Aloittelija opiskelee - 77 Lincolnin tavoille

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja isalmela, 11.6.2017.

  1. isalmela

    isalmela Gearhead

    Kun jostain vaan saisi tuon selville? Ei se minusta tunnu hirveän kovilla kierroksilla käyvän? 50 mph menee vielä oikein nätisti ja 60 mph moottorin ääntä on jo jonkin verran.
     
  2. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Perän kopassa on ainakin ollut metalliliuska missä merkintä. Esim .55 = 3.55 ja .10 = 4.10 . Jos on L kirjain siinä niin Limited slip. Usein tuo merkintä on just kiinnitysruuvin kohdilla.
     
    isalmela tykkää tästä.
  3. Keränen

    Keränen Gearhead

    Vähän kuulostaa korkealta nuo kulutuslukemat. Itsellä 1967 Ford Custom vähän ruuvatulla 468cid + C4 + 2.8. Varttimailin loppunopeudeksi saatiin 171kmh lukottomalla perällä. Kulutus maantieajossa rajoitusten mukaan 14,5l/100km(vaasa-oulu). Tein kuukausi sitten 1200km reissun ja keskikulutus 15,2.
     
    isalmela tykkää tästä.
  4. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Neljä-kympillä ei kyl tartte ihmetellä, jos vähän bensaa menee. Toki hyppää hyvin isompikin.
     
  5. isalmela

    isalmela Gearhead

    Tänään saatiin yksi "Iisakin kirkko" valmiiksi. Uskokaa tai älkää: Lincolnissa on uusi vinyylikatto. Riemua pudottaa vitutukseen asti venyneet aikataulut. Kesäkuussa sovittiin työstä, syyskuun puolen välin maissa auto saatiin työn alle ja 15 min sitten tuli auto verhoomolta kotipihaan lumi/räntähyhmän peitossa. Toivottavasti sään haltija armahtaa vielä sen verran, että saan auton loppuviikosta tallille öljynvaihtoon, pesuun ja ensi viikolla talvisäilytykseen.
     
    ImpJay, Holley, Pertti K ja 3 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  6. Carpenter

    Carpenter Double Gearhead

    Hienoa! Paljonko tuli kaikkineen maksamaan? Muutaman kuvankin pystyisin katsomaan... :)
     
  7. isalmela

    isalmela Gearhead

    Minäpä laitan muutaman kuvan viikonloppuna pesun jälkeen , jos tuo pirssi suostuu lähtemään käyntiin ilman moottorin lämmitintä. Voin laittaa sulle kuvan laskuerittelystä, pistä vaikka sun sähköpostiosoite yv:nä.
     
  8. isalmela

    isalmela Gearhead

    Yritin kysellä jo tuolla verhoiluketjussa, mutta laitetaanpa kysymys tähänkin jos alkaisi vastauksia tulemaan.

    Mikä olisi hyvä suoja/hoitoaine uudelle vinyylikatolle? Valkoinen katto, eli pitäisi pysyä puhtaana ja pysyä kimmoisana, ettei ala taas kutistumaan ja halkeilemaan kuten tuo vanha.
     
  9. isalmela

    isalmela Gearhead

    Ei näköjään löytynyt perävälityksestäkään selitystä korkeahkoon kulutukseen. Ällistelin aikani auton tyyppikoodeja ja tavasin shop manuaalia. Ratio code 1 tarkoittaa näköjään 2.50
     
  10. JoRkKiS

    JoRkKiS Gearhead

    Voisiko olla ihan ominaisuus ?
    Ja kuinka paljon on ollut kaupunkia tosiaan vaikka laitoitkin, että pääasiassa matkaa kun lyhkäset kaupunki siirtymät kyllä nostaa ämpärikaupalla sitä kulutusta näissä.
    Ja tottahan siinä on hillitön ero ajaako 100 vai 80:iä.

    Ja sitten kun on jo tuon ikäinen niin on joitain ihania saastelaitteita jotka varmaan vähentävät päästöjä, mutta eivät kylläkään kulutusta vaan monasti päin vastoin.
    Nokan ajoitus esim. on käsittääkseni tuon ikäisessä jo hyvin paljon myöhästetty päästösyistä verrattuna siihen miten on alkujaan ajateltu toimivan.

    Eli kaiketi vois olla jotain iloa ja tulla jotain voimaakin ehkäpä jos nokka-akselin rattaan käännät 0 asentoon tahi siihen mihin tehdas sen alkujaan on tarkoittanutkin (Monessa jakopääsarjassa on nokkapyörälle muutamia eri asentoja ja merkkejä juuri tästä syystä).

    Ei nyt tietty välttämättä paranna kovinkaan paljon taloutta, mutta olisi ns. helppo konsti vielä ja saisi muutaman hevosenkin kaupanpäälle varsinaisesti muuttamatta mitään.

    Mielestäni oma -69 linko veisi ehkä n.15l maantiellä (80kmh) voi olla huuhaatakin ja arviointivirhettä vaikka kuinka ja eritoten unelmaa :D

    - Jussi
     
    isalmela tykkää tästä.
  11. isalmela

    isalmela Gearhead

    Tässä siis kuvareportaasia.

