Migin osto

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Työkalut, koneet ja tarvikkeet', aloittaja cuda69, 28.11.2015.

  1. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    No jostain kiertonetistä kun katselee myytyjen koneiden hintaa, niin tulee kyllä mieleen, että menneisyydessäkö ne tarjoajat elää.
    vanhoista iänikuisista amiskäytössä olleista kempeistä maksetaan toista tonnia. Onhan ne rautaa mutta uutta saa samaan hintaan, takuulla.
     
    pantera ja Camino'79 tykkäävät tästä.
  2. LUM-1

    LUM-1 Gearhead

    en ku ei ollu ku mustalle lankaa kelassa
    mut paksun lootuun suli paremmin ku tolla 200sella jolle 5 millä on jo liikaa
     
  3. pantera

    pantera Double Gearhead

    Mulla on 80-luvun alusta ollu sininen 3vaihe kemppi 163 sp jossa on hiilenpidin kuumien antoon, ikinä en oo käyttäny tota kuumajutskaa kun on pillitkin.
    Mulla meni ohjauskortti ihan mitään varoituksia , löysin käytetyn toimivan, uusia ei oo saanu aikoihin. langansyöttörullat on aika kuluneet, uusia ei saa enää.
    Tekis kyllä mieli ostaa uus joku yli 250 a kone mutta kun toi vanhakin pelaa niin pärjää ilmankin
     
  4. moottorinlohko

    moottorinlohko Gearhead

    253 kemppi,nyt tein ison homman sillä,on vaan s-nan hyvä peli,pellille pikku virralla parin millin saumaa,ei paljon vetele,toisaalta paksut raudat niin suhisee vaan kun sulaa leveetä saumaa,entinen kemppikin oli ihan hyvä mutta nyt täytyy kyllä sanoa että mukavaa on hitsaaminen,4 veto langalleja on myös hiilenpidike ja sille oma toiminta.iso peukku kempille
     
    sdfsd tykkää tästä.
  5. speedy

    speedy Double Gearhead

    Paskalla koneella tulee kyllä se tunne, ettei ikinä opi hitsaamaan o_O
     
    Camino'79 tykkää tästä.
  6. mietmi-3

    mietmi-3 Double Gearhead

    Meillähän on Jussin kans samallaiset koneet ja samat mielipiteet Migatronikista. Mun kone tosin tuli uutena mutta noin 25vuotta ja lukemattomat lankakelat oon hitsaillut. Pelaa kuin junan vessa ;) .
     
    Jussi289 tykkää tästä.
  7. mpower

    mpower Double Gearhead Bannattu

    Mulla oli aikoinaan Migatronic 180A voimavirtakone,hyvä vehje,hiilarilla hitsasin.80-luvulla ostettu uutena.Aika paksuakin
    meni jos virrat täysillä ja hitsin muodosta riippuen kunnon viisteet esim.paksuun lattarautaan teki.
     
  8. Camino'79

    Camino'79 Gearhead


    Juu tuo seevaaminen pelastaa sen pienen koneen kanssa tehdessä.

    Ja em. Että huonolla koneella ei opi hitsaamaan on myöskin totta. Ja mikä mun mielestä ois amiksessa ym. Tärkeintä olis että pääsis amatöörit kokeilemaan enain vähän paksumpaan rautaan kuin milliseen peltiin niin siinä oppis sitä virran ja langansyötön säätöä ja hitsisulan kontrollointiakin paljon paremmin kuin se ainainen "hups, tuli reikä" ja sit sitä samaa reiänsulatusta jatketaan ja toivotaan että opitaan hitsaamaan o_O
     
    caprice305 tykkää tästä.
  9. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Toi tukeva kone on hyvä, vissiin siinä on "vääntöä" sit. Kun mulla on säädöt liki aina samassa, jännite vitosessa ja lankaa tulee kolmosella, ohutpellistä lattarautaan. Joskus umpijöötiin vetäessä saatan laittaa kutosen ja 3,5.
     
