Jatketaampa laturiremonttia

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja ipe, 28.1.2005.

  1. ipe

    ipe Gearhead

    Eli taas gm si10 laturista.laturiin on laitettu kaikki sisukset uusiks ja staattori ja roottori mitattu (kunnossa).mutta autossa ollessaan volttimittari heittelee 12 ja n.15 voltin välillä jatkuvasti eli mistä vois johtuu latauksen heittely. Auto on 86 vani ja mitaristossa ei oo muuta kun volttimittari.
     
  2. mjo33400

    mjo33400 Gearhead

    Onko maadoituspuoli kunnossa?
     
  3. Speed Bird

    Speed Bird 1st gear

    remmiluistaa
     
  4. pkorte

    pkorte 1st gear

    ..ja merkkivalon piuha on paikoillaan...
     
  5. ipe

    ipe Gearhead

    Maadotus kunnossa

    remmi kunnossa


    merkkivaloo ei oo koko mittaristossa


    Noi on ekaks tarkistettu/korjattu


    Mitä varten kytkentä kaavassa on diodi heräte puolen ruskeessa johdossa ja missä se vois olla.
     
  6. Sikailija-Vilho

    Sikailija-Vilho 1st gear

    Mittaa yleismittarilla suoraan akusta jännite niin näet sen todellisen.

    Auton oma mittari voi heittää tuolla välillä jos maadoitus ei oo kunnossa.
    Jos maadoitus on kunnossa niin jännite EI VAIHTELE muutamassa sekunnissa useita voltteja
     
  7. Sikailija-Vilho

    Sikailija-Vilho 1st gear

    Niin ja jos remmi löysällä saattaa näyttää n.12 volttia kun luistaa=akun jännite ja n.15volttia kun remmi pitää =latausjannite.
     
  8. Sikailija-Vilho

    Sikailija-Vilho 1st gear

    Latausjännite piti sanoa..
     
  9. hyty

    hyty 1st gear

    se herätevirran diodi tai mikä lienekkin, vastaa latauksen merkkivaloa.

    mulla oli korvattu asentamalla pieni polttimo konehuoneeseen...

    kävipä niin et polttimo palo... seuraus oli et ei ruvennut lataan pienillä kierroksilla ja kun kerran kyseessä oli uus laturi kiikutin sen kiltisti takas kauppaan ja testasimme... toimi... asentaja mainitsi kyseisestä "diodista" ja käski laittaan sinne kyseisen valon... valon jonka olin hettänyt roskiin palaneen näköisenä... uus lamppu ja taas pöhäs :lol:

    vanissa on muute tos helppo irrottaa ja asentaa laturi..





    miksi tehä helposti kun voi tehä vaikeestikkin:)
     
  10. ipe

    ipe Gearhead

    saman lataus jännitteen antaa kun akulta mittaa, ja ajo-,ja mittarin valoissa huomaa jännitteen heittelyn. Auton käyntiäänessä huomaa myös ton heijauksen. :mad: alkaa palaa hermo kun on tullu nypästyy tuo laturi useemman kerran pöydälle
     
  11. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Mulla oli kerran vanhassa Chevyn pikkarissa samaa ongelmaa, pimeällä
    ajaessa nyppi helvetisti kun valot "vilkku" koko ajan. Yllätys oli suuri, kun
    monen laturin tarkastuskerran jälkeen vika olikin akussa. Kyllä se sillä
    akulla jaksoi lähteä käyntiin ihan hyvin, mutta jotain sisäistä vikaa siinä oli.
    Toinen akku, ja jännitteen vaeltelu loppui.

    J
     
  12. ipe

    ipe Gearhead

    Ei oikein uskois jotta toi akku ois ongelman syy kun tei toisella akulla jo noita temppujaan ja tuli vaihdettuu uus akku. Mistä kohdin sen diodin siitä laturin herätteestä löytää.
     
  13. hyty

    hyty 1st gear

    käsittääkseni sillä ei ole mitään tekemistä valojen välkkymisen kans... eikä ole kyl hajua mis on...
     
  14. Aako

    Aako 1st gear

    Joko liukurenkaassa heittoa niin,että hiili hyppii siinä tai jännitteensäädin viallinen
    on ollut uusiakin rikki juuri tuolla tavalla liukurenkaassa ei saisi olla heittoa enempää kuin 0.05 mm 01.mm aiheuttaa jo varmasti jonkinlaista välkkymistä ja tuhoaa nopeasti jännitteensäätimen
     
  15. Stone

    Stone 3rd gear

    Saako muuten GM-laturiin ne hiilet ja diodisillan-mikä-lie vaihdettua yhtenä pakettina koko laturia aukaisematta? Niin ja jos saa, ni löytääkö ko. värkkiä ihan varaosaliikkeestä (eli onko uusissa sevyissä sama laturi? Sevy ei nyt tässä todellakaan tarkota korean koppimopoja).
     
  16. Aako

    Aako 1st gear

    Laturin joudut avaamaan! hiilet,säädin,virtadiodit ja kenttädiodit ovat kaikki erillisiä voit vaihtaa yksittäin minkä tahansa paketin. hiilet vaihdetaan irrallisina mutta mitään juotoksia ei tarvi tehdä. Laturia kasatessa pane merkille,että hiilrt täytyy lukita pohjaan sopivalla tapilla,esim.poranterä laturin kasauksen ajaksi päädyssä on reikä josta tappi tulee läpi kun laturi on kasassa muista vetää se pois!
     
  17. Anonymous

    Anonymous Guest

     

Kerro tästä muillekin!