Nettiautosta bongattua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Rüsselsheim, 28.4.2006.

  1. mpower

    mpower Double Gearhead Bannattu

    Carpenter on aika cool,silti arvioisin monia kiinnostavan mpowerin seikkailut eteläidän ihmemaassa!:p
     
    wilburi tykkää tästä.
  2. Carpenter

    Carpenter Double Gearhead

    Kiitos kuitenkin, vaikka "säälipisteiltä" vaikuttivatkin... :D
     
    isalmela tykkää tästä.
  3. viikinki75

    viikinki75 Double Gearhead

    Tämä oli juurikin se syy, miksi en esim. naapureille kertonut Cadillacini olevan museorekisterissä. Ei ollut mustat kilvet. Aiemmista mustakilpisistä autoista aina tuli kyselyä, että onko museorekisterissä.
     
    Karpov tykkää tästä.
  4. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Nomutta onhan se helpompaa kun ei tarvi itse pitää kirjaa, huikkaa vaan naapurille että "Montas päivää on vielä jäljellä?"
     
    passerby, wilburi, Charger´69 ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  5. lucky74

    lucky74 3rd gear

    Tätä seikkaa ihmettelin jo sillon kun hetken aikaa tuli oltua oman elämänsä pikku pussihousu ja omistettua oikia museo-auto kaikkine prosyyreineen. Sinänsä yks paskanhailee ajaako tässä verotusvaltiossa omallaan päivän tai kaks yli "sallitun" mutta miten on mahdollista että jos auto saa verovapautuksen sen takia et on museo-ajoneuvo ettei valtiota kiiinnosta ottaa fyrkkiaan takas kun sä vaan vaihdat normi vakuutukset autoon ja vetelet ympärivuoden kesärenkailla ja käyt kaupan päälle leimallakin vain joka toinen vuosi? Miten pelkkä vakuutus voi riittää tähän? Vakuutettuahan nyt saa melki mitä vain jos lompuuk kestää? Katsastusviskaalilta kysyin tätä ja sanoi että heidän tehtävä on puuttua vain seikkoihin jotka koskee normi tieliikennepykäliä ja ei toimia veroviranomaisina. Mutta kanta oli että museolaite ei muutu kelataksiksi sillä että laittaa "normi" vakuutuksiin ja saa ajella vaikka 367 päivää vuodessa. Että oisko jollain tähän ihan oikeaa faktaa eikä nesteen baarin pystypöytä mutuilua? Kukaan kun ei oikein tunnu tietävän, edes vakuutusyhtiöt tai leimasedätkään.
     
  6. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Otettiinkos siinä museotaksijupakassa virallinen kanta asiaan?
     
  7. TimoN

    TimoN 3rd gear

    Joo, montakin. Välillä sai ajaa taksikuvulla ja taksamittarilla ja välillä ei saanut jne. Jos viitsii lukea Suomen Vintagetaxi Oy:n Facebookin päivitykset, niin siellä on nähtävillä muutamia käänteitä sekä niihin liittyviä lehtijuttuja, ja yrittäjän asenne käy varsin hyvin ilmi.

    https://www.is.fi/autot/art-2000001166603.html
    Tossa juttua, jossa jopa kerrotaan SA-HK:n lehdessäkin todetun, että 30 päivän rajoitus ei ole lakiin perustuva, minkä myös useampi henkilö oli kerrotun mukaan Trafista selvittänyt ennen kuin oli ottanut SA-HK:iin yhteyttä. Siinä ei käsittääkseni ole mitään epäselvää.

    Edit: linkki korjattu
     
  8. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    Mun mielestä tuo ”museo” -sana pitäisi korvata jollain muulla.
    Nimittän vaikka olisi kuinka hienosti ja tarkasti entisöity auto,
    jos se on pellitetty ja sisustettu kiinassa tehdyillä osilla, niin ei se ole ”museotavaraa” ennemmin mä katson, että vanha kulunut, mutta täysin alkuperäisenä säilynyt auto on museoauto?

    Ps. En saanut mun -67 mussea museorekisteriin, koska oli alumiinisyylari, peltisarjat, rosteriputkisto Flowmastereilla, sekä torque trush -vanteet, sekä faijan Morris Cooperista -60 luvulta peräisin oleva pähkinäpuinen vaihdekepin nuppi (manuaaliloota)

    Vaikka kaikki, syylaria lukuunottamatta oli saatavissa jo -60 luvulla.

    En viitsinyt alkaa väittelemään sen enempää.
     
    belair54 ja mikkis83 tykkäävät tästä.
  9. GULF

    GULF Gearhead

    Yksinkertainen keino välttyä ärsyttävältä museoajoneuvolta = älkää ostako sitä.

