Spec Clutch Stage ?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja Procharged Vette, 13.10.2018.

  1. Procharged Vette

    Procharged Vette 3rd gear

    Tarkoitus on ensi kesänä testata Spec kytkin, mutta valinnan vaikeus tuli siinä että mikä Stage.
    Tähän mennessä koetut ovat Vakio, Centerforce, McLeod ja Clutchmasters. Parhaiten noista piti Centerforce, yli 10 tkm, muut ei yhtään metriä. Vai onko ainoa järkevä tuplalevy.

    Spec stage 3+ lupaa 1145 Nm ja stage 5 luvataan 1366 Nm, nämä on yksilevyisiä.

    Sen tiedän tällä hetkellä että Spec asetelma on heidän oma valmiste kun taas noissa muissa on kaikissa sama Valeo, Centerissä lisäksi ne painot.
     
  2. Catiska

    Catiska Gearhead

    Oikeastaan miksi olet viitsinyt testata noin montaa yksilevyistä? Itse en ole havainnut mitään haittaa tuplalevyisestä kytkimestä.
     
  3. Procharged Vette

    Procharged Vette 3rd gear

    Jonkinlainen tekosyy on se että tuplalevyssä joutuisin vaihtamaan kaiken muunkin, eli työsylinteri roskiin ja uusi kytkinkopan sisälle, sitten vauhtipyörä myös vaihtoon ja tasapainotettavaksi vaikka mulla on jo alumiininen Fidanza, ja sitten vielä asetelman suuntakin vaihtuu vedettävästä työnnettäväksi.
     
  4. Catiska

    Catiska Gearhead

    No tota tuokin. Mutta olisi kuitenkin halvempi, vähemmän työläs ja toimivampi ratkaisu kuin jatkuvasti kiroilla ongelmien kanssa ja purkaa autoa vaihtaakseen seuraavaa kytkintä.
     
  5. Procharged Vette

    Procharged Vette 3rd gear

    Kyllä moni asia olisi ollut edullisin niin että olisi heti alussa ostanut sen kalleimman. Esim. pakosarjat/ putkistoon mennyt yli 4000 e kun viides versio menossa. Kun etsii oikotietä halvemmalla, se tulee kaikkein kalleimmaksi.

    Mistä muuten se johtuu että Dealerin hinnat ovat alemmat kuin valmistajan ?
     
  6. Catiska

    Catiska Gearhead

    Valmistaja ei halua kilpailla hinnoillaan jälleenmyyjien kanssa. Näinhän sen yleensä menee, muuten menettää jälleenmyyntiketjunsa...
     

Kerro tästä muillekin!