Kokemuksia Chrysler 300C

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja mikkoP, 9.6.2012.

  1. toyota...

    toyota... Gearhead

    Öljyn vaihdosta kun oli puhetta, niin tarvis vaihtaa ohjaustehostimen nesteet. Vanha on punaista, ohjekirja pyytää ATF+4 onko sitä punaista? Paljonko on määrä, riittääkö litran pullo, vai otanko toisenkin?
     
  2. Bukero

    Bukero Gearhead

    eikös tuo atf+4 ole sitä moparin tomaatti öljyä.. ??nimenomaan punaista
     
  3. toyota...

    toyota... Gearhead

    Vaihdelaatikossa nyt olevat on ainakin jotain kellertävää/liki kirkasta. Eikö sinnekin ole samaa atf+4? Kaippa tonne nagi1 lootaan käy samat ku Mersun lootaan suositellaan...
     
  4. Bukero

    Bukero Gearhead

    taitaa olla mersulla sinne omat litkut vaikka ihan samoja separaattoreita ovat.
    KL varaosissa myivät magnaa..
     
  5. VANKKURI

    VANKKURI Gearhead

    Tehostimessa oon käyttänyt punaista automaattilitkua, eli moparin atf4+, vai mikä se olikaan. Ja joskus oli red line tehostinoljyä. Parempi tuntuma menis red linen puolelle, mutta mututuntuma on aina tunnekysymys.

    Vältä tehostinöljyä missä on silikonia. Tukkii tehostimen ritiläsuodattimen siellä öljysäilliössä.
     
  6. moppirule

    moppirule 1st gear

    Kellään kokemusta -04 3,5 vaihdelootan temppuilusta. Pintakaasulla liikkeelle lähdettäessä ei oikein tiedä mikä vaihde päällä,humppaa edestakaisin samoin 70 vauhdissa humppaa vaihteita ja turbiinilukkoa päälle.
     
  7. toyota...

    toyota... Gearhead

    Motonetistä sais tota mag1 atf+4 öljyä, lieneekö siinä sitten silikoonia?
     
  8. softail

    softail Gearhead

    Mulla tuo tehostin oli aikasta jäykkä ja tätä ketjua lukiessa käyttäjä Vankkuri mainitsi tuon red linen ja sitä sitten tuohon omaan kippoon laittelin niin paremmaksi meni...
     
  9. kingsway

    kingsway Gearhead

    Kokeile alkuun kalibroida kaasupoljin. Se vaikuttaa kummasti.
    Ohjeetkin netistä löytyy kun nyt vaan muistais mistä.
    Menee tyyliin:
    - ovet kiinni
    - virrat päälle, odota tekemättä mitään kunnes kaikki merkkivalot sammuu (joku yksittäinen jää päälle
    - kaasu rauhallisesti pohjaan ja ylös, pidetään pohjassa jotain 3 sek
    - odotusta 10 sek jonka jälkeen virrat pois
    Mun -06:ssa toimii suurinpiirtein näin. Jotain saatoin muistaa väärin ja näissä voi olla vuosimallikohtaisia eroja.
     
    moppirule tykkää tästä.
  10. Soikhei

    Soikhei 3rd gear

    Onko kellään tietoa mistä johtuu takapyörän vinkuminen peruuttaessa. Tekee tätä ainoastaan kun auto on hetken seisonut, eli jääkö auton jarrut laahaamaan, vai onko seisontajarru liian kireällä? Kuskin puoleinen takarengas vinkuu kun käsin pyörittää rengasta taaksepäin, eteenpäin pyörittäessä ei ääntä kuulu. Auto siis 3.5 ja tuplamännät.
     
  11. Soikhei

    Soikhei 3rd gear

    Tarkennusta edelliseen, tunkkasin pyörän ylös ja hetkenaikaa pyörittelin rengasta niin vinkuna lakkasi. Pitää ääntä siis ainoastaan taaksepäin pyöriessä ja liikkeelle lähtiessä. Hieman raskaasti pyörä käsin pyöriteltäessä liikkui.
     