    Taustalla mielipiteitänne seurattuani en usko että ikinä käy sellainen konsensus
    että tälle porukalle vielä jokin harrasteajoneuvorekisteri halvempine kuluineen
    saadaan luotua.

    Ja kyllä tuo museoajoneuvo statuskin vielä poistuu kun oikeen kovin sosiaalisessa
    mediassa siitä valitetaan.

    Mielenkiinnolla odotan koska ensimmäinen! katsuri puuttuu museoautojen
    kuntoon ja millainen souvi siitä alkaa kun kerran museotarkastettu ajoneuvo
    autoa muuttamatta hylätään uusinta tarkastuksessa.
     
  10. Rust Devil

    Rust Devil Gearhead

  11. riviera56

    riviera56 Double Gearhead

    Hieno! Tollanen vielä tallista uupuu!! Perhana, heti soitan..ettei ois jo menny..rapsakka talviauto!
     
  12. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    Jos olisi viisas, niin ostaisi tuon valmiiksi vanhuudenpäivien kulkupeliksi.

    Tuolla kun ajaisi 85 vuotiaana kauppakeskuksen sisällä hakemassa lottorivin ja kittaamassa pullakahvit, niin ei olisi juttuseurasta pulaa.
     
    Muokattu: 27.10.2018
    riviera56 ja Pertti K tykkäävät tästä.
  13. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    Jostain kumman syystä, mä oon aina tykänny Gaz 66 -maastokuorma-autosta.

    Syynä lienee että armeijassa noilla mentiin lähes umpimetsässä ja mudassa ilman vaikeuksia, ja bensa V8- koneen horina loi tunnelmaa. Jos asuisin maalla, niin ostaisin työkoneeksi.
    Kulutus oli aivan posketon. Jopa 100 litraa sadalla, mutta maastossahan sen melkein kuluttaa jopa 3,5 litrainen Range Rover, jossa vain hieman pienempi kone.

    Ei taida onnistua tuon suon ylitys ihan joka laitteella?

    https://www.nettiauto.com/gaz/66/9967633
     
    Muokattu: 27.10.2018
    roadikas, Tuplawee, palontie ja 1 muu tykkäävät tästä.
  14. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

     
    mikkis83 ja Kaaos tykkäävät tästä.
  15. Hannu_L

    Hannu_L Gearhead

    Katsastusmiehet puuttuvat museoautojen kuntoon ja noita museoauto statuksia on peruttu ja käsketty uudelleen museoajoneuvotarkastukseen. Mm ruosteisuuden takia noita on poistettu.
     
    cdv70 ja teddy99 tykkäävät tästä.
  16. mikkis83

    mikkis83 Gearhead

    Minä puolestaan oon oottanu vuodesta 2010 museokatsastusta tolle fairlanelle. Kävin näyttämässä sitä alkukesästä enste jollekin ma-inspehtoorille, joka sano, mitä fiksailla tarkastusta varten. Jarrujen pääsylkky piti siistiä.

    No minä tein työtä käskettyä ja soitin, et nyt ois hommat tehtynä. Joo no myö otetaan yhteyttä, jahka tuo kaveri lieksasta tänne tulee, ni hoidetaan homma pois.

    Loppukesästä sit uus soitto, kun ei oo mitään oo kuulunu. Se tulee se kaveri lieksasta. Se on nyt aika helvetin pitkään tehny sitä matkaa sieltä lieksasta liperiin. No tää inspehtoori, kelle soitin, on tätä nykyä kerenny jo kuolla, mut toinen on vielä tietääkseni hengissä.

    Ajoin sit kaks kesää ootellen heidän soittoaan ja sit purin tosta talvella 2013 moottorin pois, laitoin modernimpaa tilalle ja sillä tiellään se nyt on, kun en oo sitä käyntiinkään saanut.

    [​IMG]
     
    12345678910, silirimpsis, pagi ja 8 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  17. palontie

    palontie Double Gearhead

    mikkis83 tykkää tästä.
  18. Bowtie

    Bowtie Double Gearhead

    13vuotta ollu kone yrityksen käytös Tämä tieto melkeinpä riittäisi itselle, sisusta lienee siinä kunnossa ettei siitä paljon kuvia kannata laittaakaan...
     
    sdfsd, palontie, belair54 ja 4 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  19. rb

    rb Double Gearhead

    Mut kolikon toinen puoli,

    kaikki laitettu uutta aina. Mm kansi remontit ym.

    Lupais taas toimivuuden puolesta hyvää...


    Eikä 25 vuotta vanha pikappi ole mikään herkkuperseiden auto.. :odcool:
     
    Muokattu: 31.10.2018
  20. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Totta. Liian monet laittaa samat kannet takaisin.
     

Kerro tästä muillekin!