Rallimoottoriin "hiljaiset" pakoäänet, miten?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja Catiska, 15.10.2018.

  1. ImpJay

    ImpJay 3rd gear

    Saattaisivat läpivirtaavat pöntöt toimia kammioden sijaan.
     
  2. Catiska

    Catiska Gearhead

    Niiden kanssa vasta meteliä olikin ;)
    Noiden kammiovaimentajien kanssa metelin taso on varmaan vain puolet siitä mitä oli läpivirtaavien kanssa mutta kokeilen laittaa taka-akselin takapuolelle vielä ne läpivirtaavat. Tuskin niistä haittaa on.
     
  3. TimoN

    TimoN 3rd gear

    Mites muuten, kun mä ostin Marteliukselta pakoputkiston, johon valitsin läpivirtaavat Magnaflow -vaimentimet, niin he tarjosivat lisäksi venturikappaleita, joilla pystyy kuulemma vaimentamaan matka-ajossa kuuluvan kuminan. Jos sellaista kuuluu. Ne kun eivät paljon mitään maksaneet, niin otin ne pakettiin mukaan, mutta en ole asentanut. Heidän kertomansa mukaan oikea asennuspaikka on mahdollisimman lähellä putken loppupäätä ja se palikka itsessään on ihan vain käytännössä kuristin, eli paksuudeltaan sellainen putki, että sen voi työntää suoraan varsinaisen putken sisälle ja sen ulkohalkaisija on about sama kuin pakoputken sisähalkaisija. Sitten sitä venturipalikkaa on keskeltä supistettu halkaisijastaan jokusen millin ja pituudeltaan koko värkki on ehkä noin 5omm.

    Onko tuommoisen toimivuudesta kokemuksia? Voisko niistä olla jotakin apua tässä tapauksessa?

    edit: Niin vielä, ymmärsin silloin Marteliuksen puheista, että lähinnä nimenomaan läpivirtaavien vaimentimien kanssa noita kannattaisi käyttää, jos jossakin.
     
  4. KajS

    KajS Gearhead

    Pojan Celicasuprassa oli ostettaessa venturikappaleen kaltainen systeemi.Illman sitä"tulppaa" kumina ohjaamossa oli matka-ajossa huomattava. Kauan ei tuolla pönttövirityksellä ajeltu, poika hitsas uuden enemmän period-correct putkiston. Nyt on kivat äänet.
     
  5. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Tikkarivirityksiä tekevät epätoivoissaan suoraputkisiin harrikoihin. "Lollipop exhaust mod". Mikä tahansa virtausjarru muuttaa pakoputken olemusta vaimentimen suuntaan.
     
    KajS tykkää tästä.
  6. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Lähinnä ne tikkarit kait auttaa reversioon.

    On kokkeiltu.
     

Kerro tästä muillekin!