305 ei vedä kunnolla

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Ruumis, 19.8.2018.

  1. Ruumis

    Ruumis 3rd gear

    305+th350 yhdistelmä.

    Jarrua vasten jos härnää kaasulla, meinaa auto sammua ja ei vain jaksa vetää. Auto myös todella tehoton ryömintävauhdissa ja pihaan ajaminenkin pikkasen haasteellista loivaan ylämäkeen.
    Kun saa auton n.30km/h nopeuteen niin vetää hyvin ja toimii niinkuin pitää.

    Laatikko ei luista.

    Paikallaan ollessa ottaa hyvin kierroksia ja kuullostaa terveelle.

    Voiko laatikko oireilla niin että pistää hanttiin?
     
  2. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Sytkä myöhäsellä? o_O
     
  3. hantta

    hantta Double Gearhead

    Ennakot eivät toimi lainkaan ;)
     
  4. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    No, mitä on jo tutkittu/tarkistettu? Lähtötiedoilla saa vain arvauksia.
     
    Karpov tykkää tästä.
  5. KKOSKINEN

    KKOSKINEN Gearhead

    Esitetty kysymyshän liittyy vaihteistoon.
     
  6. hantta

    hantta Double Gearhead

    Ja esitetty vastaus liittyy virranjakajaan ;)
     
  7. Weijari

    Weijari Gearhead

    Eli kuvatuilla oireilla kyseessä tuskin on laatikko.
     
  8. Ruumis

    Ruumis 3rd gear

    Lähtötiedoilla tässä kysyttiinki vain laatikosta.

    Auto itessään on vasta pari päivää ollu mulla ja kerinnyt vasta muutaman tunnin perehtyä.

    Mut nyt tulee lisää kysymyksiä..

    Tähän mennessä on tarkistettu mahdolliset vuodot imusarjassa, letkuissa yms. vikaa ei löytynyt.
    Varmasti hyvä kaasutin, mikä pelasi toisessa autossa tuli pultattua kiinni, mutta ei vaikutusta(oli toivoa että kiihdytyspumppu ois ollu rikki)

    Alipaine jakajalle tulee timed vacuumista, on kokeiltu tulpattuna. En ole kokeillut ported vacuumia.

    Kuitenkin tää pelaa ja vetää ihan hyvin kun on vaan se reilu 30 km/h vauhtia. Pintakaasupaukku on vää täysin poissa. Ei nyi tai katko, vaan ei yksinkertaisesti jaksa ja sammuu, jos enemmän antaa paikaltaan lähtiessä kaasua.
    Jarrua vasten polkiessa häviää alipaine ja jarrupoljin muuttuu kovaksi--->sammuu..
    Sentakia sytkävikaan on vaikea uskoa, koska sillon uskoisin oirelun olevan aika pätkivää tai perinteistä liekinheitinshowta pellin alla.
    Ei takuulla sudi edes jäällä.

    Ihankuin joku löisi hanttiin.

    Vielä muutama ehdotus..
    -Bensapumppu ei jaksa tuottaa kakkua matalilla kierroksilla?
    -Turbiini?

    Voiko sytkä oireilla tollei "huomaamatta"?


    Yleensä mun ongelmat on olleet vähän eri osaalueella näitten kanssa, eli pintakaasulla toimii mutta muuten pätkiny yms.. tää on eka potilas mikä näin oireille.
     
  9. Weijari

    Weijari Gearhead

    Jos siellä on keskipakolimput kunnolla jumissa ja/tai jouset poikki, niin ennakot ei välttämättä riitä osakaasulla ja laihalla seoksella. Sama jos alipaineesta on kello puhki. Onko mitään eroa käytöksessä alipaine kytkettynä tai irti?
     
  10. Ruumis

    Ruumis 3rd gear

    Alipainekello on ehjä. Limput liikkui ihan hyvin eikä takertele. Pientä hapettumaa oli, mutta ne ei aiheuta ongelmia. Pystysuunnassa jakajassa oli pikkasen väljää. Paljonko on vielä ok?
    Jakajan kannen keskellä oleva nasta oli takertunut ylös, eikä liikkunut ollenkaan. Eli toi vois selittää nämä oireilut. Nehän jousen varassa painaa kevyesti pyöriään..
    Onneks on jemmassa joku uus accelin corrected jakajan kansi ja pyörijä, laittelen ne kiinni ja lyön tulille.. informoin auttoko siltä varalta että jos jollain muullakin vastaavaa ongelmaa joskus löytyy.
     
    Muokattu: 25.8.2018
  11. z 900

    z 900 Gearhead

    Tämä voi olla kaukaa haettu ongelma..
    Mulla oli kerran moppe joka ei meinannu pienellä keirroksilla toimia oikein kunnolla.Lopulta vika oli kaasuttimen ja imusarjan välissä...
    Imusarjassa oli neljä reikää mutta tiiviste oli yhdellä isolla reiällä ja se sekoitti seokset kun kaasu oli pienellä,kun vaihdoin nelireikäisen tiivisteen niin ongelma ratkesi sillä.
     
  12. Ruumis

    Ruumis 3rd gear

    Tässä tapauksessa on q-jet korvattu edelillä sisältäen oikean adapteripalikan. Uusin tiivisteet samalla kun vaihdoin varmana ehjän kaasarin toisen 305 päältä. Kaasutinpuoli on jees.

    z 900 lainaten, tuommoiseen tapaukseen on tullut kerran törmättyä, ja aiheutti juuri tollasta ongelmaa.
     
    z 900 tykkää tästä.
  13. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Oiskos ne ennakot paha mitata ni voidaan niitä pohtia?
     
    Karpov tykkää tästä.
  14. Ruumis

    Ruumis 3rd gear

    Pitää ostella lamppu, sitten voidaan niitä ihmetellä.
     
    Camino'79 tykkää tästä.
  15. Camino'79

    Camino'79 Gearhead


    Motonetistä säädettävä lamppu ni helppaa kummasti
     
  16. Ruumis

    Ruumis 3rd gear

    Uus pyörijä ja jakajan kansi kiinni. Ei juurikaan vaikutusta. Pystysuunnassa oli jakajassa väljää joku 4-5mm kun pyörijästä nosti.
     
  17. z 900

    z 900 Gearhead

    Onkohan vika jo selvinnyt?
     
  18. dbltrbl

    dbltrbl Gearhead

    Oisko "The stator clutch (or sprague unit) can fail. If the stator is allowed to turn in either direction, the TC will lose its ability to allow the TC to torque multiply. When this failure occurs, it will feel like the vehicle is very sluggish from take off."?
     
  19. Ruumis

    Ruumis 3rd gear

    Laatikko rupes ääntämään... Moottoripuolella kaikki ok.
     
  20. Ruumis

    Ruumis 3rd gear

    Tuossapa se vika taitaa ollakkin.. eli ehjää turbiinia kehiin.
     

Kerro tästä muillekin!