Laturi purkaa, ideoita?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja tug3, 19.1.2005.

  1. tug3

    tug3 Gearhead

    Kärry: Chevy veronsiirtofarmari, 1984
    Kone: 305cid V8
    Laturi: 78A

    Auto siis purkaa akkua (sammuksissa) ja mittailin tämmöisiä. Virrankulutus 400mA, kun kaikki piuhat kiinni. Virrankulutus 90mA, kun irroitan laturin piuhan joko akulta tai myös kun irroitan sen regulaattorin liittimen siinä kyljessä. Diodit tuli jo vaihdettua (molemmat paketit), muttei apua.

    Latauksen merkkivalo ei muuten toimi, vaikka polttimo ok. (Jos tästä on apua.)

    Yksi mikä tuli mieleen, on että onkohan tuon regulaattorin piuhat oikeinpäin? Joku "insinööri" tuota laturia on huoltanut ja tuokin tuli mieleen. Eli nyt 1:n menee +:lle ja 2:n lähtee merkkilampulle.

    Elikkäns onko viisahilla ideoita mitä kokeilla tai peräti tietoa missä vika on?
     
  2. impala1968

    impala1968 Gearhead

    säädin rikki
     
  3. Anonymous

    Anonymous Guest

    Tuota itsekin epäilin, muttei vielä ole tullut sitä haettua uutta...

    Onko tietoa onko nuo piuhat varmasti oikeinpäin? Ei huvittaisi rikkoa uutta säädintä heti...
     
  4. RockHQ

    RockHQ 3rd gear

    vaihda laturin kyljessä olevat johdot päittäin.
     
  5. Anonymous

    Anonymous Guest

    monta kertaa "insinöörit"ottaa herätevirran vikapaikasta ja silloin purkaa hiljaa akkua hiilienkautta,ne ohuet johdot ei riko laturia vaikka menisi vahingossa vikapäin,toinen on heräte + toinen valolle.
     
  6. Jiihaa

    Jiihaa 1st gear

    Tässä ei siitä varmasti kyse, mutta taitaa olla yleisimpiä syitä akun purkuun viallinen startti..
     
  7. tug3

    tug3 Gearhead

    Juu, startissa ei oo vikaa - ainakaan tällä kertaa. =)

    Mutta noista laturin piuhoista. Olis kiva keksii jostain veppisivu (tai vastaava "dokument") mistä selviis oikeesti toi piuhojen järjestys. Sähkökaaviossa kun noiden liitinten numerot on 2 ja 25. Laturin kyljestä löytyy numerot 1 ja 2...
     
  8. Anonymous

    Anonymous Guest

  9. Anonymous

    Anonymous Guest

  10. citimaasturi

    citimaasturi 1st gear

    Siinäpä tulikin just ne kuvat ja tiedot, mitä kaipailin. KIITOS
     
  11. tug3

    tug3 Gearhead

    Hip ja kitosh!

    On muuten joku joogalentäjä pistäny piuhat väärieppäiten tohon reguun mulla... ...eikun vaihtaan, josko vi vika oliskin vaan siinä...
     
  12. Anonymous

    Anonymous Guest

    Olisit vaan uskonut :D
     
  13. tug3

    tug3 Gearhead

    Jesh, vika oli vaan siinä...

    Oli muutenkin vähän ruåttalaisella logiikalla kasattu laturi. Kärryn edellinen omistaja kertoi juuri huollattaneensa sillä kuuluisalla "kaverillaan" laturin. Laturi olikin kauniin kiiltävä ja puhdas. Sisällä oli uudet hiilet kyllä, mutta niistä toinen VÄÄRINPÄIN! (Ei ole enää.)

    Sitten kertoi diodien menneen (ne oli kyllä kauhean näköiset, mutta ehjät). Todellisuudessa tämä "kaveri" oli siis vain jostain syystä repinyt piuhat irti pikaliittimestä ja vaihtanut niiden paikan...

    Miksei ihmiset korjaa kärryjään huolella?
     
  14. mjo33400

    mjo33400 Gearhead

    Muuten vain huomautus, eikös sen laturin heräte tule nimennomaan merkkivalon läpi? :odroll:
     

Kerro tästä muillekin!