  10. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    ainaki ite huomannu että jossain paskasissa autopelleissä iso voimavirtakone pelittää jostain syystä paremmin, syttyy paremmin ja hitsaa paremmin ja kaikki on parempaa vrt. valovirta kone. Molemmilla olen hitsannu ja ei tule valovirtakonetta oikeestaan enää käytettyä muuta kuin sillain että jos täytyy ottaa kone mukaan johonkin. Puhtaissa raudoissa ei niin isoa eroa ole paitti sitten kun alkaa hönkä loppumaan valovirtakoneesta kesken. Voimavirta kone kai joku 250A, en muista mikä valovirtakone oli, kuitenkin niitä pienimpiä harraste kemppi miggejä.
     
    Muokattu: 17.9.2018
  11. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    ei migin kuulu suhista vaan rätistä tasasesti.
     
  12. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    noihin varmaan saa osia vielä mutta kun niitä törkeitä rahasummia tarjotaan jostain sellasistakin vekottimista mihin ei saa mitään osia, ei siis yhtään mitään.
     
  13. Tunaman

    Tunaman 3rd gear

    253:n menee nollakasin langalla ja seoskaasulla kuumakaarelle ja sen saundi on suhina.
    Ritinä on lyhytkaarta ja rätinä sekakaarta.
     
  14. f34

    f34 Double Gearhead

    Sama ääni kun paperia repii, on kans hyvä migin ääneksi.
     
  15. Rotten

    Rotten Gearhead

    Opettelee eka hitsaa, nii sit voi vetää paskallakin koneella! :poff:
    On se hyvä kone, hyvä kone, mut se vaan et tarviiko kerran vuodessa vai monta kertaa viikossa ( jos ei tonneja oo löysää taskussa) vaikuttaa siihen mikä "kannattaa" hommata!
     
    Jussi289 ja sdfsd tykkäävät tästä.
  16. urho3

    urho3 Gearhead

    Minä oon hitsannut kaverin Bilteman magilla niin ihan hyvin toyotan helmapelti paikkaantu silläkin.
     
  17. Rotten

    Rotten Gearhead

    Ex appiukon volkkariin hitsasin puikolla, uudet helmat ja lattiaan paikan, lattiaan joutu työntää toisella kädellä lisäainetta, eli puikkoo siihen, et sai sulan jäämään kiinni!
    Kyllä kiitos, mielellään oisin tehnyt tuonkin, sisällä 4500 kempomatikilla, vai mitä lienee olikaan, mut mut..
     
  18. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Nyt ku tää valu siihen, et saako köyhä tehä passkaa, koska huono kone. Ei saa. Hitsi on kuitenkin yks harrastajan perustarve, jota tarvii vaikka missä. Kannattaa skipata se vaihe, et sulla on just rahaa ostaa se paska ja säästää vähän lisää. Pahimmillaan se paska kone tappaa koko harrastuksen.
     
    f34, Camino'79, Filth ja 1 muu tykkäävät tästä.
  19. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Runkoa voi hitsailla puikko koneella mutta kyl helmapellit alkaa olemaan puikolla jo aika epätoivosia.
     
    Jussi289 tykkää tästä.
  20. Rotten

    Rotten Gearhead

    Se oli epätoivoinen teko, mut ei just siihen hätään vaihtoehtoja. Jälki ei nyt mitään kehumisen arvoista ollut, mutta kyllä mie sen kiinni laitoin ja pysyi! Eikä tuo jalkoasennossa täpätty pellin palanenkaan, sitä volkkaria huonontanut. Se vaikka ois ollut kolmen tonnin koneet, ois sitä juurikaan paremmin tehnyt (no helma ois ollut kivempi tehdä) tekohengitystä ja elvytystä, et sai vielä sen muutaman kuukauden ajaa, paaliin menossa ja "uus" tulossa, mut ei sattunut siihen leimaamis aikaan heidän rahallinen tilanne!
     
    sdfsd tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!