Foordi 4500 rattori

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Rotten, 28.9.2018.

  1. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

  2. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Ameriikan joen sivuilla sanotaan:

    1/2" x 53-1/4

    Eli se sinun remelis pitäs olla aikas oikea. Kuten totesin niin ne on mitä sattuu tulemaan. Kukaan mieti enää kun se verstaalta valmistuu että saako jonkun remmin joskus myöhemmin pois vai ei. Saattaa olla myös että joku siiva tai pumppukin vaihtunu jolloin pituus muuttuu. Se on kuiteskii jostain seitkyöntluvun taitteesta ja keltainen?
     
    Rotten tykkää tästä.
  3. Rotten

    Rotten Gearhead

    Nyt vaan tartteis sen sopivsn tuohon 4500seen!.
    Työkalut jätin niille siolleen, lähin saunaan, vitutti niin kovin et unohin unohin kaljatkin!
    Juoksin munasilteen autolle, baut 75metriä! Kaks tölkkii kädessä juoksin takaisin, toista reittiä, (lammen vasemmalta puolelta) päilleen sinne, vittu että oli kylmää! Vajaa 10metria ja meinas kaikki muu paitsi muna kangistua! Sekin varmaan ois, mut en löytänyt sitä enää! :eek:
    Liittykö tää mitenkää mihinkään? Kunhan kerroin!:D
     
    palontie, Jussi289, evilpastori ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  4. Rotten

    Rotten Gearhead

    Jep ja on!
    Käyn yhen 5ja 10senttii lyhyemmän hommaa, säädöt tapissaan, ja tosiaan rallatti yli, tuo vanha!
     
  5. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    :rotfl:
    Puoli voittoa jo että sait ittes saunaan!
     
    Jussi289 ja Rotten tykkäävät tästä.
  6. Rotten

    Rotten Gearhead

    Sitä se vaimokin sanoi nenästä pidellen! En ymmärtänyt!
     
  7. Rotten

    Rotten Gearhead

    Spz 10mm levee, 1320 osui ainakin helvetin lähelle, miun miun rattoriin!
    Vähän vähemmän asennus bissei ja heräte ostos ikhoosta, osuu kannat kohilleen! Eikä äkistä ihan yhtä paljon! :p
    [​IMG]
    10v takuu, 59€ 50%alennuksella!
    Siis onhan miulla noita, mut vähän haja paikoillaan, ku millo väsäät mitäkin mökillä ja kotona! Nyt on pikku remppoihin, yhes kohtaa ja piilotan tuon, yheltä mopon rassaajalta! ( Taidan ostaa pojalle oman salkun!?)
     
    mpower ja wilburi tykkäävät tästä.
  8. OpaS

    OpaS Gearhead

    Aika pitkälle kiilahihnakaupassa pärjää kun tietää että
    Z=3/8" (9,5...10mm)
    A=1/2" (12,5...13mm)
    B=21/32" (~17mm)
    C=7/8" (~22mm)
    Ne kirjaimet SP vaatii vähän syvyyttä siihen hihnapyörän uraan, yleensä ne sinne mahtuu.

    Hihnan pituuden voi myös likimain mitata vaikka vanhasta hihnasta ei olis tietoakaan, kun keksii sopivan paksuisen mittanarun tai vastaavan. Kannattaa harjoitella kun on käsillä joku paikka johon kuuluvan hihnan pituus on tiedossa. Huima saavutus viimeksi oli ruohonleikkuriin teränkäyttöhihna jatkojohdolla mitaten.

    Hihnan pituus voi olla ilmoitettu jossakin varaosaluettelossa tms. kataloogissa tuumina, esim. C106----> saapastelee sopivan liikkeen tiskille ja sanoo että tarvii kiilahihnan, C leveys ja 106 tuumaa pitkä. Ne ehkä vastaa että jaaha, Sampoon pöydänkäyttöhihna.
     
  9. mpower

    mpower Double Gearhead Bannattu

    :)
    Sakemanni sanois"sehr gut"!:)
     
  10. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Narulla mittaus kävi mielessä itelläkin mutta se mitta tulee varmaankin silloin pohjasta ja hihna taas ei sais mielestäni pohjata. Leveyden saa vaikka metrimitalla ja v-profiilin näkee vanhasta että kävikö sekään hihnapyörään vai onko bueno. Ja jos on se vanha niin miksi ei mitata sillä? Katkaisee venyneen ja mittaa niin ei tarttee ostaa arviolta?
     
  11. OpaS

    OpaS Gearhead

    Aivan. Kun vanha hihna vaan löytyy niin kyllä se siitä ilman muuta kannattaa mitata just noin.

    Jos sen mittaa hihnapyöriltä liian ohuella narulla ja ostaa oikean levyisen, ei se pohjaa mutta siitä tulee liian lyhyt. Sen takia sitä mittausta onkin hyvä harjoitella kun oikea vastaus on jo tiedossa.
     
    Powerstroke tykkää tästä.
  12. Rotten

    Rotten Gearhead

    Välit oli niin hyvät, etten ees yrittänyt mitata naruilla tms. Tuollahan tuo uus nyt pyörii, edellisestä katsoen, ois sopivan pituinen oorengaskin toiminut, tai sukkahousut!
    Gataloogit ei tosiaan antanut mitään! :(
    Hiljaa virtaa oja! :cool:

    [​IMG]

    Vähän vielä siistimistä, "piha" on kuin pommitus keskityisen jäljiltä! :p
     
  13. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Sillä ohuella narulla se tulee automatic pohjasta mitattua joten arviointi/ennustaminen on oikeampi termi että saadaan oikea pituus? Jos paksummalla joka simuloi hihnaa eli asettuu samaan korkeuteen niin sehän on just oikea mitta.
     
  14. Rotten

    Rotten Gearhead

    Mites, tietoa teloista??
    Tänää kävin pyöräyttää rattorin pois ojasta ja kaivelin uudestaan ojan auki, mutta tuo kulku puoli hieman ahdistaa ja kääntyvyys ongelma, tuossa liukkaassa savessa. Enpäs huomannut vieläkään kokeilla, irroittaa jarrupolkimia ja oikeella jalalla pumppailla, pitääkö oikee rengas miten hyvin, nyt molemmat niin vasen ottaa ainakin paremmin, jos ei pelkästään?!
    Onks se et ne tulee eturenkaiden yli ja käännökset just jarruilla! Kyllä oon googlettanut ja juu tuubia katsonut ja siihen päätelmään tullut!?
    Tarviiko siihen välille vielä rakentaa renkaat!? Mitä muuta??
    No sit oli haaveena se luiskakauha kallistuksella.
    Nyt vaan miettii, onko miten pitkälle järkee rakentaa? Hydraulit 600-1000, valmis kauha, jos ei kerkee jouda rakentaa ite, 1000 ja enemmän telat?? 500 plus muut?
    Tekeekö nää onnelliseksi ja autuaaksi vai teenkö minkä teen, mitä pystyy ja haaveilen ympäri pyörivästä??
     

Kerro tästä muillekin!