Mopar 440 kaasari vs E.F.I.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Jora78, 21.9.2018.

  1. Jora78

    Jora78 Gearhead

  2. ImpJay

    ImpJay 3rd gear

    Silti ainakin omasta mielestä kaasari on parempi valinta ``vanhassa`` moottorissa.
     
  3. Inlinee

    Inlinee Gearhead

    Varsinki 2x4 on jotain kaunista.... :cool:
     
  4. xarper

    xarper Gearhead

  5. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Kaasari toimittaa parempaa seosta kuin ruisku joka vaan räkii bensapisaroita ilman joukkoon sykäyksittäin.
     
  6. ImpJay

    ImpJay 3rd gear

    Tunnel ram unohtu. Isoihin lotjiin ehkä kumminkin jotain pellin alle mahtuvaa.
     
    SauliK tykkää tästä.
  7. xarper

    xarper Gearhead

    Ja kaasari vs 8 piste ruisku on imuilma myös merkittävästi viileempää.
     
  8. Poni -69

    Poni -69 3rd gear

    No,mulla ainaki MSD Atomic toimii Chargerissa 11.03 sekuntia 402m matkalla läpät auki..ja muutenkin moitteetta.:)
    Toimi siinä 830 hollikkaki,en sitä sano..12 ja risat s.
    Tosin en oo nokan vaihdon ja porttauksen jälkeen kaasaria testannut että hieman kyllä ens kesänä kiinnostas hetkeks palata vanhaan,mielenkiinnosta:)
    Ja dynossa pitäs ehtiä vielä tälle syksyä piipahtaa,sais jotain faktaa.
     
    Rotten ja Herje tykkäävät tästä.
  9. MJF

    MJF Double Gearhead

    Eiköhän tuo lie kaikille selvä asia että ruiskulla haetaan muita ominaisuuksia kuin huipputehoa.
     
    LPV tykkää tästä.
  10. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Kaasari on niin saata*** antiikkinen että mitään järkeä. Jos haluaa ajaa ilman ongelmia, että lämpötilanvaihtelut sotkee yms, niin ruisku on nykypäivää.
    Kaikki ketkä huutelee että kaasari on ok, unohtaa sen että se ei toimi kuin tyhjäkäynnillä tai wot.
    Ainut minkä voi lukea kaasarin hyödyksi on polttoaineen höyrystymisestä johtuva imuilman lämpötilan aleneminen. Jolla saadaan 3-8hp lisää.
    Uusin Engine Masters.
     
    LPV ja 1purehell tykkäävät tästä.
  11. mpower

    mpower Double Gearhead Bannattu

    Kaasarimiesten kiusaksi laitoin videon ruiskun "räkimisestä"!:p
     
    kapa73 ja Lowry tykkäävät tästä.
  12. xarper

    xarper Gearhead

    Eli et vain osaa säätää siis.
     
  13. Diktaattori

    Diktaattori 2nd gear

    Pitääkös jakajan alipaine ottaa läppien ylä vai alapuolelta?
     
    artsiracing tykkää tästä.
  14. 3964

    3964 3rd gear

    Tuossa on muutenkin tuo imusarjan tyyppi osunut.
    Se ei sotke sylinteri toistaan vaikka sattuu overlappia olemaan.
     
  15. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Kaasari ei ole riippuvainen 40 vuotta vanhan lintan kotiseppien huonosti tekemistä sähköistä. Se ei juuri välitä vuotavista tulpanjohdoista. Sen vianselvitys ei ole rakettitiedettä.

    Ruiskun ainoa ominaisuus missä se lyö kaasarin, on kylmäkäynnistysominaisuudet, niissäkin oikein toimivalla ryypyllä oleva kaasari pääsee liki. Ja oonpa ite ajanut yhen talven dominaattorilla jossa ei oo ryyppyä laisinkaan ja normiholikoilla joiden manuaaliryyppy on käyttökelvoton. 20+ pakkasilla se kyl vaati jonkuverran pelaamista ennenku liikkeelle. Tehdassähköryypyillä noi aftermarket kaasarit toimii aika hyvin talvellakin oikein säädettynä, ei niis uusinakaan ollu muuta.

    Mul on itellä ollut sekä ruiskuja että kaasareita, aftermarket ruiskuja ehkä kymmenkunta,kaasareita varmaan sata. Se vähä mitä noiden kans oon pelannut, en oo vakuuttunut yhdenkään "kaasariruiskun" erinomaisuudesta. Aika moni on vaihtanut takasin kaasariin, jotkut sinnittelevät. Läpiahdetut on oma maailmansa, niihinkään en ehkä kaasriruiskua ensimmäisenä olis työntämässä, mut ehkä mitenkin ohi kaasrin jos se spruutta ahtoa tukee.

    Kaks kesää tos hiljattain painittiin yhden itseoppivan ameriikanruiskun kanssa pötsyen ja paukkuen, kunnes heivattiin siit matopurkki hevosen vittuun ja pantiin mega tilalle ohjaamaan. Nyt pelaa varsin jees.

    Mut each to his own; ei noit tarvi järkiperusteilla yleensäkään perustella vanhoja linttoja. Jos siin pitää olla ruisku, ni sit pitää. Ehkä siin pitäis ola myös neljä venaa per sylinteri, ja mitä ne työntötangot on jne? Mä kyl mieluusti laitan kaasareilla muut ku noi läpiahdetut.
     
    ImpJay, xarper, artsiracing ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  16. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Tavallaan jopa kannustan ihmisiä siirtymään ruiskuihin.
    Siitä on nimittäin paljon enemmän hyötyä juuri kaasarimiehille, kun hyviä mehumaijoja jää tarpeettomaksi ja niitä voi hankkia edullisesti! :D
    Ja "itseoppivista" polttoainesysteemeistä se kaasari on yksinkertaisuudessaan ja helppoudessaan edelleen kaikkein nerokkain.
    Mutta hankkikaa vaan ruiskuja, eikä mitään väliä minkä tyyppisiä!
     
    Rotten, max, Diktaattori ja 1 muu tykkäävät tästä.
  17. username

    username Gearhead

    Voi myös valita jonkun aatamin aikaisen ruiskun, joka suihkuttaa jatkuvasti.:D
     
    MJF tykkää tästä.
  18. MJF

    MJF Double Gearhead

    Kyllä k-jettikin oli ylivoimainen kaasariin verrattuna :D
     
  19. Pexi1979

    Pexi1979 1st gear

    Ei ikinä ported vacuumiin vaikka mitä sanotaan. Mitä ruiskuun tulee niin itse mielenkiinnosta tutustuin semmoseen ja hyvin ne saa pelaamaan, mutta kannattaa ensin tutustua hieman aiheeseen. En nyt näe suurta eroa kaasarin ja ruiskun välillä kuhan muut laitteet toimii niinkuin pitää.

    Ruiskun ehdoton + puoli on se että jos tykkää viritellä/ muutella kokoonpanoa niin ruisku hoitaa loput ja varmista ruiskua ostaessa että jättää mahdolliset kehittämis varat.

    Jos haluaa itse säätää ja säheltää niin ruisku on siihenkin hyvä laite.

    Kerralla tehty moottori ja siihen dynolla säädetty kaasari on kans aina varma valinta.
     

Kerro tästä muillekin!