CHEVY VAN

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja AMERCAR, 26.9.2018.

  1. AMERCAR

    AMERCAR 1st gear

    Onko kukaan muuttanut Chevy Vania kuorma-autosta pakettiautoksi? Mistä saa nykyään ns. vaatimuksenmukaisuus-todistuksen (Chevroletilla ei tällä hetkellä maahantuojaa!?)mitähän suuruusluokkaa vm 1995 autosta olisi maksettava autovero (Trafi ei anna ennakkotietoja verosta)
     
  2. mietmi-3

    mietmi-3 Double Gearhead

    MIKSI muuttaa vani kuorma-autosta pakuksi :eek: . Kuorkki alustan rakentelu säännökset pikkasen paremmat kuin pakulla.
    Eiköhän toi kuorkki /paku muutos ole aika mahdoton. G-30 alusta kun kantaa "liikaa" verrattuna G-20 alustaan. Rungon heikennys että kantavuus laskis ei taida kukaan antaa virallista lupaa.
     
    Muokattu: 26.9.2018
    KajS tykkää tästä.
  3. timant

    timant 2nd gear

  4. mietmi-3

    mietmi-3 Double Gearhead

    Kuorkki =pehmoiset penkit. Bensa koneellinen kuorkki ei hiilarimaksuja. Muutos pakuksi (jos mahdollista) penkki säännökset! tavaratilan väliseinät jne. Jos vanilla ajaa nii ei oo kiirus :cool: .
    Vani (G-20 Ana-ttp57 sääntöjen mukainen) jo reilu 20 v perheessä. Tarkoitus katsastaa henkilöautoksi 2019 kevääksi. 1978 vm G-30 tekeillä Oldsmobile 403cid koneella 8 hengen pehmoiset penkit jne
     
    KajS tykkää tästä.
  5. T5

    T5 Gearhead

    Taitaa kaljan juonnit rajoittua kotipihaan tuossa tilanteessa :D

    E: eli ei riitä b-kortti. Ellet muuta akselimassoja samalla alaspäin.
     
  6. AMERCAR

    AMERCAR 1st gear

    B-kortillinen henkilö on ollut ostelemassa minulta omistamaani kuorma-autoksi rekisteröityä Vania...helpottaisi myyntiprosessia, jos olisi tiedossa "ennakkotapauksia" miten muutos onnistuu!
     
  7. oceanic7

    oceanic7 Double Gearhead

    Käske se b-kortillinen ostajaehdokas autokouluun. C1-kortti maksaa alle tonnin ja tulee miten vain laskien halvemmaksi kuin trafin ja arvaamattoman verottajan kanssa veivaaminen, ja lisäksi siihen tietty päälle jatkossa vuosittaiset verot ja veroluonteiset maksut joita pakutetusta Vanista tulee vrt. sama kevytkuorma-autona.
     
    Rotten ja KajS tykkäävät tästä.
  8. AMERCAR

    AMERCAR 1st gear

    B-kortillinen henkilö on ollut ostelemassa minulta omistamaani kuorma-autoksi rekisteröityä Vania...helpottaisi myyntiprosessia, jos olisi tiedossa "ennakkotapauksia" miten muutos onnistuu!
    Näin taitaa olla!
     
  9. paja1

    paja1 Double Gearhead

    Pistää miettimään että kuinka erikoinen tai muuten hyvä pitää g-sarjalaisen olla että se on ihan pakko saada ja sillä uhalla että se pitää muutostaa pakuksi o_O
     
    Jussi289, jariha ja Rotten tykkäävät tästä.
  10. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

  11. T5

    T5 Gearhead

    Kun rekisteröin ton pikkarin vuosi sitten, kysyin samaa. Suunnitelmissa oli pakuksi rekkaus, että parempi puoliskokin voisi sillä ajaa. Se olisi kyllä onnistunut, mutta jos ajoneuvon kokonaismassa on yli 3500kg, ei sillä siltikään saa ajaa b-kortilla. Oli se paku, hlöauto tai mikä tahansa.
     
    KajS ja isalmela tykkäävät tästä.
  12. Carpenter

    Carpenter Double Gearhead

    Tuo pitää paikkansa! Suomessa auto voi olla henkilöautoksi rekisteröity mutta vaatii
    kuorma-auto kortin.

    Mulla oli joskus 8-pulttisilla pyörillä oleva -95 G-30 vani mikä oli pehmeillä penkeillä ja rek.
    henkilöautoksi 1+8:lle, mutta kun kokonaispaino oli yli 3500kg niin vaati c-kortin.
     
    Muokattu: 27.9.2018
    rika tykkää tästä.
  13. KajS

    KajS Gearhead

    Turussa oli taksiyrittäjä Minnalla samanlainen G-30 henkilöauto kuorma-autoalustalla. Autokouluun meni Minna, jotta sai C-kortin.
     
  14. Rotten

    Rotten Gearhead

    Tuo ei ole enää hyvä, sen on oltava paras!!
     
  15. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    ehdottomasti ajamaan se kevyin kuorkkikortti, tai sitte ajaa ilman korttia. Pakuksi muuttaminen älyttömin ratkaisu, mieluummin koittaa saada henkilöautoksi jos ihan pakko saada halvat verot veks.
     
    KajS tykkää tästä.
  16. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    No, peräkärryn veto on yks hyvä syy. e ja E on aika iso ero.
     
  17. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    eikö tohonki saanu jonkun kevytperäkärrykortin nykyään c1e tai joku
     
  18. oceanic7

    oceanic7 Double Gearhead

    c1e taitaa maksaa kanssa nykyään joku 500-800. Ite ajoin sen just ennen näitä "hintatarkistuksia" niin maksoikohan kaikkineen peräti 150 euroa.
     
  19. Hai

    Hai Double Gearhead

  20. Aslak

    Aslak Gearhead

    Kolmisen(?) vuotta takaisin kyselin c1e:n hintoja täällä Oulussa (kuulemma about vuoden hintatarkistuksen jälkeen) niin olis maksanut 1500! :eek:
    Sattuneista syistä jätin väliin vaikka tarvetta kortille oli melkein joka vuosi..
     

Kerro tästä muillekin!