ihmeellisiä ostajia taas liikkeellä

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja steelofamerica, 4.4.2010.

  1. Carpenter

    Carpenter Double Gearhead

    Mulla autosta ilmoitus missä on hyvät kuvat ja speksit kerrottu sekä tietenkin hintapyynti!
    Sitä kävi viime viikolla joku katsomassa ja tutki sen hyvinkin tarkkaan ja sitten sanoi sen
    olevan paljon parempi kuin luuli mutta hänelle liian hyvä :odeek:.
    Hinta on kuulemma kohdallaan mutta hän hakee projektia, sanoin että kyllä tuosta sellainen
    saadaan, ja sit naurettiin yhdessä :rotfl:.

    No, kyllä sen ymmärrän että hän haki sellaista mikä pitäisi käydä täysin läpi, tuossa nyt vaan
    sattui olemaan alkuperäinen- maali/sisusta/kromit jotka kaikki ovat noin 95%:sti kunnossa :odsmile:.
     
  2. freetime-cruiser

    freetime-cruiser Double Gearhead

    Auto ollut pari viikkoa tarjolla nettiautossa. Pari tyhmää vaihtotarjousta ja pyyntihinnasta 30-50% käteistarjousta on tullut.

    Nyt sitten toissailtana soitti 3 ostajaehdokasta tunnin välein.
    Ensimmäinen oli herra X joka oli kovasti kiinnostunut autosta. Välimatkaa kuitenkin reilu 200km joten oletin olevan kiinnostunut kun junalla eilen päräytti autoa katsomaan. Menin asemalle vastaan, pikainen auton vilkaisu ja ei löytänyt mainittavaa valittamista. Ilmoitti kuitenkin tulleensa katsomaan useampaa autoa ja soittaa illemmalla jos kiinnostui. No yllättäen ei kuulunut mitään.

    Toinen soittaja oli herra y, jolle soitin heti kun pääsin herra x:stä eroon. Hän oli myös vajaan 300km päästä, ja aikoi ilmoittaa vielä eilen illalla tuleeko tänään vai huomenna katsomaan.

    Kun herra y:stä ei enää kuulunut mitään, soitin kolmannelle "jonossa olleelle" eli herra z:lle tänään. Ja kuinka kävikään? Herra z oli luullut että auto on mennyt kaupaksi kun en heti soittanut takaisin, joten hän oli jo ostanut toisen auton.

    Eli ainoa potentiaalinen ostajaehdokas oli tämä herra z, jonka kanssa olisi voinut kaupat syntyä ilman näitä pellehermanneja tässä välissä.

    Prkl kun ois tonttia enemmän niin kaivaisin kuopan ja hautaisin auton sinne...
     
  3. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Jonotilanteet ja varaukset aika paskoja varsinkin jos kaikki ostajat kaukaa.
     
    Pertti K tykkää tästä.
  4. Jeep360

    Jeep360 2nd gear

    Ajattelin seuraavan kerran kun jotain myyn ja pyytää kaikki ostajat samaan aikaan käymään. Vois mennä auto nopeasti kaupaksi , kun koittasivat ostaa toistensa nenän edestä . Varaukset autokaupoissa olen lopettanut , niin monta kauppaa kussut , kun Herra Tulen Hakemaan ei ole ilmestynyt.
     
    Mokaman, Pertti K ja Karpov tykkäävät tästä.
  5. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Moni ei vaan suostu kovin kaukaa tulemaan jos myyjä sanoo että autoa ei varata ja katotaan sitten löytyykö se kun olet pihalla. Turhat varaukset kyllä myös riesa.
     
  6. Nupa

    Nupa Double Gearhead

    Täällä piti tulla hakemaan tavaraa, puolesta tunnista kiinni etten ollu paikalla (oma meno vs. lennon saapuminen?), laitoin viestiä että tuu sit käymään, jätän tohon ja jos on sellanen ku sovittu ni ota(/tai jätä) ja jätä rahaa ... ok ... no, ei ollu käyny kuiteskaan ku "lakut hukassa"... voi olla että oli kirotusvihre, mut .. emmätiiä. Outoa.
     
  7. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    En varaa kellekään mitään, ellei ole jo vähän niinku hinta ja sitä kautta kauppa sovittu puhelimessa. Ostaja tulee sitten kattomaan ja jos vastaa kuvaustani niin tavara on yleensä vaihtanu omistajaa.