  12. toyota...

    toyota... Gearhead

    Nyt on tehostimessa redlinet. Irotin säiliön putkista ja puhaltelin paineilmalla bensan/ jarrucleanerin kanssa sihdin puhtaaksi. Ja juotin uutta öljyä imuletkusta käydessä, että vaihtui kaikki. Ohjaus tuntumassa en kyllä huomannut mitään muutosta :D
     
  13. Charger´69

    Charger´69 Double Gearhead

    Mulla meni 2010 CRD SRT Design pelkällä 300hv/600Nm ohjelmalla 14.86s / 153km/h ja oli jo 280tkm ajettu autoki.

    Pikkusen piristetty Hemi meni paskoilla renkailla sutien suurimmoilleen saman ajan mutta loppunopeus oli 163km/h. Jos olisi saanut lähtemään kunnolla paikaltaan niin matalaan 14s aikaan olisi mennyt helposti, tuohon joutu 1:llä aina nostamaan kaasua lähön jälkeen että lakkas sutimasta. Laitoin siihen uudet vanteet ja renkaat vaan niillä en enää ehtiny käydä testaa miten kulkee.

    Hempassa oli Diablosport ohjelma ja lootan vaihdot oli ihan eri nopeat. Oli kyllä makia auto käyttikseksi.
     
    päivystäjä ja MJF tykkäävät tästä.
  14. Charger´69

    Charger´69 Double Gearhead

    Siihen sun autoon on vastikään ne vaihdettu, seuraava vaihto 200tkm kohalla viimestään. Ei todellakaan joka vuosi :D

    PS. Miten sen ruostesuojaus keikan kanssa kävi, menikö oikeuteen? o_O
     
  15. Charger´69

    Charger´69 Double Gearhead

    Se kitinä kuulunut todennäköisesti siitä panelista mikä on sitä tuulilasin alareunaa vasten, sehän siinä kitisi välillä. On jo tehtaalla huonosti kiinnitetty, en muista menikö ne kiinnikkeet rikki vai mikä niistä aina petti, mutta sen muistan että mua edeltävä omistaja oli sen 3M teipillä muistaakseni liimannut kiinni, varmaan teippaukset pettäny. Se joskus pakkasella resonoi jo mulla ollessa, saatat muistaaki ku tästä puheltiin sillon.
     
  16. toyota...

    toyota... Gearhead

    Mites noi diaplosport kapulat, niitä on intune ja Predator mallit? Onko niissä tavan tallaajalle väliä kumman ottaa? :D jos laatikko napakoituu, mds jää pois, ja vähän lisää potkua, kuinka kulutukselle käy? Pitääkö sitten käyttää 98bensaa, paraneeko tankata RE85 sekaan? Joskus luin jostain et joku puhaltimen kytkeytymis nopeus olis päin P tä vakiona? Millä niitä rassataan? Johto kii läppäriin ja lataan netistä jotain?
     
  17. Bud Spencer

    Bud Spencer Gearhead

    Termostaatin, kun vaihdat kylmempään niin on syytä muuttaa myös flektien toiminta kylmemmän suuntaan.
     
    toyota... tykkää tästä.
  18. Charger´69

    Charger´69 Double Gearhead

    Mutta samoten jos vakiotermari ja laittaa Diablosportin softan niin flektien starttilämpötiloja pitää muuttaa kuumemmaksi, muuten huutaa flektit jo ennenku termari aukeaa. Olen kirjoittanut tästä aiemmin ohjeen tähän topikkiin Diablosport harrastajille, löytyy kun selailee taaksepäin.

    Ja toyotalle: intune taisi olla uudempi versio kuin predator. Ei niissä isoja eroja ole. Ite asiassa muistaakseni Predator oli sen verran vanhempi että sillä sai EGR disabloitua, uudemmilla malleilla ei onnistu ku Diablosportin piti vissii jättää se ominaisuus pois joidenki määräysten tms takia.
     
    toyota... tykkää tästä.
  19. toyota...

    toyota... Gearhead

    Jos ostaa esim käytetyn kapulan, niin saako sinne päivitettyä ohjelmia? Vaatiiko jotain rekisteröitymistä?
     
  20. Bud Spencer

    Bud Spencer Gearhead

    Firma myy ns. cmr-tiedostoja.
     
    toyota... tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!