ihmeellisiä ostajia taas liikkeellä

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja steelofamerica, 4.4.2010.

  1. paja1

    paja1 Double Gearhead

    Joo ei nyt selvinny
    Jos sun piti kerran siirtää jo rahatkin ja kauppa oli selvä niin miks myyjä laittelee perään että otatko :odroll: jos et kerran rahoja laittanu niin eikö se sillon ollu vielä asia auki ja myyjä myy sille kuka ekana maksaa,vai mitä en nyt ymmärtänyt?
     
    Karpov tykkää tästä.
  2. Isäntä77

    Isäntä77 3rd gear

    Ei tämä myyjä vastannu enää mitään. Ei kertonu tilinnroa mihin olisin voinu maksaa. Merkkas vain ilmoituksensa tilaksi -Myyty-

    Case closed
     
  3. wiwwe

    wiwwe 3rd gear

    "tuun alkuviikosta hakemaan jos ei ole mennyt ennen sitä" ei tosin tarkentanut että mitä viikkoa tarkoitti joten en pidätä hengitystä... Tästä siis jo pari viikkoa ja ei ole herraa näkynyt.
     
    Pertti K tykkää tästä.
  4. bathory

    bathory Gearhead

    Mulla on toi mun corvette myynnissä. Sen eräs edellinen omistaja soitti mulle toissa lauantaina ja juteltiin tovi. Vaikutti turkulaiseksi ihan fiksulta ja vaikutti myös kiinnostuneelta. Lupasi soitella seuraavana päivänä taikka peräti samana iltana uudestaan.
    Laittelin viestiäkin, että mites on, mutta ei vastausta. Pahoittelut jos hän kuoli tässä välissä, mutta jos ei, niin mene aikuinen mies itseesi. Ymmärrän jos parempi puolisko ei anna lupaa ostaa mutta hyviin tapoihin kuuluisi ilmoittaa/vastata viestiin, että ei kiinnosta.
     
    Poke, Karpov ja Peeaa tykkäävät tästä.
  5. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    ^ Tosta tuli mieleen, kerran soittelin jotain kotteroa ja sanoin miettiväni ja palaan asiaan

    Yritin soittaa pari kertaa muttei vastannut puhelimeen



    Sen vuoksi olen alkanut sanoa että palaan parissa päivässä asiaan jos mitään ei kuulu en ole enää kiinnostunut
    Paljon helpompi molemmilla, jos itellä tulee jotain niin ei tartte yrittää sumplia aikaa ilmoitella ettei kiinnosta
     
    Norri tykkää tästä.
  6. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Joskus 12-vuotiaana olin ostamassa naapurin pojalta 50-luvun ns. ”lypsyjakkara” jawa mopoa. Äiti ei antanu ostaa. Kuulin vittuilua kaveriltani eli myyjältä monta kymmentä vuotta ku menin siis puihin.

    14 vuotiaana olin viisaampi ku olin säästäny jo etukäteen ja ostin 60/70 luvun taitteen solifer exportin ja työnsin sen liiterin taa jemmaan. Sitte pysty sanoon äitille et täähän on ollu meillä jo pitkään.

    Päätin silloin jo junnuna että minä en mene puihin enää jos sovin jotain. Enkä pidä minään miehenä toistakaan, pikemminkin vellihousuna jos ei pidä puheitaan kaupoissa tai muissa asioissa ylipäätään.

    Eikönää rikollisetkin jo tiedä sen että ”yhet puheet” eli kasvoja ei menetetä .
     
    Roberto, Gary Grand, Inlinee ja 1 muu tykkäävät tästä.
  7. Sierra

    Sierra Double Gearhead

    Kauppaan pihalta tutun autoa pois.
    Eilen oli kaksi ostajaa, molemmat toisistaan tietämättä tekivät saman tarjouksen, toinen tosin viikkoa aiemmin ja toinen paikanpäällä eilen. Koska toimin välikätenä, sovittiin että tänään ilmoitan auton omistajan kannan 500€ pyyntöä alhaisempaan tarjoukseen.
    No, toinen tänään ilmoittaa ettei enää kiinnosta, eilen vielä oli tarjous voimassa kun soitin varmistaakseni, ja toinen heittäyty tavoittamattomiin kun laitoin viestin että tule hakemaan, ei vastaa puheluihinkaan.
    Kyllä vituttaa, luulin jo pihan tyhjentyvän ja loppuis tuo kyselyihin vastaaminen!
    Tulkaa ostaa suksiboxi w123!
     
