Nettiautosta bongattua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Rüsselsheim, 28.4.2006.

  1. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Kylläpä tuo Olssin motilta kovasti näytti.
     
  2. urho3

    urho3 Gearhead

    Kylläpä nyt voi hyvin mielin kuolla pois kun on kaiken nähny.
     
  3. viikinki75

    viikinki75 Double Gearhead

    Juu, tää oli mulla 9 vuotta. Tossa jotain kuvia mun aikaisesta kuosista: http://www.moottorit.net/galleria/ajoneuvo2375/
    Monet kuvat ainakin kahteen kertaan. Että jos kuvia katsot, niin klikkaa vaan eteenpäin. En oo vaan jaksanut poistaa samoja.

    Kojelauta vaihtunut plyysistä vinyyliin?
    Nuo takavanteet on ollut mulla useassa vehkeessä. Takarenkaat uusittu?, koska oli ihan sliksit.
    Itseasiassa toinen vanne on tuossa avatar-kuvassakin.;)

    Sillon, kun toi oli mulla ajossa, niin kiusasin Tiksin teiniautoilijoita, jota kuvittelivat päihittävänsä jonkun pakun helposti.:D
    Tehoa ei sillon ollut noin paljon, mutta riittävän nopea oli.:cool:

    Loppuvuosina vaan seisoi, ja pääsi rapistumaan. Liikaa autoja, ei riittänyt energia, eikä rahat tähän. Rahat meni muihin kohteisiin.
     
    Muokattu: 15.11.2018
    Kruunusaari tykkää tästä.
  4. teddy99

    teddy99 Gearhead

    Opel Ascona 1987. Ajetu vain 49tkm. Onkohan noin..? Kun yleisilme kuvissa on yhtä repsahtanut kuin 349tkm ajetussa. Olisiko myyjältä jäänyt hoksaamatta, että Asconan matkamittari menee nollille, kun 100000 tulee täyteen? Myyntihinnan jätän kommentoimatta :rolleyes:
    Itselleni kävi vuosia sitten autoa ostaessa juuri näin. Myyjä kehui kovasti ja kertoi ajomäärän olevan vain 60tkm. Ja se myös pitää paikkaansa jne... No OK lupaan ostaa auton kun on poikkeuksellisen vähän ajettu. Hyppäsin junaan kun auto oli toisella puolella Suomea. No yllättäen paikanpäällä auto ei kunnoltaan ollenkaan vastannut 60tkm ajettua, niin aloin tutkimaan auton hanskalokerosta löytyneitä papereita. Huoltokirjakin löytyi ja siinä jotain merkintöjä vuosikymmenten ajalta, Siitä oli helposti pääteltävissä, että autolla oli ajettu ainakin 260tkm, joka alkoi vastaamaan auton yleiskuntoa. Myyjä oli perusmallin maalaispoijanjullikka, joka ei älynnyt, että kyseisen auton matkamittarissa ei ole ollenkaan numerorullaa ajetuille sadoille tuhansille. Siksi mittarilukema oli 60tkm... Hieman vitutti. Normiolotila autoa etsiessä.

    https://www.tori.fi/etela-pohjanmaa/OPEL_ASCONA_1_6_AJ_VAIN_49_TKM_51876602.htm?ca=7&w=3
     
    Karpov ja Pertti K tykkäävät tästä.
  5. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    On kyllä niin pa*kanen että melko mahdoton kunnosta sanoa mitään. Kyllä se nyt suurinpyörtein ehjältä näyttää kumminkin. Jotakin dokumenttia olisi hyvä kyllä väitteelle olla.
     
    Charger´69 ja isalmela tykkäävät tästä.
  6. leivonharri

    leivonharri Gearhead

    Takaluukkuun on joku mennyt väkisin.


    ...siis Ooppelin takaluukkuun.
     
    Roju ja isalmela tykkäävät tästä.
  7. oceanic7

    oceanic7 Double Gearhead

    Hoiiiiiiiii, ostat sie hyvä ooppeliiiiiiiiiii....
     
  8. Nupa

    Nupa Double Gearhead

    Viikinki, kuka teki noi maalaukset?
     
  9. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    hintaa ainakin mun mielestäni liikaa, mulla oli joskus tollanen ei kenenkään haluama täydellisen kuntonen vähän ajettu auto ja tollaset 5000 euron arvostukset oli ja on kyllä liikaa.
     
  10. wiwwe

    wiwwe 3rd gear

    "Ollut ajossa vain kesäisin.”

    Ei nyt ihan pidä paikkaansa ja tokkopa kilometritkään

    Trafin kertomaa;
    21.8.2018 48256 km
    14.11.2014 42864 km
    30.12.2013 33528 km
     
  11. Windsor

    Windsor Gearhead

    Hannu_L, Charger´69, isalmela ja 1 muu tykkäävät tästä.
  12. 1320

    1320 Gearhead

    On muuten todella hienosti säilynyt yksilö! Tuohan on ihan kuin tehtaan linjalta ulos rullannut, toivottavasti säilyy tuollaisena eikä mene jatkojalostukseen... Kutonen ja manuaali ei taida olla ihan yleisin kombinaatio sekään.
     
    isalmela tykkää tästä.
  13. FuryIII '71

    FuryIII '71 Double Gearhead

    Lienee aika harvinainen tuo torin ascona ku ilmoituksen mukaan vielä takavetokin.
     
  14. Charger´69

    Charger´69 Double Gearhead

  15. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    On todella hienosti säilynyt.
    Muistan kun noita mainostettiin tuohon aikaan v8-Magazinen takasivulla. Ei tuo ihan harvinainen versio ole.
    Oli melko edullinen verrattuna automaattivaihteiseen v8 -malliin.
     
  16. rb

    rb Double Gearhead

    Muistankohan nyt oikein, että 1990 Work Truck maksoi 69.900:- markkaa, kun 5,7 Scottsdale oli siinä satkun tuntumassa.
     
  17. TimoN

    TimoN 3rd gear

    Ihan offtopiccia, mutta ei malta olla mainitsematta, kun tuli niin vahvasti mieleen tositapahtuma kesältä -98.

    Kanssani about samanikäinen tuttavaperheen poika oli alkuvuodesta täyttänyt 18 vuotta ja harvoin kun nähtiin, niin hän sitten tuolloin kertoi heti synttärien jälkeen saaneensa ajokortin ja Opel Asconan. Minä kiinnostuneena kyselin, että onko B- vai C- korinen kyseessä. No, ei hän sellaisista mitään osannut sanoa, ja mä olin ihan ihmeissäni, että miten voi olla, ettei tommosta tiedä omasta autostaan.

    Koitin sitten asiaa selvittää kysymällä, että onko se etu- vai takavetoinen, niin hämmästyin vielä enemmän reaktiosta, jonka sain aikaan. Kaveri nimittäin lähti juoksemaan sisälle mökkiin, jossa isänsä oli ja huusi samalla "Isi, onko mun auto etu- vai takavetoinen?"

    Muistelisin, että etuvetoiseksi se sitten paljastui. Hohhoijjaa...
     
    mikkis83 tykkää tästä.
  18. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Perus corolla oli saman hintainen tai hiukan kalliimpi kun tuo w/t.
     
  19. mjm2

    mjm2 3rd gear

  20. rb

    rb Double Gearhead

Kerro tästä muillekin!