    Yleiskuva:

    [​IMG]

    Takakulma:

    [​IMG]

    Toinen takakulma:

    [​IMG]

    Pikkuisen on semmoinen ristiriitainen olo tuosta työnlaadusta. Vaikeita kohtia nuo missä on jyrkkiä kulmia. Pääasia kai se on että yleisolemus on siisti eikä vettä vuoda vääriin paikkoihin. Pari tallikaveria katsoi tuota työnjälkeä ja sanoi, ettei itse pystyisi parempaan. Tuohan on yhdestä isosta vinyyliarkista leikattu ja muokattu. Eniten ehkä tympäisee nuo vinyylikaton listat, jotka Amerikan Joe on sotkenut maalisumulla joskus 90-luvulla. Sovittiin että listat hiotaan ja maalataan ennen paikalleen laittoa. Se on jäänyt tekemättä. Voisin melkein soittaa verhoomoon vielä huomenna ennen kuin maksan laskua, että haluavatko siistiä jälkiä vielä esim keväällä. Luulen että kiinnostusta ei löydy. Silloin kun aikataulu alkaa venymään, työn jäljestäkin löytyy usein parannettavaa. Tuossa vielä muutama yksityiskohta joissa mulla vähän "silmä sairastaa".

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    Muokattu: 25.11.2018
  12. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    No eipä tuo asennus ihan ammattilaiselta näytä.
     
  13. Carpenter

    Carpenter Double Gearhead

    Ensin katsoin että ns. yleisilme näytti siistiltä mutta ikkunoiden reunoihin on näemmä
    laitettu jotain sikaa tms. saumamassaa, ei oikein. Tuossa kuvassa jossa näkyy takalasin
    oikea yläkulma niin onko sitä pyyhitty jollain esim. tinnerillä jolloin uudesta "vinyylistä"
    on lähtenyt väri? Jos näkyvillä on virheitä niin onko varmaa ettei niitä ole piilossa...

    Kerran olen oikein kunnolla oppirahat maksanut kun maksoin laskun ennen kuin tein
    reklamaation! Moni ei ole enää yhtään kiinnostunut asiasta kun on rahat saanut!

    Usein eri asia jos on vuosia ollut ns. vakioasiakas ja aina hoitanut asiansa kunnolla, mutta
    jos tulee yhtäkkiä "paikalle" niin palvelussa on aivan eri sävy.

    Sitten vielä, moni luulee että saa työn (minkä tahansa) laadukkaammin kun sanoo ettei sillä
    ole mitään kiirettä mutta yleensä käy aivan toisin, lopussa se kiire tulee ja sitten se tehdään
    hätäisesti ja mikähän siinä kärsii, laatu ja yleensä alkuperäinen kustannusarviokaan ei pidä
    paikkaansa, tuon jälkimmäisen toki ymmärrän jos tulee yllätyksiä/lisätöitä.
     
    isalmela tykkää tästä.
  14. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    Kyllähän noita reunoja voisi hieman viimeistellä.
    Paras olisi, jos olisi jonkinlaiset listat vakiona.
     
  15. isalmela

    isalmela Gearhead

    Kävin töiden jälkeen hieromassa Turtle wax kumin- ja muovinhoitoainetta kattoon. Putsailin samalla auton maalipinnasta omia sormenjälkiä, ilmansaasteiden ja pakokaasujen jättämiä nokijälkiä ym vähän ärtsymmällä pesuaineella. Kyllä se puhtaana ja puunattuna hirveän komealta näyttää! Talven aikana ehtinee tulla jonkunlainen ikävä sekä autoa että autoharrastusta kohtaan :rolleyes:
     
    Ismoskosmos ja Carpenter tykkäävät tästä.
  16. Ismoskosmos

    Ismoskosmos Double Gearhead

    No niin tulihan se tämäkin topikki luettua läpikotaisin. Vaikka melkolailla vanhempaa kalustoa itellä ollu, mutta luukkulamppu Linkit on poikkeus jotka jaksaa kiehtoa aina vaan. Neliovisia oon katellu Ameriikoista sivusilmällä, van on tuo Coupekin hieno ku ei oo sitä ikävää takapaksin kohoumaa.

    Joku kitisi mustakylkirenkaista tuossa matkan varrella, van minun 'Cannonissa' olisi ehottomasti mustakyljet. Etenkin pillerikapseleilla toisi mukavasti rähinää pönötyksen keskelle. Jatketaan samaan malliin ja kiitokset hyvästä Topikista!
     
    isalmela tykkää tästä.
  17. ImpJay

    ImpJay 3rd gear

    Makuasia, mutta Cannon-Lincissä pitäisi olla pelkät peltivanteet kohotekstirenkailla. Tuommoinen perus-Conti vaatii valkosivuja.
     
  18. Ismoskosmos

    Ismoskosmos Double Gearhead

    Jaa minä oon laskenu Cannoniksi kaikki luukkulamppu Lincolnit. Piru jotta mulla on vaikea hyväksyä mitää kapeita valkosivuja. Joko mennään leveellä ( Autot joihin ne oikeasti käy) tai sitten mennään mustana. Joo makujahan ne vain... Paitsi, jotta jos on ihan pakko kikkailla joillakin viispuolavanteilla niin silloin kapeat siivut. Jea! Mutta sittenhän ei puhuta Möhkö Linkeistä enää ollenkaan.

    No lisätään vielä, jotta nimenomaan pillerikapseleilla toimii minusta mustakylki. Kokopeittävät on sitten, jotta olisko parempi ilman... No joo eipä tästä sen enempää Komia auto Iisalmelalla.
     
    Muokattu: 26.11.2018
  19. faikku66

    faikku66 Double Gearhead

     
    Vuokralainen ja isalmela tykkäävät tästä.
  20. isalmela

    isalmela Gearhead

    Kiitoksia! Mukavan runsaslukuista joukkoa on tämmöinen aloittelija hämmästelee -topikki kiinnostanut ja hyviä neuvoja on riittänyt. Se on tehnyt harrastamiseni paljon helpommaksi. Että kiitosta vaan koko köörille! Town Cariin tai johonkin luksusjättifarkkuun tuon tietysti voisi joskus vaihtaa, jos tuo emännän ennustelema toinen jälkeläinen syntyy talven aikana :rolleyes:
     
    Powerstroke, Carpenter ja Pertti K tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!