Jeep cj7 -81

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa '4x4', aloittaja nomercy2, 24.1.2005.

  1. nomercy2

    nomercy2 1st gear

    ..elippä onko moisessa maasto himmelissä aina vakiona voiman ulosotto (4x4 mallit) vaiko eikö ole moista toimintoa laisinkaan ??
     
  2. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Ei ole vakiona tehtaalta, mutta tuon ikäisissä Suomessa on. Sen avulla on saatu veroetua tuona ajankohtana täydet 100%.

    Btw. Jeeppisi on todennäköisesti valmistunut -80. Tarkista valmistenumeron toinen merkki (0=vuosimalli -80)! Onko moottori Diesel??
     
  3. nomercy2

    nomercy2 1st gear

    ..eipä ole naku vaan bensa versio,mites tollasia jälkiasennuksia sitten on tehty jos ei kerran tehtaalta ole suoraan moista ulos ottoa ollut? :eek:
     
  4. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Jakolaatikon pohjalevy pois ja siihen adapterilevy tilalle jossa PTO-keikäle on paikoillaan.

    Eikös siinä sun vehkeessä ole PTO-ta??? Onko Suomi-kilvissä?? Jos ei ole Suomi-kilvissä kannattaa laittaa PTO ennen kilvittämistä. Jos on tosiaan -81 saa henkilöautoveron 100% pois.
     
  5. Anonymous

    Anonymous Guest

    ..siis ei ole kun sellainen on vasta hakusessa tuolta saksan maalta,ja just ton verovapauden takia lähdinkin tätä dilemmaa kyselemään!! Mutta mistäs sellaisen adapterin sitten sais hommattua vai saako enää nykyää mistään??
     
  6. nomercy2

    nomercy2 1st gear

    ..niin siis toi edellinen olin siis mä :oops:
     
  7. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Täytyy tutkia oliskos mulla vielä varastossa sellaista!!!

    Olettain että jakolaatikko on Dana-300! MIkäs tekniikka siinä muuten on: kutonen/kasi + manuaali/automaatti ???
     
  8. nomercy2

    nomercy2 1st gear

    ..olen hakemassa sellaista 2.5L nelos moottorista ja mielellään 5speed manual.,versiota,pitäis tulla käyttö auto joten ei viitsi ottaa mitään kasi versiota,vaikka sellainen kiva olisikin ! Tossa juur myytiin tollanen paketti n.6000e ja toinen kasikoneella oli 10000e...mutta johonkin 5000e tollasen saa tuotua saksasta tuontikuluineen päivineen jos siis sen saa tulemaan verovapaasti?! Voisin kyllä ostaa auton suomestakin mut hinta ei sais olla paljoo yli 5000e...
     
  9. Mopuristi

    Mopuristi Gearhead

    Kannattaa huomioida semmoinen seikka, että autossa jolle ei löydy yksilöllistä veroprosenttia kuten mainitsemasi niin se vero pitää ensin maksaa. Eli maksuun menee 29% vastaavasta suomivehkeen myyntihinnasta + alv. Sitten kun veropäätöksestä on mennyt 2kk voit tehdä valituksen jossa mainitset seikat joiden osalta vetoat verovapauteen. Rahat saat takaisin joskus yli 2v:n kuluttua
     
  10. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    No sitten jakolaatikko on Dana 300:n.

    Kyllä siihen varmasti PTO löydetään.....
     
  11. Rocket engineer

    Rocket engineer 1st gear


    Eihän se noin voi mennä? Jos menee noin, tehdäänkö sama myös 1958 ja vanhemmille? Tai verovapauden täyttäville ennen 1993 valmistetuille pakuille?

    Siis sehän on public domain tietoa, että ko. autot olivat uutena Suomeen tuodessa verovapaita, eikä niistä siten voida kantaa veroa vastaavan Suomessa olevan määrää, koska vastaavista Suomalaisautoista ei ole maksettu koskaan veroa..

    Ei sitä 29% tarvitse maksaa tai valittaa. Koska virkamiehen on hallintolain perusteella tehtävä lakiin perustuva päätös ihan suoraan, eikä virheellistä päätöstä. Samoin päätös olisi oikeistava ensisijaisesti hallintolain mukaisesti itseoikaisuna, kun homma on 100% selvä, eikä tarvitse / saa odottaa hallinto-oikeuden päätöstä.

