taida olla kohmeloa kumminkaan) .
     
  2. autoilija

    autoilija Gearhead

    Asiasta mitään tiedä mutta jenkkisivustoilla useilla samaa vikaa. Viaksi sanotaan tyyppivikana olevan kytkinvaijerin säätö, kaiketi siinä sellainen on sitten. Tai sitten itse painelaakeri jonka pitäisi olla alkuperäinen Ford- osa, muut ei kestä.
    Koko auton vapina vois olla laatikon tukikumi joka loppu.
    Tai sitten itse lootasta on kytkinakselin laakerointi jommastakummasta päästä niin väljä että vispaa sieltä.
     
  3. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Ohimennen jos saa kysyä, millane millanen tollanen 3.8 musse on manuaalin kera ajella?
     
  4. Hessu1972

    Hessu1972 1st gear

    Ihan hyvä. Sais olla vähä enempi potkua se korjaantuu vaihtamalla vähän osia.
     
  5. VilleTre

    VilleTre 3rd gear

    Asiasta mitään kummemmin tietämättä;mites vauhtipyörä? Joka eurorinkelissä saa vaihtaa sen myös nykyään..
     
  6. Buick-T

    Buick-T 2nd gear

    Itsestänihän tuli juuri -95 Mustangin omistaja, V6 ja kova loota. Ei taida kaikinpuolin tekniikka olla enää samaa, mutta ongelma on. Oikeastaan tuon peruuttamisen aikana tapahtuvan tärinän huomasin vasta auton kotiin raahattuani, parkkiruudusta kun joutuu peruuttamaan loivaan ylämäkeen...
    Painelaakeri kitisee, poistuu kun painaa millin pari kytkinpoljinta, eli laakeri lienee ainakin sökönä. Kytkin vaihtoon, jahka ehtii. Mutta tuntuu hemmetin jäykältä ja täristää. Ei silti luista. Tuttu mies tosin sanoi että noissa tuppaa olemaan jäykkä kytkin, ja minäkin pitkään ajellut vain automaatilla...

    Onko tullut mitään lisäselvyyttä asiaan? Kiinnostaisi itseäkin, mihin pitäisi varautua.

    PS: Omassa tapauksessa pelkään perää tai laatikkoa, koska pitää lievää ulinaa vapaalla rullatessa, ulina poistuu kytkintä painamalla. Kiihdytettäessä/tasakaasulla mentäessä ei ongelmaa. Lisäksi tosin kuuluu (yksittäinen) kolahdus välillä vaihteenvaihdon jälkeen. Mielestäni kuskin takaa. Eli luultavasti eri ongelma, mutta mulla voisi olla sekä-että.
     
  7. Hessu1972

    Hessu1972 1st gear

    Ei viellä selkoa kytkimen ääneen. Talvella täytyy purkaa ja tutkia asiaa enempi. Itselläni loppu painelaakerin ääni ,kun automaattisäädön väliin laittoon kumitutin, ettei poljin pääse liian ylös. En sitten tiedä onko hyvä. Mutta viittii ajella kylillä ilman vikinää. Jos jollain on tietoa mistä alkais etsiin vikaa ois kyllä hyvä. Tärinästä sain yheltä asentajanta vinkkiä vois tulla vaihelaatikon akselin laakerin väljyydestä. Ei sata varmaa kumminkaan.
     

Kerro tästä muillekin!