    Muokattu: 27.10.2018
  8. Temppis

    Temppis 2nd gear

    Heh, jotain on tullut opittua autokaupoista. Ei noita lupailijoita kannata todellisina ostajina pitää niin kauan kun eivät pihassa ole. Varsinkin jos ei luvata tulla vuorokauden sisällä, voi olla varma että katumus iskee ostajalle jossain vaiheessa. Todelliset ostajat ovat tulossa heti eikä viikon päästä.
     
    Kurko ja isalmela tykkäävät tästä.
  9. signet

    signet Gearhead

    Se että mulla on purkaamo,ei päätyönä mut kuitenkin,(aika vähän missään ilmoitan)
    niin tottakaihaluan että mulle soitetaan lauantai-iltana vähä yli 21 ja kysellään jotain pyöränpultteja...
    Muutenkin ihmisillä on vaikeuksia käsittää etten ole ite paikalla purkaamolla juuri koskaan,henkilökuntaa on paikalla ark.9-17,enkä pysty kiireellä kattomaan jotain osia,sit suututaan kun sanon et mee kattomaan.Innokkaammat sunnuntaiaamuisin huhuilevat aidan takana ku eivät koirien takia uskalla tunkea pihalle(talo vieressä),ja ihmettelevät kun en ole töissä sunnuntaina klo7 tai olen nukkumassa arkiaamuna klo8 kun oon yöllä ollut hinauskeikalla...
    Tai ihmetellään miksi ei SAMALLA kun päivystetään hinauksia,voida pitää purkaamoa auki 24/7?Eihän siinä mitään jos joku on valmis maksamaan osan hinnan lisäksi vkl 240e ja viikolla päivystysaikana 210e...
    Nousis romuraudan hinta vähän paremmaksi,niin pistäisin kaikki suoraan paaliin kuivauksen jäkeen...
    No ehkä ensi vuonna vähän helpottaa,kun loputkin firmasta muutetaan teollisuusalueelle kolmen kilsan päähän.
     
    JR35, Jooli, dart -66 ja 5 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  10. Sierra

    Sierra Double Gearhead

    Kyllä tuon w123:n ostajat ihan paikanpäällä ja pitkän tutkimisen, sekä koeajon jälkeen tekivät tarjouksensa.
    Toinen nyt toissapäivänä, pyysi ilmoittamaan seuraavaan iltaan hyväksytäänkö tuo reilusti pyyntöä pienempi tarjous.
    Ja aiemmin käyneeltä kysyin puhelimitse että paljon hän tarjosi, kun olin unohtanut ja vieläkö kiinnostaa, vastaus oli kyllä. Seuraavana päivänä sit molemmat"hävisi".
    Ehkä tämä vaan käy minun luonnon päälle, käytännössä aina eka katsoja vienyt kauppatavaran mennessä ja nyt kaksi meni kerralla vitux.
    Pitää yrittää toipua.
     
  11. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Valitettavasti tuo on usein totta.
    Omalla kohdalla tilanne on usein se, etten pysty lähtemään mieleisenkään pelin luo justnytheti. On noita mennyt ohikin siks että pääsen paikalle vasta seuraavana vklopouna, mutta jos ilmotan tulevani, niin silloin paikalle myös ilmestyn..
     
  12. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Helpointa yleensä on soittaa vasta kun on rahaa ja sen verran aikaa, että katsominen osto onnistuu. Varaus kun ei kaikille sovi ja välillä hyvä näin.

    Puhelu myyjälle missä kerrotaan, että rahaa on kun tulee tili/ myyn entisen auton tai vois olla kahden viikon päästä aikaa ehkä tulla katsomaan... :wc:...

    Tarjousten hyväksymisen odottelu syö myös monesti ostajaa. Yleensä reilua ja helppoa sanoa heti että tehdäänkö millä summalla kaupat vai ei
     
    isalmela tykkää tästä.
  13. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    ”Helpointa yleensä on soittaa vasta kun on rahaa ja sen verran aikaa, että katsominen osto onnistuu. Varaus kun ei kaikille sovija välillä hyvä näin.”