    Pari vuotta sitten sovittiin puhelimessa dodgesta kauppa oikein käteisellä. Rupesin sitten pankista lainaa persaukisena järjestämään ja kyytiä koska noin 365km matkaa. No soitin sitte uudestaan myyjälle parin päivän päästä ja sanoin sille milloin pääsisin hakemaan. Tämäpä sitten sanoi että oli jo tulossa toinen hakija joka pääsisi nopeammin paikalle. No mitäs siinä enää rimpuilemaan. Soitin pankkiin ja pyysin keskeyttämään ettei laitakaan rahoja tilille. Kyytikin peruttiin. Sanoin sille myyjän runkkarille etten pidä tommosta edes minään miehenä. Hamekangas olisi pitänyt viedä sille samalla kun sitten seuraavana keväänä hain toisen samanlaisen dodgen samasta kaupungista. Ennen oli miehen sanalla ja lupauksella arvoa. Nyt on kokenut sekin inflaation. No kaikenlaista koittajaa on ollu minullakin. Ykskin meinas käydä päälle ku en tiputtanu mersun hintaa enkä antanu osamaksulla. Piti ottaa oikein pöläri kasan päältä varuiksi jolla olis sitten voinu voidella korville. Pelkäs raukka ja peräänty. Myönty sitte ehtoihini ku ei muuta voinu.

    Useamman kerran käyny sekin ihme että auto menee just sillä hinnalla minkä olen laittanu pyynniksi. Joten oikea hinnoittelu on ammattimiesten hommaa.
     
    faikku66 ja Pertti K tykkäävät tästä.
  8. budweiser

    budweiser Gearhead

    Muistakaa myyjät tuotetta kyselijälle varatessa pyytää AINA käsiraha niin se varaaja ilmaantuu edes paikalle, ajat on sellaiset että muuten jää näköjään varaaja tulematta ja oikea ostaja menee muualle...Jotain avohoitopotilaita on paljon liikkeellä jotka huvittavat itseään varaamalla sen unelmien auton tai prätkän eikä alun kymmenien kyselyjen ja varauksen jälkeen niistä enää kuule mitään...
    Ja jos ei ole varaa käsirahaan niin ei sillä ole varaa siihen tuotteeseenkaan.
     
    onoff road, Mokaman, pagi ja 1 muu tykkäävät tästä.
  9. urho3

    urho3 Gearhead

    Kesällä ostin auton mutta meni kaks kuukautta ennenkuin kerkesin hakemaan. Maksoin auton myyjälle netissä niin auto oli minun. 3 ostajaa oli yrittänyt sitä ostaa ennen minua mutta jokaiselle niille se olisi ilmaiseksi pitänyt varata. Auto oli semmoinen kun piti.
     
    atobee tykkää tästä.
  10. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Fiat ei ole auto.
     
  11. urho3

    urho3 Gearhead

    Ei ollut Fiat jonka ostin.
     
  12. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Hyvä!
     
  13. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Kerran myin vaimon autoa nettiautossa. Helvetillinen sähköposti ja tekstiviesti hässäkkä toista viikkoa. Lopputulos että kauppa selvä, tulevat hakemaan junalla. Viimeinen viesti että istuvat junassa ja ilmoittavat kun juna on asemalla. No ikinä ei saapunut sitten vissiin juna perille. Ei kyllä ollu uutisissakaan mitään että olis junakaan kaatunu raiteilta. Miksi ne ei sinne keskustelulinjoille ota yhteyttä vaan minuun jos ovat yksinäisiä?

    Viimeeksi taas kun myin vaimon auton niin ostaja ajoi muutaman sata metriä, ei hävinnyt edes näkyvistä koeajon aikana. Kyselin ettei tainnut kiinnostaa ku ajo ei maittanut? Päinvastoin, tuntui kuulemma yhtä hyvältä kun näytti jolloin laittoivat käteen pyyntihinnan että ehtivät saada sen ennen muita. Näin sen tällä viikolla kaupan pihassa ja oli yhtä hieno kuin silloin 1,5 vuotta sitten.
     
    Karpov tykkää tästä.
  14. urho3

    urho3 Gearhead

    Mut ei ollu VAG koska siitä oli jo 3 edellistä tapellu.
     
    Inlinee tykkää tästä.
  15. cdv70

    cdv70 Double Gearhead

    Ei kai sillä pinta-alalla ole niin suurta merkitystystä, kun monttua kaivaa.....;):)
     
    sepsa, miguelo ja Catrik tykkäävät tästä.
  16. Isäntä77

    Isäntä77 3rd gear

    Imeellinen ostaja taas liikkeellä, minä siis...
    Tuossa keskellä viikkoa alkoi tämä:
    Facebookista bongasin kiinnostavan rojektin ja tarjosin myyjälle viestillä 85% pyynnistä. Maksu ennakkoon tilille ja kotteron nouto joskus sitten.
    Myyjähän vastaskin myönteisesti tarjoukseeni. Ei siinä mitää sitten, kaupathan on oletettavasti sovittu, ainaki mun näkökulumasta.
    Eilen, siis perjantaina myyjä viestii seuraavaa: Otatko, on muitaki kyselijöitä? Minä imeellinenostaja sitten rohkenin kysellä vielä jotain auton tekniikasta ja kunnosta. Myyjä vastaili kyllä asiallisesti ne muutamat seikat mitä kysyyn. Yö siinä kerkes jo tulla ja juttu jäi sikseen.

