Lämmityslaite ongelmia

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja nurmo, 25.1.2005.

  1. nurmo

    nurmo 1st gear

    Onkohan 6.2 D Vanissa joku helposti korjattava perusvika, kun lämmityslaite lakkas puhaltamasta 1 ja 2 asennossa. Täysillä höökii kyllä.
    Täytyy muuten olla siitä ylä jutustakin joku asento valittuna
    ( ilmastoinnin?) ennen kuin höökii edes täysillä. Onko sekään normaalia?
     
  2. Havu

    Havu 1st gear

    Moro.
    Tarkista ensiksi puhaltimen kytkimen liitin. Mulla oli omassa Vanissa ottanu kipeetä ja sulanu vähän. Kyllä pitäis toimia kaikilla nopeuksilla, kaikilla asennoilla, paitsi tietysti OFF-asennossa.
     
  3. hyty

    hyty 1st gear

    mahtasko näis amerikan ihmeis olla puhaltimes kiinni ns.vastus?? meijä virman haisust piti vaihtaa se ni rupes pyörii kaikil volyymeil...
     
  4. Havu

    Havu 1st gear

    On vastus, mutta erillään moottorista.. On muuten suunniteltu silleen, et vaikka puhaltimen kytkin kokonaan irti, moottori pyörii pienimmällä nopeudella..
     
  5. Anonymous

    Anonymous Guest

    mistäs siihen vastukseen pääsee käsiksi?
    tai missäs se on se vastus?

    itsellä sama vika.
    täysuillä ei toimi, mutta muuten kyllä.

    kytkimen ottaa irti niin puhaltaa se
     
  6. Jasse

    Jasse 1st gear

    Vastus on konehuoneessa ja ovat muuten sen verran paksumpia ku japanin kinnerissä että ei luulis niitten ihan äkkiä katkeavan, veikkaan ennemmin liitos/piuha vikaa...
     
  7. Havu

    Havu 1st gear

    Vastus löytyy läheltä lämppärinpuhallinta, seuraa johtoja. Vastus on kyllä aika lujaa tekoa, liittimet ei..
     
  8. Anonymous

    Anonymous Guest

    vastus on siis lähellä sitä ilmastoinnin alumiinista pulloa?

    onko isokin, peukalon paksuinen, lyijykynänpaksuinen vai vielä ohuempi?

    onko tietoa vastusarvoista??
     
  9. Havu

    Havu 1st gear

    Jep. Se on siinä lähellä. Puhaltimen moottorilta lähtee viol. johto, joka tulee "hi blower relay". Ko releeltä lähtee tumm. sin. johto vastuksille. Samalle vastukselle tulee myös puhaltimen kytkimeltä 3 johtoa, vaal. ruskea, oranssi ja vaal. sin. Puhaltimen moottori löytyy paisuntasäiliön takaa.
     
  10. mjo33400

    mjo33400 Gearhead

    Puhaltimen valintakytkin (nopeus ) on kiinni muovitapilla joka lammetessään vähän venyy. Laita sen tilalle ruuvi ja mutteri ja suihkauta vähän elektroniikka sreitä niin kyllä rupeaa toimimaan.
     
  11. Anonymous

    Anonymous Guest

    vastukset löydetty.

    kolme kierukkaa samassa kasassa.

    tuskin nuo palavat poikki.
     

Kerro tästä muillekin!