    Teoriassa ok ja näin toimisin itsekin jos olisi rahaa. Usein tinkiminenkin onnistuu paremmin kun heiluttaa setelinippua silmien edessä. Ehkä kaikilla muilla on ”mul on aina kolkytdonaa taskus, et mä voin ostaa mitä mä haluun” niiku se eräskin kielisoitintaiteilija aikoinaan sanoi.

    Se puihin mennyt dodge myyjä pari vuotta sitten ei odottanut että ehdin saada sen 11000 tilille pankista. Kun ei vaan vittu ole tommosia ylimääräsiä rahoja tilillä ison perheen ainoalla isällä. Talokin maksamatta viä, prkl.

    Vähän aistin epäluuloa sitten nykyisen ostamani dodgenkin myyjän taholta ensin. No, ihmekös tuo kun kaiken maailman runkkareita soittelee ja häiritsee ihan huvikseen ilman ostoaikeita.
     
    Pertti K, Sounderi ja Gary Grand tykkäävät tästä.
  14. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Pankin rahalla osto onkin oma juttunsa eikä varmasti helppoa. Ehkä nostaisin budjetin verran rahaa valmiiksi ja alottelisin sitten soittorumban.


    Ei oo muillakaan tommosia rahoja, ostelen niitä romuja vaan mihin on varaa.
     
  15. fudge85

    fudge85 Gearhead

    Eilen tuli kyseiseltä taiteilijalta samanlainen viesti koskien pontiacia mikä mulla on myynnissä :D:D:D
     
    Aasi tykkää tästä.
  16. Kurko

    Kurko Double Gearhead

    Tämä muuten on totta. Nämä omasta ja äidin mielestä nerokkaat kusettajat puhuvat ristiin aika suurella todennäköisyydellä, kun vähän sparraa. Kerran myyjänä ollessani joku epämääräinen jobbari tarjoili "tiukkaa käteishintaa" Nettiauton viestikenttään.

    Minä kun en Nettiauton viestikenttään ala vastatarjousta laittamaan vaan soitin sille ja kerroin vastatarjoukseni. Vähän hupailin sen kustannuksilla ja kyselin niitä näitä, onko tuttu automalli yms.

    Ensin tämä oli hakevinaan perheelle kakkosautoa ja jo muutamaa virkettä myöhemmin ostelemassa autoa "tyttöjen jalkapallojoukkueen valmentajalle". Siis kuka keksii tuollaisen hätävaleen? Ellei ole ihan pihalla reaalimaailman säännöistä.
     
    Peeaa ja Norri tykkäävät tästä.
  17. bathory

    bathory Gearhead

    Autojobbari.
     
  18. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    ”Ensin tämä oli hakevinaan perheelle kakkosautoa ja jo muutamaa virkettä myöhemmin ostelemassa autoa "tyttöjen jalkapallojoukkueen valmentajalle". Siis kuka keksii tuollaisen hätävaleen? Ellei ole ihan pihalla reaalimaailman säännöistä.”

    Muuten tulis mieleen että kyseessä on manne juttujen lennokkuudesta päätellen tai sitten sekakäyttäjä. Tyttöjen jalkapallojoukkueen valmentaja ei vaan sitten satu kumpaakaan kohderyhmään
     
    Kurko ja Norri tykkäävät tästä.
  19. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    No ei se sitten voinut olla...
     
  20. freetime-cruiser

    freetime-cruiser Double Gearhead

    Vähissä on nykyään sellaiset Jobbarit, jotka viitsisi tehdä vähän remonttia autoon jotta saisi sen sitten myytyä voitolla.

    Käyttökotteroni on nettiautossa tarjolla, ja ilmoituksessa lukee että öljyä joutuu lisäämään kerran viikossa ja että ilmastointi ei toimi.

    Jokainen soittaja on jotenkin kuulostanut yllättyneeltä että se oikeasti kuluttaa sitä öljyä. Useimmat myös kysyvät että toimiihan ilmastointi jne...

    Satasen osilla ja päivän töillä tekisi 2000e tilin mutta ketään ei kiinnosta (ihmekös tuo, ei kiinnosta itseänikään) :D

    Äsken soitti taas joku haaveilija, ja huokaili että voi voi kun kuluttaa öljyä, en kyllä jaksa ruveta remppaamaan.
    No jos ei jaksa ruveta remppaamaan niin miksi sitten piti soittaa? :eek:
     
    Nikuzai, Kurko, Norri ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!