    Nyt lauantaina päivällä tuikkasin viestillä, että tehräänkö kaupat, vai menikö jo?

    Saas nährä, kumpi osapuoli tän tarinan ihmeellinen nyt sitten on... Jännityksellä orotan, vastaako mitä, vai mitään, tuo myyjä.
     
  17. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Et vielä rahoja siirtänyt?
     
  18. budweiser

    budweiser Gearhead

    Tääkin saatana tätä nykyaikaa, tuikataan viestiä vaikka jännityksellä odotetaan eikö pitäs ottaa rohkeasti luuri käpälään ja vanhanaikaisesti soittaa nii asiat selviää. perkele sanon minä.
     
    mikkis83, Peeaa, firesweep ja 1 muu tykkäävät tästä.
  19. Catrik

    Catrik 3rd gear

    Eikö ne kirjottamalla selviä vielä paremmin? Vielä jos lukis siinä ilmotuksessa niin tarvis kysellä tyhmiä. Mua ainakaa kiinnosta alkaa soitteleen jos sieltä ehkä joku vastaa ja puhelun päätyttyä oon jo puolet keskustelusta unohtanu.

    Vaikka ei sekään aina riitä, eräältä yksityisyrittäjältä ostin nettivaraosan kautta purkuautosta osan. Kysyin sähköpostilla hinnan postikuluineen. Annettu hinta oli sopiva joten vastasin yhteystiedoilla ja maksoin tilille.

    No osan kävin hakemassa Matkahuollosta ja oli vissiin herra myyjällä unohtunut joku juttu kun jouduin maksamaan postikulut vielä erikseen noutaessa. No, tallille osaa asentamaan ja eihän tämä sovi.....tämähän on eri autosta. Soitto myyjälle ja probleema selvisi heti kun myyjä vastasi että "no tällaisenhan sinä puhelimessa sanoit haluavasi ja minä vielä varmistin!". En ole puhelimessa ikinä ennen puhunut myyjälle joten sekoittanut minut siis eri ihmiseen. Mutta sitä minä en tajua miten se on mahdollista kun sähköpostiviesteissä tasan selvästi mustaa valkoisella lukee kuka on tilannut mitäkin ja sitten tämä herra alkaa puhelimessa kirjaimellisesti huutamaan että NO OLISIT SOITTANUT NIIN EI TULISI TÄLLAISIA VÄÄRINKÄSITYKSIÄ! Jaa, no mistähän syystä se väärinkäsitys tässä sitten tapahtui.. Ei myöntänyt eikä ole vieläkään myöntänyt tehneensä mitään virhettä itse, minun virhe on täysin, sitten keksi koko ajan täyttä paskaa olevia selityksiä miksei muka ole velvollinen purkamaan kauppoja ja kun mitkään selitykset ei mene läpi niin alkaa ihan puhtaasti haukkumaan.

    Loppujen lopuksi piti ottaa kuluttajanriitalautakuntaan yhteyttä, sitten alkoi sujumaan kauppojen peruminen. Vaikka virhe oli myyjän mielestä edelleen mun. Jäiköhän sillä muistaakseni 3 senttiä uupumaan palautussummasta mutta mitäpä sitä pienistä näppäilyvirheistä, sattuuhan niitä joskus...
     
    passerby tykkää tästä.
  20. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    ”Eikö ne kirjottamalla selviä vielä paremmin?”

    Ei näyttäny selviävän.

    Puhelimessa saa usein selville minkälainen tyyppi siellä toisessa päässä oikein on. Perustuu minulla jonkunlaiseen intuitioon, vaistoon, ihmistuntemukseen, kokemukseen tai arvaukseen.Tätä ei sitten oikein kirjoituksista selviä, ainakaan minulle. Että onko luotettavan oloinen vai huijari. Aina joskus erehtyykin mutta se on inhimillistä. Sitten joku voi puhelimessa puhua ristiin eli kaksi kertaa eri tavalla samasta jutusta. Eli kyllä kusettaja minulle valkenee paremmin puhelimessa.
     
    faikku66 ja Sierra tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!