    Ei tarvitse pistää kuin hakemukseen, että maasto ha:t tuolloin olivat verottomia tuotaessa, jonka vuoksi veroa ei voi kantaa vastaavan Suomiautossa jäljellä olevan veromäärän mukaan, koska niistäkään ei ole veroa kannettu. Samalla viittaa 1958 vanhempien ja verovapaiden 1993 pakujen kohteluun ja Eurooppaoikeuden ennakkotapaus päätökseen, jossa Suomen sallitaan kantaa maahntuotaessa vain sen verran veroa kuin jo maassa olevassa vastaavassa on jäljellä.

    Sitten viittaat hallintolakiin ja sen velvotteisiin hyvästä hallinnosta ja sitten virkamieslakiin ja sen velvotteisiin virkamiestä kohtaan päätöksenteossa. Ja lopuksi vaadit virkamiestä perustelemaan päätöksensä ja kommentoimaan jokaista esittämääsi väitettä, jos hän päätyy eri ratkaisuun.

    Jos sitten tulee bumerangipäätös, soitat hänen esimiehelleen ja vaadit itseoikaisua . Hänen on myös tutkittava asia ja perusteltava vastauksensa. Yleensä tuolloin järki voittaa, sillä tajuavat taistelevansa tuulimyllyä vastaan ja tekevänsä tyhjää työtä.

    Jos rahasta ei ole väliä, niin odota valituskierros. Valtio maksaa ihan OK viivästyskorkoa (parempaa kuin saat pankista) valitusajalta..

    Mutta jos tosiaan on kyse tarkoista euroista , niin kova kovaa vastaan. Ei ole kenenkään etu, että virkamiehet eivät tee työtään kunnolla ja lain mukaisia päätöksiä kerralla. Se ylimääräinen käsittely ja ne korot tulevat veronmaksajien kukkaroista.
     
  12. nomercy2

    nomercy2 1st gear

    ..perkele kun on sarvikuonojen maa tää Suomi,kaikkea kiemuraa koittaa vääntää noi virkamiehet tavallisen kansalaisen pään menoksi..ajatus oli kyllä jättää maahantuonti "ammattilaisten" hoidettavaksi vaikka siitä joutuu donan kipurahat maksamaankin joten saavat sitten selvittää ne laki kiemurat samalla...
     
  13. nomercy2

    nomercy2 1st gear

    ..mutta niinku sanottu ni myös jo suomi rekkarissa olevat kiinnostaa,mutta ainakaan vielä tässä vaiheessa ei viitsis paljoo yli 5000e maksaa...no joku 6000e menee vielä jos on nätti peli..jos joku tietää jonkun myyjän ni ilmoitelkaa..vai onko tarjous liian pieni?
     
  14. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    No Suomesta voi olla vaikea löytää 2.5 -moottorilla olevaa (ainakaan Suomi-mallia) kun kaikki mitä tuli maahantuojan toimesta oli diisseleitä! Eriasia on jos jollakin olis sellainen Saksan tuontipeli kaupan...
     
  15. Anonymous

    Anonymous Guest

    Jaa . jos "ammatilaista" et halua pistä viestiä tolle Rokcet engineerille:lle??
     
  16. nomercy2

    nomercy2 1st gear

    ..kyseinen raketti mekaanikko tuo autoja maahan ?? :eek:
     
  17. samu

    samu 1st gear

    nelonen

    Älä hae tuommoista 2.5 litrasta nelosta. Se on SAIRAAN laiska ja vie bensaakin kutosen/kasin edestä..

    Itse oon tekemässä swäppiä 2,5L -> Chevyn small blockiin..
     
  18. CJ-57

    CJ-57 Gearhead

    Chevyn sb kuljettaakin sit ihan erilailla! Laitoin viime kesänä omaan seiskaan dieselin tilalle 350 sb:n ja ajo-ominaisuudet loppuu kyl tiellä heti mut maastossa menee! Mielessä on jo käynyt vaihto vaik 305:seen, riittäis ihan hyvin.
     
  19. nomercy2

    nomercy2 1st gear

    Hei SAMU jos tosiaan aiot swapata ton 2.5L koneen ni aiotko myydä sen ? Ja jos ni mikä on hinta...paiskaa vaikka yv. 8)
     

Kerro tästä muillekin!